» Online brugere: 240 |
0 medlemmer og 240 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

30-08-2010, 11:02
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Du må ikke tro, at selvom du har købt en Supra årgang 1993 der fungerer problemfrit, at det så også gælder ved et bådkøb, hvor båden i dette tilfælde er årgang 1988 - du kan blive slemt overrasket.
Ved køb af brugt i den årgang og prisklasse du søger, så må det forventes, at der kan forekomme større eller mindre omkostninger forbundet med reparation-og vedligeholdelse indenfor den nærmeste fremtid.
En anden ting du skal have i erindring er drift og vedligeholdelse af båden.
Her tænker jeg på:
- Havneplads
- Brændstof
- Forsikring
- Drift- og vedligeholdelse
- Udskiftning af evt. defekte komponenter
- Investering af nødvendigt udstyr
Til inspiration:
Familiens motorbåd ( 40 fod ) har årlige omkostninger for 25000,- kr. I dette beløb, er der kun medregnet havneplads, landstrøm og forsikring.
En båd fra 1988 har måske haft flere ejere og udokumenterbar historik, hvilket kan sætte sit præg på bådens stand.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

30-08-2010, 11:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Du skal også kikke godt efter BMW motorer ,da de har et dårligt ry mht. til køling. Da jeg købte min båd her i foråret fik jeg at vide af konsulenten at, hvis det havde været en BMW motor vil han ikke anbefale købet.
Motorene kan modificeres så de køler bedre.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

30-08-2010, 11:27
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Softice
Du skal også kikke godt efter BMW motorer ,da de har et dårligt ry mht. til køling. Da jeg købte min båd her i foråret fik jeg at vide af konsulenten at, hvis det havde været en BMW motor vil han ikke anbefale købet.
Motorene kan modificeres så de køler bedre.
|
Den her har modifeceret køl.. talte med en helt neutral båd motor mand, og han havde så absolut ikke noget imod BMW motorer, hvis de var modificeret, og ellers passet med service havde han ingen problem med disse. Spurgte også ham om hvad han ville anbefale.. han var uvildig og kunne være helt ligeglad, men sagde det nok mest var et holdningspunkt, nogen var til Volvo, andre perkins og han ville ikke ha nogen tvivl på BMW hvis der forelå papirer fra mekaniker på servicering og vedligehold.. og det er der på den jeg har set herhjemme.. han sagde også at der sagtens kunne fåes reservedele, ikke lige rundt hjørnet, men det var ikke noget problem da den passede lige over med Mercruiser.. og han havde serviceret adskillelige af slagsen
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

30-08-2010, 11:30
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
skal bare lige finde en der kan se den og fortælle mig hvad en sådan burde koste, for det er da ikke den pris den står til he he.. men en vurderingsmand checker velbare bådens tilstand og kan vel som sådan ikke gi et bud på pris eller va'??
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

30-08-2010, 12:12
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Med hensyn til årlig drift og vedligehold, var der en som gav mig følgende tommelfingerregel: regn med 10% af bådens værdi i årlige omskostninger/vedligehold og læg så eventuelle reparationer til.....
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

30-08-2010, 12:31
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Omkostninger/vedligehold må være lig med : havneplads, forsikring, service og diesel og så evt reps.. god tommelfingerregel... dvs for vores vedkommende: 7000 + 15000+2x 2500+ca 10000, + evt. reps, lidt under regelen, men hvis man tager den så bliver man ikke overrasket..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

30-08-2010, 18:34
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Jeg skal ikke give mig klog på, hvad der virker for andre, men jeg vil gerne fortælle om mine egne erfaringer, og hvad jeg ville gøre i den konkrete situation.
Jeg vil
- ALDRIG nedgøre sælgers båd....tværtimod. Det er hans øjesten og det skærer ham sikkert i hjertet at skille sig af med den.
- fortælle ham om hvilken fortræffelig båd han har (uden at lyve selvf.).
- fortælle ham at der er forhandlinger i gang med sælgere i UK og Tyskland. Men pga. den flotte stand hans båd er i , er jeg villig til at byde lidt over hvad tilsvarende både i samme stand og alder er set til i EU.
Og så vil jeg byde f. eks. 575.000 og gøre tilbuddet gældende i 14 dage samt (ved accept) betinget af en tilfredsstillende inspektionsrapport (hvor du bestemmer hvad der er tilfredsstillende.-).
Det vil give sælger stof til eftertanke, og hvis der er overhovedet er lidt omtanke i sælgers hoved, så får man også en reaktion.
Næste step vil selvfølgelig afhænge af, hvad sælger gør.
Jeg handlede hus for ca. 2 år siden, dengang da priserne raslede ned.
1. gang jeg bød var det 300.000 under udbudsprisen. Og de sagde nej.
4 måneder efter kom de tilbage og tilbød huset til min tilbudspris.
Jeg sagde nej under henvisning til at mit tilbud kun gjaldt i 14 dage.
Så bød jeg dem 600.000 under udbudsprisen.
13 dage efter handlede vi!
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

31-08-2010, 10:32
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Du må ikke tro, at selvom du har købt en Supra årgang 1993 der fungerer problemfrit, at det så også gælder ved et bådkøb, hvor båden i dette tilfælde er årgang 1988 - du kan blive slemt overrasket.
Ved køb af brugt i den årgang og prisklasse du søger, så må det forventes, at der kan forekomme større eller mindre omkostninger forbundet med reparation-og vedligeholdelse indenfor den nærmeste fremtid.
En anden ting du skal have i erindring er drift og vedligeholdelse af båden.
Her tænker jeg på:
- Havneplads
- Brændstof
- Forsikring
- Drift- og vedligeholdelse
- Udskiftning af evt. defekte komponenter
- Investering af nødvendigt udstyr
Til inspiration:
Familiens motorbåd ( 40 fod ) har årlige omkostninger for 25000,- kr. I dette beløb, er der kun medregnet havneplads, landstrøm og forsikring.
En båd fra 1988 har måske haft flere ejere og udokumenterbar historik, hvilket kan sætte sit præg på bådens stand.
|
så langt er jeg med..
Den herhjemme har 2 dokumenterede ejere, de første 15 år en bådebygger, derfor trægulvet i hele skibet og ingen tæpper, bla. og så nuværende ældre herre, og den er flot bevares, hvis der har været noget er det blevet lavet med det samme eller udskiftet ved sidste ejer, og derfor er der regninger på alt, alt det kedelige er af nyere dato, instrumenter, lader, kaleche, køleskab toiletpumper osv.. har set alle regninger, så der er jeg ikke nervøs, det kan man nok ikke få papirer på ved køb i England, med mindre de foreligegr, så der kan jo sagtens være en del der står for udskiftning snart.. det er vel det man får lavet en prepurchage survey for.. ;-) så er man ligesom advaret mod forventede udgifter i nær fremtid... måske he he..
dette er indhentet:
Forsikring ved købpris 850K : 17500 Kr (den vil jo falde lidt hvis købspris falder)
Havneplads : 2300 pr md, (pladsen købt for 42K)
Driftomkostniger : 36,000 Kr (afsat beløb 3000 Kr pr måned)
Derudover: Båden herhjemme: intet nødvendigt udstyr mangler, læs oven, næsten alt nyere.
Båden i England: kendes ikke pt. men forventer der er noget der ikke fungerer, nye batterier, lader osv... har dokumentert ejerskab tilbage til 1988, annoncen siger 98 men det er en fejl siger Richard, York Marina.
Men er glad for at du påpeger de forskellige ting.. det er jo ikke kun bådens pris der er gældende, der vil altid være en masse udgifter forbundet med en båd, lidt som at forsøge at grave et hul i havet ik hi hi
Men godt at vide...
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

31-08-2010, 11:11
|
|
For mig lyder det som om, at du har tænkt over tingene, at du har sat dig ind i det og at du har besluttet dig for en Birchwood.
Så go for it.
Birchwood TS37 er en super fed båd, visuelt er den noget flottere end tilsvarende flybridge både fra de årgange.
Jeg har en bekendt, der har haft en i en del år, og han var rigtig glad for den, og havde iøvrigt ingen problemer med den.
Held og lykke med købet.
|

31-08-2010, 11:57
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
For mig lyder det som om, at du har tænkt over tingene, at du har sat dig ind i det og at du har besluttet dig for en Birchwood.
Så go for it.
Birchwood TS37 er en super fed båd, visuelt er den noget flottere end tilsvarende flybridge både fra de årgange.
Jeg har en bekendt, der har haft en i en del år, og han var rigtig glad for den, og havde iøvrigt ingen problemer med den.
Held og lykke med købet.
|
Nemlig,har sgu checket alt hvad der kan findes om den på nettet.. bevares findes der lignende,men bare ikke lige den stil, og vi syntes personligt også det er et af de fedeste design der stadig holder efter 22 år...
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

31-08-2010, 12:02
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Hvad venter du så på.. Tag den flyver 
Du kan jo evt. Få Richard til at skude alle mulige og umulige billeder af båden og dens vinkler.
Jeg tror jeg fik mailet flere end 100 billeder af min, inden jeg traf beslutningen om køb.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

31-08-2010, 12:12
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Hvad venter du så på.. Tag den flyver 
Du kan jo evt. Få Richard til at skude alle mulige og umulige billeder af båden og dens vinkler.
Jeg tror jeg fik mailet flere end 100 billeder af min, inden jeg traf beslutningen om køb.
|
Har forsøgt kontakte ham her i over en uge.. ingen på tlf.. og mails bliver ikke besvaret... lidt bekymrende da der ikke er ferie.. fik den besked fra et andet fora medlem.. så enten er den solgt, og bare ikke fjernet fra nettet, ellers ved jeg ikke, skrev en lang mail med en hel del spørgsmål vedr. skibet og om det var det værd at komme og kigge på, den har nye tæppper osv. men er det en helt nedslidt, det ser det ikke ud til, så kan jeg lige gerne forsøge at handle den herhjemme ned i et ordentligt leje.. ;-)
Skal nok gi lidt info når der er nyt... om det bliver det ene eller andet
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Sidst redigeret af Lindegaard; 31-08-2010 kl. 12:35.
|

31-08-2010, 21:13
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Underligt med denne båd, at der ikke er flere oplysninger tilgængeligt, heller ikke via google...ligger i Glasgow
http://www.boatshop24.de/web/dk/such...&totalcount=28
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,020
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Zarkosplaycle |
|