» Online brugere: 166 |
0 medlemmer og 166 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

25-06-2010, 22:06
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
|
|
det du siger med feriepengene stemmer ikke med ferieloven og funktionærloven
jeg var ansat som funktionær.
når/hvis du starter ny arbejde til december har du ingen penge til juleferien og du kan heller ikke få feriegodtgørelse af fagforeningen da du jo har brugt dem. Ferieloven er den overordnede alle andre lokale kommer under.

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

25-06-2010, 23:02
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
det du siger med feriepengene stemmer ikke med ferieloven og funktionærloven
jeg var ansat som funktionær.
når/hvis du starter ny arbejde til december har du ingen penge til juleferien og du kan heller ikke få feriegodtgørelse af fagforeningen da du jo har brugt dem. Ferieloven er den overordnede alle andre lokale kommer under.
|
Hmm, jeg må lige dobbelttjekke med en fagforening
Lars T
Tja min gamle chef sidder pt i Malaga, på ferie (samme virksomhed) han skrev også han synes jeg skulle have været fritstillet men sådan er det nu engang, det er aldrig sjovt at blive opkøbt af en større virksomhed, der vil være tilpasninger, desværre er vi den lille i denne sag. Og mange af mine tidligere arbejdsområder ligger hos hovedsædet nu som geografisk ikke passer ind i dagligdagen.
På sigt ville der nok være gode muligheder for mig, men da virksomheden skal skære pga økonomi, er det her og nu man tænker på, og dermed bla mig det går ud over.
|

25-06-2010, 23:09
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
|
|
Ferie og afspadsering
Husk på jeg har 5 mdrs opsigelse fordi jeg har været ansat i samme virksom snart 6 år.
Arbejdsgiveren har efter ferieloven en forpligtelse til at varsle afholdelse af ferie (§ 10), også når en medarbejder er/har sagt op. Varslet er 3 måneder for hovedferien (3 uger) og 1 måned for restferien (2 uger). Har man 7 ugers ferie, er hovedferien stadig på 3 uger og skal varsles med 3 måneder, og restferien er på 4 uger og skal stadig varsles med 1 måned.
Arbejdsgiveren kan ikke kræve hovedferien afholdt i opsigelsesperioden med mindre
1) den opsagte indvilger
2) opsigelsesvarslet er længere end 3 måneder eller
3) opsigelsesvarslet forlænges med antallet af feriedage (ferielovens § 16, stk. 1, sidste pkt.).
Afspadsering kan arbejdsgiveren godt kræve afviklet i hele opsigelsesperioden.
|

26-06-2010, 13:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
|
|
Det er sgu utroligt det kan lade sig gøre, du er jo på skideren hvis din nye arbejdsplads holder et par uger ferielukket til jul.
jeg var ansat i 8 1/2 år som funktionær og havde også 5 mdr. opsigelse. Mine feriepenge er blevet indbetalt til feriegiro og kan hæves efter behov.
feriefridage og afspaceringen skulle bruges i opsigelses perioden.
jeg har så bare været heldig. 

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

26-06-2010, 22:29
|
 |
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
Det er sgu utroligt det kan lade sig gøre, du er jo på skideren hvis din nye arbejdsplads holder et par uger ferielukket til jul.
jeg var ansat i 8 1/2 år som funktionær og havde også 5 mdr. opsigelse. Mine feriepenge er blevet indbetalt til feriegiro og kan hæves efter behov.
feriefridage og afspaceringen skulle bruges i opsigelses perioden.
jeg har så bare været heldig. 
|
Jeg var ansat som funktionær i 9 år de sidste 6 år som fleksjobber med 3 timer dagligt, opsigelsen er den samme, 5måneder og der blev ikke krævet at jeg skulle afholde ferie inden jeg stoppede, jeg fik det hele på et feriekort, som så skal underskrives af kommunen da jeg kom på fleksydelse, og det svarer til alm. understøttelse, men det er heller ikke noget problem.
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3

Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|