» Online brugere: 188 |
0 medlemmer og 188 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

25-08-2010, 21:25
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
|
|
Fandt lige en fordel mere ved Internationals: Primeren VC Tar 2 rækker 11,3 m2/liter - der rækker Jotun AntiPest kun 5 m2/liter dvs. jeg kan halvere mængden af primer (og dermed prisen)!
4 lag International VC Tar 2 og 2 lag International VC 17m Extra er vel det der skal til en ny båd?
|

25-08-2010, 21:28
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
|
|
Ja det var det min blev malet med.
Du skal dog være opmærksom på overmalingstiden på primeren, jeg mindes den er 24 timer pr. lag. Så selv bundmalingen er noget som kan tage en lille uges tid.
|

25-08-2010, 21:35
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
|
|
Men så til sagen: Nogen som så ved hvor man finder International produkter på tilbud?
|

26-08-2010, 09:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
|
|
Kan bidrage med at min er malet med Hard Racing for sidste gang. Det er bare ikke godt nok... Det skaller og kan hverken holde ruer eller muslinger væk. 
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

26-08-2010, 16:12
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Bopæl: Øst-Sjælland
|
|
Lars: Når du laver ledninger i dit hus eller bil / båd, er du så os ligeglade med hvordan de ligger bag beklædningen
Det handler om at man bare er 100% tilfreds med det stykke arbejde du udføre og ikke mindst bådens look uanset hvor du ser den fra
Præcis som med tøj 
|

26-08-2010, 18:41
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Lars: Når du laver ledninger i dit hus eller bil / båd, er du så os ligeglade med hvordan de ligger bag beklædningen 
|
Nej bestemt ikke - men jeg er ligeglad med hvad farve træbeskyttelsen er på bagsiden af mit plankeværk - der er alligevel ingen der kan se bagsiden, men træbeskyttelse skal den ha
Min pointe er bare med hensyn til look/udseende, må det være sekundært hvis man alligevel ikke kan se det? Håndværket, i det her tilfælde, påførelse af bundmalingen skal naturligvis være efter foreskrifterne.
PS - bemærk venligst at jeg ikke nævnte noget med bananer 
|

26-08-2010, 19:09
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Bopæl: Øst-Sjælland
|
|
Toyota Previa'en skal holdes helt uden for dette forum (bare gas  ), men igen, DER vidste jeg hvad jeg havde stoppet i og derved også hvad der skylte havari
Bundmaling, Træbeskyttelse, you name it, er ALDRIG ligeglad hvordan bagsiden ser ud. Lige så godt det ser ud i front ligeledes skal det inden under se ud. Det giver uanset hvad det bedste resultat 
|

25-08-2010, 21:35
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
|
|
Jeg bruger selv VC17m og er stor tilhænger af det. Men det er altså ikke sort. Til min båd er det fint, men hvis båden er sort længere oppe over vandlinien, så er jeg bange for at det ikke kommer til at se helt godt ud. Men jeg er ikke sikker.
Jeg har set flere som bruger Internationals Trilux. Den findes i helt sort men skulle være en hård bundmaling, men jeg ser ikke at ejerne sliber, og heller ikke at det skaller af ligesom Hempels Hard Racing.
Er der nogen som har erfaring med Internationals trilux ?
|

26-08-2010, 16:14
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Jeg bruger selv VC17m og er stor tilhænger af det. Men det er altså ikke sort. Til min båd er det fint, men hvis båden er sort længere oppe over vandlinien, så er jeg bange for at det ikke kommer til at se helt godt ud. Men jeg er ikke sikker.
Jeg har set flere som bruger Internationals Trilux. Den findes i helt sort men skulle være en hård bundmaling, men jeg ser ikke at ejerne sliber, og heller ikke at det skaller af ligesom Hempels Hard Racing.
Er der nogen som har erfaring med Internationals trilux ?
|
Yep, da VC17m Extra udgik i DK i Hvid, da jeg skulle bundmale første gang, og var midt i processen endte jeg med at skifte til Trilux. Den er en tykkere maling ala Hard Racing, men har sammen egenskaber som VC17 med teflon etc.
Den har været i vandet (Sommermåneder Mar-Nov) siden sep 2008, og kun blevet malet den ene gang. Den har ligget henholdsvis i Køge bugt (sydhavnen, og Roskilde fjord i år. Jeg har endnu ikke set en eneste rue på. Kunne heller ikke mærke forskel på topfarten.
Trilux var langt nemmere at arbejde med end VC17m Extra var, så jeg sværger til det produkt
/Nicolas
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|