|
 |

26-10-2008, 12:10
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
75 usd
Næ på en arbejdsdag kan jeg tjene pengene (350 kr) lettere end ved at stå og svejse og male etc 
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

27-10-2008, 16:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
jeg havde en del stumper af spånplade til at ligge så jeg lavede sådanne en her, en aften jeg kedede mig.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

27-10-2008, 17:00
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
|

27-10-2008, 19:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by lille tut
|
jes det er gæsteværelset så når jeg bliver forvist er det da dejlig jeg har min SX
 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

25-11-2008, 20:57
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Drevdonkraft
Her er min hjemmefuskede drevdonkraft, med vippe og hejsefunktion.
|

25-11-2008, 21:01
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Den ser super ud - tit skaæ drevet jo vippes/løftes lidt for at komme på og den mulighed har din konstruktion jo i modsætning til de andre
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

25-11-2008, 22:16
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg er ved at udvikle en elektrisk drevdonkraft i to versioner:
1) Drevdonkraft med 900 mm vandring, når drevet skal repareres.
2) Drevdonkraft med ca. 300 mm vandring, når drevet skal monteres på båden.
Løftesøjlen vil blive udført i anodiseret aluminium, BOSCH 24V DC viskermotor, indvendige mekaniske endestopskontakter, 2-løbet trapezgevindspindel
( selvspærrende ) med 3 mm stigning og en hastighed på ca. 20 mm/sek., afhængigt af elektroniksystemet.
Elektronikken vil bestå af en batteripakke med en kapacitet på 4.5 Ah,
AC/DC lader og mulighed for tilslutning af mange forskellige typer betjeningsenheder.
Alternativt, vil jeg benytte elektronik med AC/DC system dog uden mulighed for batteridrift.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

31-01-2009, 16:46
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Lolland
Indlæg: 82
|
|
Fandt lige denne tråd da jeg søgte lidt på drevstativ.
jeg har lige lavet 2 stk til mine drev med hjul på og som kan justeres i højden
jeg lavede også lige et par monterings tænger til at sætte udstødnings bælgene på
jeg ligger lige et par billeder op lidt senere.
|

01-02-2009, 09:02
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Lolland
Indlæg: 82
|
|
Her er nogle billeder sf drev stander samt spec. værktøj.
|

01-02-2009, 12:54
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Citér:
Originally Posted by Thomas E.
Her er nogle billeder sf drev stander samt spec. værktøj.
|
De ser begge virkeligt fine ud Thomas - har du selv fabrikeret dem? hvad er prisen på en sådan stander til drevet?
Jeg kan specielt godt lide at der er hjul på, bælg værktøjet har jeg set på e-bay men det var til udstødsbælge dit er vist til selve drivaksel bælgen?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

01-02-2009, 13:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
|
|
Nu skal jeg lige høre - efter at have læst tråden igennem: er det virkeligt nødvendigt at af- og påmontere drevet hele tiden??
Det lyder for mig som om, det er noget I gør rimeligt ofte?
Af hvilken grund osv?
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
|

01-02-2009, 13:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Jeg er frisk på at svejse nogle stande og male dem. Hvad vil i give?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

01-02-2009, 13:21
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
|
|
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb)
Nu skal jeg lige høre - efter at have læst tråden igennem: er det virkeligt nødvendigt at af- og påmontere drevet hele tiden??
Det lyder for mig som om, det er noget I gør rimeligt ofte?
Af hvilken grund osv?
|
Man bør årligt afmontere drevet og kontrolere bælge smørre splines etc samt kontrolere motorens opretning
Nogen gør det aldrig i hele motorens levetid - og har ikke problemer med det men det fagmæssige korrekte er at afmontere det årligt for eftersyn af bælge smørring etc.
Selve afmonteringen er en enkel sag - kan gøres på ca 5-8 minutter monteringen ligeså så det er ikke det store arbejde og så ved man at alt er klart til en ny sæsson
Når man afmontere det er en drevstander en god ting da drevet er forholdsvis tungt (et alpha/sx vejer lidt under 50 kg)
Nogle afmonterer drevet i efteråret og genmonterer det om foråret - så er drevet (og båden) heller ikke udsat for så stor tyveririciko, jeg tilhører selv den kategori - jeg har så et "dæksel" et "stor-it" cover jeg monterer der hvor drevet har siddet - man kan også bare sætte en plasticpose over hvis båden skal stå uden drev på i længere tid
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
|

01-02-2009, 15:31
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb)
Nu skal jeg lige høre - efter at have læst tråden igennem: er det virkeligt nødvendigt at af- og påmontere drevet hele tiden??
Det lyder for mig som om, det er noget I gør rimeligt ofte?
Af hvilken grund osv?
|
at lade drevet sidde på båden når båden står på en offentlig bådplads er det samme som at invitere til at stjæle den. det tager 5 min at afmontere den og det sker desværre tit at der forsvinder et drev.
fordelen er at man kan kontrollere lejer og bælge samt at få smurt alle steder.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

01-02-2009, 17:46
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Lolland
Indlæg: 82
|
|
Drev stander
Hvis der er nogle der er intresseret kan jeg lave disse drev standere til 500,00 Kr.
pr. stk. standerene er med hjul og justerbar højde.
det gør det lidt nemmere at tage drevet af trim drevet ned og kør drevstanderen under drevet og juster standeren så det bære på drevet og så er det lige til at køre væk.
Mvh Thomas
|

01-02-2009, 14:34
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Lolland
Indlæg: 82
|
|
Citér:
Originally Posted by ENN
De ser begge virkeligt fine ud Thomas - har du selv fabrikeret dem? hvad er prisen på en sådan stander til drevet?
Jeg kan specielt godt lide at der er hjul på, bælg værktøjet har jeg set på e-bay men det var til udstødsbælge dit er vist til selve drivaksel bælgen?
|
Jeg har selv fabrikeret dem og jeg vil da lige regne på hvad det skal koste sådan et stativ for jeg overvejer da at starte en mindre produktion af dem.
Så der kommer en pris senere i dag.
tangen er til udstødningsbælgen og den er også super nu er det ingen sag at montere den.
billedet er med et bravo 2 drev
Mvh Thomas
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,444
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, DavidCance |
|