Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 181
0 medlemmer og 181 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 27-01-2011, 10:06
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Mig bekendt bærer den erhversdrivende (forhandleren) ansvaret for båden under en garantirep, ellers ville det også være den letteste sag i verden at blot lade den forsvinde og blot trække på skulderne.

Det gælder for de varer mit firma sælger, vi hæfter for transport udgifter begge veje for garanti-rep, og vi har også ansvaret for varen ikke forsvinder eller bliver skadet den tid vi har varen til rep, og det indtil den igen er hos kunden, så hvorfor skulle der være anderledes med en Båd ?

Det tager vel kun en dag at transportere en båd til Polen på en lastbil... så en sådan garanti rep. skulle helst ikke tage ret lang tid...
Jeg tror ikke at forhandleren/reparatøren er ansvarlig for båden + evt. effekter, når den er indleveret til reparation. Hvis det var sådan, ville mange nok hævde, at deres ROLEX ur + Gucci taske i et afsides liggende opbevaringsrum var stjålet under reparation mv...

Fra min tid hos IVECO, hvor vi repararede/servicerede exportvogne var vi ikke ansvarlige for chaufførens effekter under værkstedsbesøg.

Jeg ved ikke hvor i Polen fabrikanten af Poca´s både holder til, men "kort tid" til udbedring af fejl og mangler tror jeg ikke på - umiddelbart et par måneder.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 27-01-2011, 11:04
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Jeg tror ikke at forhandleren/reparatøren er ansvarlig for båden + evt. effekter, når den er indleveret til reparation. Hvis det var sådan, ville mange nok hævde, at deres ROLEX ur + Gucci taske i et afsides liggende opbevaringsrum var stjålet under reparation mv...

Fra min tid hos IVECO, hvor vi repararede/servicerede exportvogne var vi ikke ansvarlige for chaufførens effekter under værkstedsbesøg.

Jeg ved ikke hvor i Polen fabrikanten af Poca´s både holder til, men "kort tid" til udbedring af fejl og mangler tror jeg ikke på - umiddelbart et par måneder.
Jeg mener ikke diverse effekter der ikke kommer varen noget ved, jeg snakker om selve varen der bliver indleveret til rep., der har forhandlere ansvaret for varen fra det øjeblik han modtager varen til den er i kundens varetægt igen, det gælder alle typer skader der måtte komme på varen mens den er i forhandlerens varetægt, også tyveri, det er forhandleren også forpligtiget til at sikre varen imod, og bliver den stjålet men den er hos forhandleren, bærer han ansvaret...
Reply With Quote
  #3  
Gammel 27-01-2011, 11:40
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Jeg mener ikke diverse effekter der ikke kommer varen noget ved, jeg snakker om selve varen der bliver indleveret til rep., der har forhandlere ansvaret for varen fra det øjeblik han modtager varen til den er i kundens varetægt igen, det gælder alle typer skader der måtte komme på varen mens den er i forhandlerens varetægt, også tyveri, det er forhandleren også forpligtiget til at sikre varen imod, og bliver den stjålet men den er hos forhandleren, bærer han ansvaret...
Jeg må være dig svar skyldig.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 27-01-2011, 11:59
poca poca er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2009
Bopæl: vestjylland
Indlæg: 150
lige et hurtigt spørgsmål, skader bejdsning glasfiber
Reply With Quote
  #5  
Gammel 27-01-2011, 12:12
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Jeg synes altså stadig at det er et sidespor.
I første omgang bør du finde ud af om du har et krav på sælger eller du ikke har. Dvs. om du har ret til at få udbedret skaden - eller hvad vi skal kalde det. Måske har du retshjælp via din indboforsikring og så bør du da lige forhøre dig hos en jurist. Hvis du har et krav på sælgeren, skal du altså ikke ligge og forsøge selv at reparere på båden. Det må være nødløsningen hvis du får en lang næse af advokaten. Hvis du begynder at gøre noget selv, er det det samme som at acceptere at du selv står med aben.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #6  
Gammel 27-01-2011, 12:13
poca poca er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2009
Bopæl: vestjylland
Indlæg: 150
forstået
Reply With Quote
  #7  
Gammel 27-01-2011, 12:36
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Ikke fordi det er særligt aktuelt, men engang gik et kølstøberi konkurs, og alle, som havde indbragt materialer til deres køl, eller ikke havde afhentet en betalt køl, fik en lang næse, det kom til at indgå i boet, og selv om man havde kvitt. på indleveringen, kom man bare langt ned i listen af kreditorer. IKKE lige noget man regnede med. De kunne så evt. købe deres egen køl på tvangsauktion. Så jeg ville ikke sådan lige lade min båd fragte nogen steder hen.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #8  
Gammel 27-01-2011, 13:53
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by lynæs Se indlæg
Ikke fordi det er særligt aktuelt, men engang gik et kølstøberi konkurs, og alle, som havde indbragt materialer til deres køl, eller ikke havde afhentet en betalt køl, fik en lang næse, det kom til at indgå i boet, og selv om man havde kvitt. på indleveringen, kom man bare langt ned i listen af kreditorer. IKKE lige noget man regnede med. De kunne så evt. købe deres egen køl på tvangsauktion. Så jeg ville ikke sådan lige lade min båd fragte nogen steder hen.
Forhandleren har det fulde ansvar, er han noget værd økonomisk er der ikke den store risiko....

Jeg forstår ikke dem der mener at det er for farligt, eller ikke tilrådig at bruge sine reklamationesrettigheder ?, hvad skal man så med garanti og reklamationsret ?...

Henvend dig til den forhandler du har købt den af, og få han til at forklare dig hvad han har tænkt sig at gøre ved problemet, og mener du ikke han griber det rigtigt og seriøst an, så har du både forbrugerrådet og advokater at henvende dig til.....

Og evt. pressen, hvis han er meget grov...
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,912
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, PatrickvEs
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:47.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden