Rigtig fin gammel klassiker. En båd med den alder vil have lidt ting der skal laves, hvis den ikke er blevet TOTAL renoveret inden for de senere år. Jeg har set flere ældre både som skulle være blevet overhalet fuldstændig, men alligevel sidder der gamle ledninger, slanger, spændebånd, gummilister, pinolsikringer, de gamle ruder har aldrig været pillet ud, kun tættet med sikafleks osv osv osv.
Du bliver kun glad for elektronisk tænding. Gamle platiner, AAAAAAHHHHHHHHHH!!! (citat: den lyseblå flodhest Dolph), ud med det gamle skidt. Køb nogle nye tændspoler og kabler (og tændrør hvis de ikke er skiftet)også. Det er klart at motorerne ikke går fra 130 til 150 hk ved at montere elektronisk tænding, men de får en langt bedre gang, og fra nu af er det ikke tændingen der er skyld i det, hvis motorerne ikke yder optimalt. Skal heller aldrig justeres.
I går sad jeg og så filmen om Coronet, som den svenske Coronet club har lavet. Herlige billeder. Der er også film fra indvielsen af Mullerup havn i sommeren 1969(hvor bådene blev bygget i en årrække), hold kæft en fest. Det foregik på det nybyggede værft, hvor der blev serveret gris, og der hang en Coronet i loftet.
Hvis der nogensinde bliver lavet en tidsmaskine, vil jeg bl.a. rejse tilbage og opleve den begivenhed.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|