Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 134
0 medlemmer og 134 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 17-02-2011, 16:11
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Her er hvad jeg har gjort og mangler. Min forårs klargøring startede i oktober sidste år.


Jeg har lavet følgende:
Udstødnings skroggennemføring
Nyt toilet og toiletslanger
Udluftning i agterkahytten
Stævnsrørsleje
Afstivet badeplatformen
Helmpumpe renoveret og luftet ud.
Motorvarme apparat,cirkulationspumpe,slanger,dyser og el til samme.
Remote hovedafbryder til bowthruster og ankerspil samt ledninger og kontakter.
Plus nogle andre småting.
Jeg mangler:
Service af motor
Montere propel og ror.
Skifte anode på bowthruster
Bundmaling og polere
Montere renoveret træ til badeplatform og bade stige.
Renovering af stævnplatform. Nodderne er renset, primet og dækket med sort sika mangler at tørre op.
Plus nogle småting.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 17-02-2011, 20:25
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Jeg skal:
- have skiftet gear- og gaskabel.
- monteret forbrugsbatteri med afbryder
- monteret batterilader
- skiftet sidebeklædning på ryglæn i cockpit og kahyt
- monteret voltmeter
- og pumpet hjulene på traileren :-)
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #3  
Gammel 18-02-2011, 07:41
Sjip Sjip er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2009
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 117
Billeder: 17
Jeg skal:
-have slebet båden færdig
-spartlet og udbedret nogle små skader
-malet top til tå
-ny bundmaling
-prøve og rede kalechen, (syet og rengjort)
-Monteret det hele igen
-Skiftet olie og tændrør på motoren
__________________
Nordan 16
Evinrude Elan 35hk 96'

http://www.youtube.com/nordan16
Reply With Quote
  #4  
Gammel 18-02-2011, 11:05
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Mine spørgsmål gik også på HVORNÅR I begynder at lege med kemikalier. Dvs. hvornår I polerer og hvornår I bundmaler.
Derudover hvor meget man skal slibe på den eksisterende bundmaling.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #5  
Gammel 18-02-2011, 16:56
hammerholt's Avatar
hammerholt hammerholt er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: 9370
Indlæg: 135
Billeder: 7
Det er vel noget thermometeret bestemmer, jeg tror der er angivet en minimumstemperatur på malingen. (Jeg bruger Hempels Hard Racing)
Jeg blæser alt det af jeg kan, med en højtryksrenser, herefter vandsliber jeg der hvor der er maling. Så primer jeg de steder hvor gelcoaten er kommet til syne. Til sidst nyt bundmaling, og gerne et par ekstra lag der hvor solen kan nå.
. . . og så i vandet . . .
Reply With Quote
  #6  
Gammel 18-02-2011, 18:48
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
minimum temperatur for Hard Racing er 5 gr. og for polering er der faktisk ingen ,kun at det skal være tøvejr. jeg plejer at starte med poleringen med det samme vejret er til jeg gider stå ude med det ca 5-10 gr og bundmaler senest en uge inden søsætning, som normalt er sidste weekend i April.
Jeg har prøvet at bundmale 11/2 døgn før søsætning og kranmanden var ikke helt tilfreds med at hans stropper blev lidt blå
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #7  
Gammel 18-02-2011, 20:17
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Vi havde en præst her i Bogense, som polerede skuden og ordnede bunden, så snart båden var oppe om efteråret, lagde en pressenning over, og så snart frosten var nogenlunde sikkert ovre, blev båden søsat.
Men måske fik han hjælp fra højere sted.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,530
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Adriannup
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:19.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden