» Online brugere: 223 |
0 medlemmer og 223 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

05-09-2010, 08:41
|
|
Det er jeg godt klar over, stort set tom render båden 24 - 25 knob, men med konens pikpak, vand, brændstof o.s.v. løber den de her 20 - 21 knob.
Vi har bare ikke taget mere ned i båden siden sommerferien, og der gik den 18 - 19 knob med fuld ferie oppakning....
|

05-09-2010, 08:56
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
Var der ikke noget om at du grundstødte din propel i sommers og fik hentet en anden som du havde liggende der hjemme, er den samme type og størelse som den oprindelige ? og er din huskede topfart med den eller erstatningspropellen?
|

05-09-2010, 10:14
|
|
min huskede topfart er med den anden propel, det er rigtigt nok.
Men tabet af fart denne sæson er med den samme propel. Altså at vi er gået fra 21 knob til 15 knob....
|

05-09-2010, 13:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Jeg ville kigge på motoren & drivlinje. Du vil blive overrasket over hvor meget det giver at give alle bevægelige dele fedt & gearkasse og motor ny olie. Evt giv din maskine nogle adjektiver så den får renset fuel linjen dyser m.m.
Mange marine maskiner kører ikke så ofte og når de er diesel kan det betyde at de bliver beskidte i "slangerne"
Da vi sejlede vores skiv hjem fra Esbjerg brugte jeg dette

Båden havde ligget i, i 2 år og med nye maskiner som igennem 4år havde kørt 35timer så det var tiden at få renset ud. Nye filtre osv.
http://www.wurth.co.uk/product-0893565.php
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

05-09-2010, 19:17
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Hvis motoren går med samme omdrejningstal som den gik i sommerferien, så er det ikke drivlinien, der er noget galt med.
Jeg vil se efter begroninger på skrog, ror og propel.
EDIT: Kan propellen "glide" eet eller andet sted? Tænker på om den er sat på en konus, og måske skal efterspændes?
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

05-09-2010, 19:19
|
|
Ja vi får at se når den skal op, sæsonen er jo desværre ved at lakke mod enden...

|

05-09-2010, 19:31
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Peter - Som Clasg skriver, er der intet i vejen med motor/drev hvis den tager de samme maks omdrejninger som tidligere, men har du tænkt på om den har taget på i vægt?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

05-09-2010, 19:38
|
|
den har ikke taget på i vægt siden sommerferien...
Den har lagt lidt stille, vi har kun været ude 3 gange, men bundmalingen blev smurt på i foråret, så jeg regnede egentlig ikke med at jeg ville opleve det samme som sidste år, hvor den var fuldstændig groet til i alger og ruger under bunden...
Dog er der ikke gjort noget ved propelleren, hvis den er groet til, vil jeg næste år prøve det produkt der hedder prop shield...
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,789
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Shinergyuce |
|