|
 |

12-08-2011, 21:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by pajero
Hej!
Mit sæt er en ældre Ørnvik 570 DC med en brenderup med superruller total 1300 kilo ( har vejet det hele til 1430 kilo så en smule overvægt )
Bil nr 1 er en Jeep Cherokee 2.5 Tdi så ingen problemer her hverken i slæbestedet eller på vejen.
Bil nr 2 er fruens Mondeo 2.0 Stc her er heller ikke nogen problemer af nogen art
Desværre har ingen af de to biler Aut. gear. som min gamle Pajero 3.0 V6 det er altså bare det bedste i slæbestedet.
Ps. hvad kører du selv med ?
Mvh Bjarne
|
Mit sæt består af en Draco 1800 Suntop, vejet til ca 1100 kg, en gang den hang i en kran. Traileren er en 1500 kg total, kan ikke lige huske hvad den må bære, men nok knap 1200 kg, så der skal ca slæbes 1500 kg.
Problemet er bilen, det er en Golf 3 1,4 som kun må slæbe 950 kg, så det går jo slet ikke. Jeg har en kammerat der har en 4x4 så det er ikke noget problem at søsætte, men man vil jo gerne være uafhængig. Indtil den anden båd er færdig, har Suntop'en en havneplads, men når Flyfishen er klar, skal Suntop'en være "trailerbåd"
Så jeg skummer lidt over hvad jeg skal gøre, vil ikke smide en masse penge efter en ny bil, den skal være brugt, (foretrækker VW, her føler jeg mig hjemme). De alm biler (Passat med forskellige motorer) som jeg har haft i kikkerten, har kun kunnet trække 1200-1300 kg.
Jeg er glad for Golfen, den kører billigt og jeg kan selv fikse den. Til daglig kører jeg 120 km til og fra arbejde, så en 4x4 som eneste bil er udelukket.
Evt skulle jeg beholde Golfen og finde et trækdyr, som kun skulle bruges til at slæbe båd med, køre på lossepladsen osv. Denne skulle så gerne være billig i vægtafgift(og forsikring), når man nu skal have en bil mere.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

12-08-2011, 21:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
__________________
Chi non risica, non rosica
|

12-08-2011, 23:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
|
Åhhh, det er en af de VW'er jeg undgår, den er vist hammerdyr i drift....
Hvis det skal være et større køretøj end en personbil, så er jeg lidt lun på en Chevrolet C1500 pickup fra starten af 1990'erne. De kan efterhånden købes til overkommelige penge og den er til at arbejde med, der ligger jo en Mercruiser motor i den 
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

12-08-2011, 22:29
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2011
Bopæl: DK
Indlæg: 227
|
|
Jeg har en Passat 1.9 TDI med 105 hk, som må trække 1500 kg.
Indtil for nyligt trak den en Ørnvik 470 som med trailer vejede ca. 1000 kg.
Det var overhovedet ikke noget problem, - hverken på landevej eller på det gamle "nye" slæbested i Struer hvor den nederste del af rampen var 14-16% og resten var ca. 12%
Den nye båd og trailer har jeg vejet til 1540 kg. på den lokale genbrugsstation. Jeg kan godt mærke jeg har læs på når jeg kører med den, - og på slæbestederne laver jeg lidt hjulspin med forhjulene, - men op kommer jeg. Jeg anser lidt hjulspin som værende bedre end for meget filen på koblingen. Det er lidt billigere at skifte dæk, end at skifte kobling ;-)
Dog kommer jeg ikke til at traile den nye båd så meget som den gamle. Jeg kan godt mærke bilen har det hårdere, - og var så sent som i dag ved at kigge lidt på den nye Passat 2.0 TDI 140 hk, - den må trække 1800 kg. Utroligt så dyrt det kan blive at være bådejer ;-)
Mvh Morten
|

12-08-2011, 22:37
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by MortenBP
Utroligt så dyrt det kan blive at være bådejer ;-)
Mvh Morten
|
For mange som at stå under den kolde bruser og rive tusindelapper i stykker...     
__________________
Chi non risica, non rosica
|

13-08-2011, 00:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by MortenBP
Jeg har en Passat 1.9 TDI med 105 hk, som må trække 1500 kg.
Indtil for nyligt trak den en Ørnvik 470 som med trailer vejede ca. 1000 kg.
Det var overhovedet ikke noget problem, - hverken på landevej eller på det gamle "nye" slæbested i Struer hvor den nederste del af rampen var 14-16% og resten var ca. 12%
Den nye båd og trailer har jeg vejet til 1540 kg. på den lokale genbrugsstation. Jeg kan godt mærke jeg har læs på når jeg kører med den, - og på slæbestederne laver jeg lidt hjulspin med forhjulene, - men op kommer jeg. Jeg anser lidt hjulspin som værende bedre end for meget filen på koblingen. Det er lidt billigere at skifte dæk, end at skifte kobling ;-)
Dog kommer jeg ikke til at traile den nye båd så meget som den gamle. Jeg kan godt mærke bilen har det hårdere, - og var så sent som i dag ved at kigge lidt på den nye Passat 2.0 TDI 140 hk, - den må trække 1800 kg. Utroligt så dyrt det kan blive at være bådejer ;-)
Mvh Morten
|
Hvilken årgang er bilen?
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

13-08-2011, 12:36
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Min gamle Passat fra '97 (modelårgangen 1997-2003) måtte også trække 1500 kg (110 HK TDi). Den gik forøvrigt 16 km /l ved blandet kørsel.
På Bilbasen.dk kan man søge bilen frem som man er interesseret i og under fanebladet "generelle modeloplysninger" står hvor meget de må trække.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/...tdi-110/850197
Mener at det kun er 90 hk modellen der må nøjes med at trække 1300 kg.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

13-08-2011, 13:22
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
d. 10 Sep får jeg min Ford Fiesta 1.6 Tdci 2011
Lige nu har jeg en sprit ny ForD C-Max 1.6 Tdi
Den klar opgave med en 150Kg Trailer og 170Kg Jetski i slæbestedet helt fornemt  Havde den brokket sig havde jeg nok også 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

13-08-2011, 13:56
|
|
min defender svx klarer op til 3,5t .. i nr2 lille gear uden gas 
|

13-08-2011, 14:03
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Manorwar
min defender svx klarer op til 3,5t .. i nr2 lille gear uden gas 
|
Er det noget du har hørt de store drenge fortælle nede ved pølsevognen...   ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|