|
 |

25-01-2011, 18:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
FROSTSPRÆNGNING sker kun for naboer 
|
jeps. lige indtil den dag det sker for en selv 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

25-01-2011, 19:08
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Ikke i mit navn, det bliver i et andet liv hvor jeg lever på Nordpolen. Den her motor har været passetbog plejet altid og forsynet med aftapningspropper, så det kan ikk lade sig gøre 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

25-01-2011, 19:44
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
Indlæg: 256
|
|
Ja lyden er velkendt :)
Har også haft min V8`er startet og skal lige skifte bælge i drevet, og impeller, så er den prøve klar med frisk bygget 305 TPI
|

26-01-2011, 10:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by FletcherV8
Har også haft min V8`er startet og skal lige skifte bælge i drevet, og impeller, så er den prøve klar med frisk bygget 305 TPI
|
TPI(Tuned port injection) er et rigtig flot anlæg. Jeg er helt vild med de lange krumme rør. Har flere gange spekuleret over at bygge en V8'er til min Suntop med TPI og så en Megasquirt til at styre den.
Har du brugt den originale motorstyring?
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

26-01-2011, 10:39
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
HB, du har nu et utal af gange fortalt du har overvejet at bygge en V8 i suntoppen  skal vi ikke til at se noget Action? F.eks en V8? 5.7 Compressor! 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

26-01-2011, 11:38
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
HB, du har nu et utal af gange fortalt du har overvejet at bygge en V8 i suntoppen  skal vi ikke til at se noget Action? F.eks en V8? 5.7 Compressor! 
|
Hehe og jeg har tænkt endnu mere på det, end de gange jeg har fortalt at jeg har tænkt på det.
Jeg havde faktisk en V8'er med ferskvandskøling liggende, på et tidspunkt. I dag ligger den i Strøyers båd. Den var stort set komplet(kaput strømfordeler) og klar til at ligge i (skulle males), men jeg ville lave så meget om på den, at jeg synes at det var bedre at finde en blok og bygge en motor fra bunden. Og lige i disse tider kniver det med at finde tid til det projekt. Suntop'en sejler jo også fint med V6'eren.
Projekt Flyfish har 1. prioritet.
Drømmemotoren er en 5,7'er med Megasquirt og TPI indsugningsmanifold, rustfrie udstødningsmanifolde, ferskvandskøling(selvfølgelig) og fladremstræk. Motorfundamentet i båden vil jeg have støbt om, så det passer til V8'eren. V6'eren står på et rustfrit beslag, da fundamentet i båden er lavet til en 4 cyl. Så inden jeg får set mig om, er der pludselig gået en masse tid, hvor jeg ikke får lavet noget på det projekt, der egentlig er vigtigere.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

26-01-2011, 19:30
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
Indlæg: 256
|
|
Tpi :)
Ja det ser godt ud med tpi, og selv om det er en 305 5.0L med 164 hk og så med 301 nm... og styrring, er Tec 3r fra electromotive usa... dog fra westspeed i kvong.. styreboks alene koster 11.800 + moms... og der er ikke en rotor dæksel der skal renses, men tændspoler og crank trigger
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,516
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, trustFueby |
|