Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 214
0 medlemmer og 214 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar

Emne værktøjer Visning af emner
Gammel 12-04-2011, 13:57
Peter508
Gæst

Personligt ville jeg finde en komplet brugt motor, få den lagt i....

Også ellers ligge det bag mig som værende en oplevelse jeg har lært af.

Det er selvfølgelig super træls, men det gælder om at komme videre, så du kan nyde timerne på vandet.
Reply With Quote
Gammel 12-04-2011, 14:04
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Den her kan du købe uden drev og transomhus for 7600 EUR http://www.boatshop24.com/en/engines...-offer-1323534

Det påstås at den slet ikke har kørt, men dertil kommer transport og montering.
Reply With Quote
Gammel 12-04-2011, 14:07
Manorwar
Gæst

Ubåden s evinrude er ogsa FUCKET i en bjerging i weekenden
den er blived for varm pga ødlagt impreller og har få en revne i nr 5 cyl. ! FUCKKKKKKKKKKKKKKKKKK
ny hoved er bestillt . grmppppppf ..men der tager 3 uger fra usa ..

Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Personligt ville jeg finde en komplet brugt motor, få den lagt i....

Også ellers ligge det bag mig som værende en oplevelse jeg har lært af.

Det er selvfølgelig super træls, men det gælder om at komme videre, så du kan nyde timerne på vandet.
Reply With Quote
Gammel 12-04-2011, 14:19
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Billeder: 108
Min generelle anbefaling er, at skille det hele ad med det formål, at finde de konkrete årsager til problemer. Det er vel den bedste måde, at træffe beslutning på. Og i dette tilfælde, er det vel næsten lige meget, hvis den evt ikke skal samles igen.
Reply With Quote
Gammel 12-04-2011, 16:10
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Citér:
Originally Posted by Fletcher14 Se indlæg
Min generelle anbefaling er, at skille det hele ad med det formål, at finde de konkrete årsager til problemer. Det er vel den bedste måde, at træffe beslutning på. Og i dette tilfælde, er det vel næsten lige meget, hvis den evt ikke skal samles igen.
Hvis det er rigtigt at der er vand i maskinen, frostsprængninger, dårlig kompression, i generel dårlig forfatning så er der vist ingen grund til at skille mere ad, hvis det er noget der skal ofres arbejdsløn på. Jeg vil sige at den motor er færdig og kan sælges som reservedelsmotor.
Reply With Quote
Gammel 12-04-2011, 16:17
pajero's Avatar
pajero pajero er offline
Landkrabbe

Tilmeldelsesdato: Sep 2009
Bopæl: Østjylland
Thumbs up

Ikke at du kan bruge det til ret meget nu, men så frostsprænger sådan en manifold altså ikke hvis motoren er ordentligt vinterkonserveret, og det er da meget sandsynligt at en vandkanal i f.eks et topstykke også har en frostskade, så ud med lortet ! læg en anden motor i og sæt dig ind i vinterkonserveringens ædle kunst :-) ps. så skal en ferskvandskølet også konserveres.
mvh Bjarne
Gammel 12-04-2011, 17:48
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Billeder: 74
ingen tvivl om at det ikke kan svare sig at lappe mere på den maskine.
hvis du vil beholde båden og ikke har planer om udskiftning de næste 5+ år så køb en longblock eller en ny maskine. Har du en ide om at båden skal skiftes inden for de næste 2-3 år så find en nyere god brugt.
Jeg brugte lang tid på at træffe en beslutning da jeg skiftede til en ny maskine i 2005. Mange rystede på hovedet og sagde at det var tosset at købe ny maskine til en båd fra 1973, men jeg har ikke fortrudt købet, det er sgu dejligt at det bare spinner når nøglen drejes.

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Gammel 12-04-2011, 18:04
molboen molboen er offline
Landkrabbe

Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
KLOPF over på det andet bådforum, købte også en båd med letter brugt motor, han ofret en hulens masse penge på nye manifoller og ferskvandskøling osv osv, efter et par få ture døde motoren, og der er også kommet en helt ny i,

skriv evt til ham og hør hans erfaringer, jeg mener ikke du skal bruge nogle penge på gammelt jern,

hvis du er glad for båden mener jeg godt du kan forsvarer en ny motor, lige som goffy skriver, så er det fedt at det bare virker.

Alt andet lige, så i tilfælde af salg, kan du skrive HELT ny mpi motor, med få drift timer, det tæller også i tilfælde af salg
Reply With Quote
Gammel 12-04-2011, 19:42
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Billeder: 108
Jeg er selvfølgelig enig med BrianL i, at der ikke skal bruges penge på mere analyse og adskillelse af den gamle motor. Jeg glemte, at skrive, at den slags adskillelse skal gøres på hobby-basis hjemme i værkstedshallen med lidt god Nik & Jay på ghettoblasteren og en Carlsberg Hvede på dåse på bordet.
Reply With Quote
Gammel 12-04-2011, 19:47
Chribs
Gæst

Den 2005 Mercruser 4,3 Brian linker til, virker som et godt tilbud, kr 38.000,- ny.seviceret og monteret ?
Reply With Quote
Gammel 16-04-2011, 07:40
Manorwar
Gæst

Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
Ubåden s evinrude er ogsa FUCKET i en bjerging i weekenden
den er blived for varm pga ødlagt impreller og har få en revne i nr 5 cyl. ! FUCKKKKKKKKKKKKKKKKKK
ny hoved er bestillt . grmppppppf ..men der tager 3 uger fra usa ..
gilder ikke at vente -so nu ha piratens ubåd få sig en næsten
jonyrude etec 250 HO
der er en demo sejlet kun 10 timer og købt til ½ pris ...
Reply With Quote
Gammel 18-04-2011, 18:04
LarsG's Avatar
LarsG LarsG er offline
Landkrabbe

Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Hej igen,

Konen og jeg har besluttet at vi vil have lagt en ny 4,3 MPI motor i inkl. ny komplet drivlinie hos Steenteq. Jeg vil i den anledning høre om det er normal praksis at man betaler hele motorens pris ved ordreafgivelse? det er jo stort set 95% af prisen som skal betales inden arbejdet går i gang. Vi bestiller selvfølgelig uanset om vi skal betale 95% nu og her, men vi undre os bare lidt
Reply With Quote
Gammel 18-04-2011, 18:16
Chribs
Gæst

Har du hentet tilbud fra Nyt drev herinde fra, han plejer at være noget billigere, og så bliver det lavet ordentlig første gang, det er med garanti....
Reply With Quote
Gammel 18-04-2011, 18:30
Casper T
Gæst

95% den var ikke gået hos mig,max 50% og de sidste 50% når den virker.
Reply With Quote
Gammel 18-04-2011, 22:28
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by LarsG Se indlæg
Hej igen,

Konen og jeg har besluttet at vi vil have lagt en ny 4,3 MPI motor i inkl. ny komplet drivlinie hos Steenteq. Jeg vil i den anledning høre om det er normal praksis at man betaler hele motorens pris ved ordreafgivelse? det er jo stort set 95% af prisen som skal betales inden arbejdet går i gang. Vi bestiller selvfølgelig uanset om vi skal betale 95% nu og her, men vi undre os bare lidt
Det ville jeg aldrig hoppe på. Det kan ikke være rimeligt at det er dig der skal løbe risikoen. Går forhandleren ned i mellemtiden, er du på røven. Da jeg selv fik lagt ny motor i, var det betaling ved levering/montering, men så faldt de også prompte.
Reply With Quote
Svar

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump