|
» Online brugere: 377 |
| 0 medlemmer og 377 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

09-01-2011, 16:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Åhr ja så man på den.  men tænkte lige at hvis man har 1/2 så kan det jo egentlig aldrig ramme selve motoren men kun udstødning og slanger?
|
Enig.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

09-01-2011, 16:59
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Der må sku os ryge nogle udstødninger i sådan en vinter! 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

09-01-2011, 17:12
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Der må sku os ryge nogle udstødninger i sådan en vinter! 
|
Det skal jeg fortælle dig, når forårsklargøringen tager sin begyndelse...  )
__________________
Chi non risica, non rosica
|

31-01-2011, 19:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
To frostsprængninger fra en 3.0 liter m/ halvsystem ferskvandskøling og en
5.7 liter V8 VORTEC uden ferskvandskøling.
3.0´eren er frostsprunget i varmeveksleren og manifoldet, hvor 5.7´eren er flækket i motorblokken øverst oppe. Jeg besøgte kunden med 5.7´eren idag, og der er blevet bestilt en ny longblock + div. tilbehør.
Kunden med 3.0´eren ville lige vende og dreje skråen i munden inden beslutningen blev taget omkring motorens fremtid - der er nu ikke så meget at tænke over, for der skal nyt manifold og varmeveksler på, før båden er sejlklar igen.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

02-02-2012, 22:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
To opringninger i dag fra en fynsk og jysk kunde.
Den fynske kunde havde "hårde" kølerslanger, og den jyske kunde havde "trukket" en motor som ikke kunne tørne.
Begge 5.7 V8´ere henholdsvis som GXI og EFI version.
Måske de første tegn på frostsprængte motorer...
__________________
Chi non risica, non rosica
|

05-02-2012, 20:20
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Hehe, nu må du/I ikke misforstå mig - og det er ikke for at komme malurt i bægeret - men det er da dejligt at der er gang i butikken??
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

06-02-2012, 18:34
|
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 267
|
|
Jeg synes faktisk det er en lidt underlig tråd den her, er det meningen vi skal glæde os over der er gang i butikken?
Eller skal vi grine skadefro over folk der får kæmpe udgifter og ærgelser (måske enda diskutioner i hjemmet til følge), pga misvedligeholdelse, forglemmelse eller andre årsager (sygdom, dødsfald etc) til at folk ikke får konserveret sine motorer i tide?
Jeg ved godt trenden er kommet for at blive "Den dårlige nyhed, og folks dumheder" læses og giver interresse frem for de gode og positive nyheder.
Dette er ikke stilet på dig Rolf, jeg undres bare.
__________________
Tahoe Q4L
MerCruiser 4,3L MPI
Alpha One Gen2 1.62
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,277
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, NubbdrupBione |
|