Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Markedet > Salg > Salg af båd

» Online brugere: 238
0 medlemmer og 238 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 10-01-2011, 06:23
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Kan du sige lidt om hvad der gør båden speciel ift. andre i samme segment?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #2  
Gammel 10-01-2011, 10:31
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Kan du sige lidt om hvad der gør båden speciel ift. andre i samme segment?
Ski Nautique er lavet med een ting for øje; Vandski.

Den er derfor meget retningsstabil, extrem hurtig i optræk, minimal hækbølge.

Selvom der sidder en lille propel og et lille ror under den, kan den både accelerere og dreje som gal.

Til gengæld kan den ikke rende ret meget mere end 30-35 knob for fuld hammer. Bølger kan den heller ikke tage, den skal have fladt vand.

De fleste 18-19 fods både med Z-drev, er egentlig ikke specielt retningsstabile når der kommer en slalomløber bagefter, som flyver fra side til side, han kan faktisk hive temmelig hårdt.

Men årsagen til at jeg gerne vil have fat i en, er at Ski Nautique'en er mit første møde med en vandskibåd.

Jeg husker det tydeligt, i sommeren 1993 i Aalborg vandskiklub. En kammerat jeg havde dengang, havde stået på vandski længe, men var flyttet til denne klub. De havde lige fået denne nye Ski Nautique. Vandski sagde mig ikke noget dengang, men jeg ville da gerne med ud og se hvad de lavede og hvad for en båd de havde.

Da jeg så båden, var den helt anderledes en noget jeg havde set. Husk på at man ikke havde internet dengang, så man kunne ikke bare surfe rundt og se alverdens ting. "En båd uden drev", jamen den kan jo ikke sejle tænkte jeg. Min far havde på den tidspunkt en gul Draco 1700 med 120 hk OMC. Det var(er) den ultimative lille speedbåd.

Men efter jeg havde været med ude i Ski Nautique'en blev jeg godtnok overrasket, hold kæft hvor kan den sejle. Den kunne vende rundt på en tallerken i ret høj fart. Hvis man gør det samme i en drevbåd, tror jeg at drevet brækker af.

Desuden synes jeg godt om ideen med fast skrueaksel, det er dejlig simpelt.

Efter min oplevelse der tilbage i starten af 1990'erne, tænkte jeg at sådan en båd må jeg have engang......
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #3  
Gammel 10-01-2011, 11:30
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Ski Nautique eller en Supra - Wauw Fantastiske at stå på ski efter.!
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #4  
Gammel 10-01-2011, 13:17
Bloody Mary's Avatar
Bloody Mary Bloody Mary er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2010
Bopæl: Frederikssund
Indlæg: 82
Billeder: 5
Boesch

http://www.boesch-boats.ch/boats/ser...60-competition

Efter min mening den ultimative vandskibåd. Men koster $$$$$$$$$$!
Attached Images
File Type: jpg boesch560_competition_main.jpg (51.1 KB, 1 views)
Reply With Quote
  #5  
Gammel 10-01-2011, 15:53
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis man vil have en billig speedbåd med fast skrueaksel, så er der alle de gamle DDR speedebåde såsom Warthburg m.m, de er forsynet med en ca. 45 HP motor, den samme rædselsfulde 2takter de proppede i deres biler. . .

Men det frister nok de færreste herinde at drøne rundt på vandet i en sådan...

Der sælges mange af dem på Tysk Ebay i disse år . . . .
Reply With Quote
  #6  
Gammel 10-01-2011, 16:48
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Warthburg båd!!!

Anede ikke at det eksisterede. Selv hvis den skulle trække mig op på vandski, ville motoren da brænde sammen

Supra vandskibåd er også et fint skiv, der var jo en til salg i Århus for nogle måneder siden til 30.000.-

Lidt brugt at se på, men kunne nok fikses op. Eneste minus ved Supra'en er at fribord er meget lavt. Jeg har en kammerat på ca 100 kg, hvis han stillede sig hen bagi, tror jeg at den vil tage vand ind......

Mastercraft 190 prostar fra slutningen af 1990'erne er den absolut fedeste.

Op igennem 1990'erne, hvor jeg havde fået øjnene op for vandskibåde, opdagede jeg nemlig denne. På det tidspunkt havde jeg abonnement på "Powerboat magazine" og de havde netop en test af 190 Prostar årg 1997. (har stadig bladet)

Fuck hvor var(er) den fed. Den kom lige en tak højere op på listen, end Ski Nautique'en.

Så altså, 190Prostar som nr 1, Ski Nautique som nr 2.

Der er ikke så mange Prostar her i landet, så Ski Nautique er nemmere at finde, medmindre man skulle tage en hjem fra Tyskland eller England.

Bayliner har faktisk også lavet en vandskibåd, Ski Challenger hedder den. Dem er der ikke ret mange af. I USA kan de findes til ingen penge, men fragt hjem og CE mærkning........
Attached Images
File Type: jpg 2113291b.jpg (36.3 KB, 1 views)
File Type: jpg 2113291c.jpg (42.5 KB, 1 views)
File Type: jpg !Bn6DmcQ!Wk~$(KGrHqIH-DQEtwOok,m6BLl(w9oFr!~~_3.jpg (79.1 KB, 2 views)
File Type: jpg pic4.jpg (316.5 KB, 1 views)
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #7  
Gammel 10-01-2011, 17:10
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
En af fordelene er også at det giver en helt anden sejlads med motoren placeret midt skibs, båden er i balance og ikke røvtung.
drevbåde hænger alle med røven.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #8  
Gammel 10-01-2011, 17:13
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der blev lavet speedbåde til både politi og til vandski i DDR, de lavede bla. nogle utrolig flotte maghoni speedbåde, det eneste problem var de skræklige motorer...
Her er et par pic af Lotos 2, som de kaldte bådene med den 3 cylindrede 2 takter der normalt sad og osede i deres såkaldte biler...
Attached Images
File Type: jpg lotos-2-foto-bild-41669927.jpg (48.6 KB, 2 views)
File Type: jpg lotos-2-foto-bild-41669936.jpg (37.1 KB, 2 views)

Sidst redigeret af Chribs; 10-01-2011 kl. 17:40.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,024
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, DouglasVek
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:30.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden