Den der med chokerkablet, var da en god ide. Så bliver det ikke mere simpelt.
Kan det lade sig gøre at få specificeret, hvad det egentlig er, der er så dyrt ved silent choice?
Er det el-delen, eller det mekaniske?
De T-stykker med spjæld i der skal laves, burde ikke koste en formue. I så fald skal jeg da til at svejse et par stykker sammen hver aften.......
De aktuatorer som hiver i spjældet, er blot en soleniod, en magnet der trækker sig sammen, når man sætter strøm til. Ikke rumteknologi heller, det er jo mere simpelt end en motor med gear osv. De bruger en del strøm, når de er trukket. Men det er begrænset hvor stor en computer der skal til, for at få det til at virke.
Når man ser firkantet på det, burde det system, som allerede kan købes, kunne laves billigere, selv uden at man skal tænke på at købe noget i Kina.
De fleste vil nok gerne have det sådan at det kan betjenes oppe ved rattet, men kunne et chokerkabel klare det, ville mange sikkert stille sig tilfreds med det.
Et andet problem der ofte er ved silent choise, synes jeg, er at de ikke er 100% tætte. De plaffer ved udstødningen, selvom der er lukket.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish
http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G