|
 |

26-09-2010, 10:32
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Det kan du godt bruge - men vær opmærksom på, at fyringsolie er farvet olie ligesom dieselolie til f.eks. landbruget. Det er endnu et af Told & Skats små tricks for at kontrollere at du ikke snyder med afgiften på diesel. Fordi at dieselen er GRØN er det ikke ensbetydende med at miljødiesel ;-)
Det grønne farvestof farve dine tanke indvendig, så Told & Skat kan "knalde" dig, med mindre, at du er i besiddelse af en regning fra f.eks. Norge eller Sverige, som dokumentere at du har købt farvet diesel uden for Danmarks grænser.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

26-09-2010, 10:39
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
men er det ikke hip som hap, prisen herhjemme er jo omtrent den samme, ihvertfald ifølge det link jeg lagde ind, +/- 1 -200 kr?? det vil jeg ikke kalde snyd.. hvis vi snakkede en besparelse på ½ delen ok.. så kan jeg se det..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

26-09-2010, 10:56
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Du har ret - men jeg tror bare ikke, at det argument holder i byretten!
Jeg henter altid diesel i dunke på den nærmeste OK tank. hvis at du henter 100-150 L af gangen, går det hurtigt med at fylde tankene op. ( Jeg har 2 x 450 liters tanke)Tankanlæg i havne er altid dyrere end tankstationer på land. Regn altid med at disse tankanlæg ligger 1-2 kr. over gældende listepris.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

26-09-2010, 11:17
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
jeg fandt en leverandør på nettet, noget med munch et eller andet, søger den lige igen og ligger link op, de leverer til både, bl.a, 8552 kr pr 1000 l.
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

26-09-2010, 13:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg har ladet mig fortælle, at fyrings- og dieselolie på OK tankene er det samme og kommer fra samme tank.
God brændstofhygiejne kan være en af vejene til unødige driftstop. Jeg ville i dit tilfælde holde et vågent øje med brændstoffiltrene og evt. vandudskilleren. Er der ikke vandudskiller monteret, ville jeg få det gjort i nær fremtid.
Er uheldet ude og er der for meget vand i brændstoffet, kan det føre til havari på fødepumpe, brændstofpumpe og dyser.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,475
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, MorganneK |
|