Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 225
0 medlemmer og 225 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 23-07-2010, 06:51
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Fri fra fantasien omkring årg. 1991 Mercruiser motorer:

Mercruiser 4.3 liter V6
- 2 portet karburator, 190 HK
- 4 portet karburator, 205 HK
- Gearing, 1.81:1 ( 17/19 tænder på kron- og spidshjul )
- Max. omdrejningstal, 4800 omdr./min

Mercruiser 3.0 liter 4 cyl.
- 2 portet karburator
- Gearing, 1.98:1 ( 20/24 tænder på kron- og spidshjul )
- Max. omdrejningstal, 4800 omdr.min

4.3 liter V6 kan i enkelte tilfælde have udvekslling 1.62:1 ( 24/24 tænder på kron- og spidshjul ), men det ses sjældent.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 23-07-2010, 08:34
madzch madzch er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
Har tjekket gasspjældet åbner helt op når den får fuld håndtag, men hvis jeg f.eks ligger i tomgang og skal trække en mand op på vandski og bare trykker håndtaget helt i bund med det samme dør motoren jeg skal give den lige så stille håndtag for at den vil tage fuld gas, kan det være en justering af motor? den starter fint og går fint ved fuld gas uden nogen tøven eller noget er bare acc. på vej op den kan dø ved og tager kun 3500rpm med en 21p stål skrue :S

-motornummeret er D521207 sejler den med automat choker? og bliver det styret af temp følerne for min ene tempføler er knækket kan jeg se

Sidst redigeret af madzch; 23-07-2010 kl. 10:20.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 23-07-2010, 11:41
mpa mpa er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2009
Bopæl: midt jylland
Indlæg: 90
Billeder: 1
hej

jeg vil mene du skal forbi et værksted og få den chekket noget er galt. tænder den på alle cyl? er der komp igen på alle cyl går den jævnt i tomgang. flytter den tænding der er mange muligheder til at den ikke yder det den skal
Reply With Quote
  #4  
Gammel 23-07-2010, 11:49
madzch madzch er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
vi er os kommet frem til der er et eller andet galt tjekker kompressionen på den idag og den går fint i tomgang.
Er der en acc pump på min model? og hvor sidder den henne omkring
Reply With Quote
  #5  
Gammel 23-07-2010, 13:10
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det lyder som den ikke får nok benzin, er det tilfældet vil den samtidig "brøle". Der skulle gerne være en acc-pumpe monteret på din kaburator, det er jo den der giver det skvat extra benzin motoren har brug for når den skal accelerere, uden den extra benzin vil den brøle og føles som den bremser/dør...

Men jeg er som sagt kun en novice på dette feldt, der er nogle herinde der kender disse motorer i atomer, de kommer nok på banen når de læser din tråd.

Jeg håber du får det løst snart, for selvom det nok er et mindre problem ødelægger det jo lidt fornøjelsen.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 23-07-2010, 13:27
madzch madzch er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
Så er fejlen fundet
Da vi tog tændrørene ud for at tage en kompressionstest kunne vi se at på 3 og 5 var våde og der var vand i cylinderne og på cylinder 6 var der heller ikk 100% kompression dvs. den faktisk kun har gået på 3 cylinder men man kan ikke høre det på motor gangen,

Hvad kan dette skyldes? defekt toppakning, topstykke eller knæ/udstødning?

Sidst redigeret af madzch; 23-07-2010 kl. 16:34.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 23-07-2010, 16:39
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Hvis du lige har købt den ville jeg da overveje at tage fat i sælger og høre hvad han har at sige til sagen.

Skal den forbi en mekaniker burde sælger indrages i det økonomiske, men det afhænger selvfølgelig af hvordan I har aftalt handlen.
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,009
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Anya126Ma
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:59.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden