Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Efterlysninger

» Online brugere: 135
0 medlemmer og 135 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar

Emne værktøjer Visning af emner
Gammel 18-11-2011, 18:56
Chribs
Gæst

Den var blot en skriftelig aftale om prisen, og vi aftalte at han betalte og derpå fik båden...

Han fortalte at han ventede på at få udbetalt en arv i løbet af kort tid, og at han ville komme og betale når den arv blev udbetalt, og han viste mig nogle papir der fortalte om arven på kr 178.000,- skrevet af skifteretten i Viborg.

Jeg gik med til at den blev stillet til side, indtil hans arv blev udbetalt.

Jeg kan ikke se at en aftale om køb af en vare, gør det lovligt at blot stjæle varen, enten fordi man ikke kan skaffe pengene eller i det hele taget havde til sinde at betale for varen.

Så er det en meget risikabel forretning at handle feks. med biler, hvis en købsaftale gør det lovligt at hente/stjæle varen uden at betale den pris man aftaler...

Min advokat fortalte, at der ingen arv var på aftale tidspunktet, da der var blevet givet transport i den for over kr 300.000,-, næsten et år forinden til han´s bank, og at der var adskillige andre kreditorer, også, der var havnet i samme fælde som mig, bla. fik han repareret en bil for over 20.000,- på samme historie, samt boet til leje forskellige steder uden at betale for det, med et løfte om at betale når han´s arv kom.

Jeg ved også at han begår socialbedrageri i stor stil, han er på såkaldt varig kontanthjælp, men arbejder ved siden af, bla. som "sort" vinduspudser . . .
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
Gammel 18-11-2011, 20:03
MortenBP MortenBP er offline
Amfibiedyr

Tilmeldelsesdato: Aug 2011
Bopæl: DK
Jeg har absolut intet tilovers for sådanne typer. Hvis jeg var dig, ville jeg lege privatdetektiv og dokumentere hans sorte arbejde, og derefter gå til kommunen. Jeg tror de tager visse ting lidt mere seriøst end Politiet.
Reply With Quote
Gammel 18-11-2011, 21:15
Chribs
Gæst

Jeg tror der allerede kører en sag på ham for social-bedrageri, det mener en fælles bekendt i hvert til fald der gør.
Reply With Quote
Gammel 21-11-2011, 11:32
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Billeder: 182
Christian - Det krænker fuldstændig min retsfølelse.!!!
Lyder det ikke som en sag for Ekstra Bladet?
Reply With Quote
Gammel 21-11-2011, 14:34
Chribs
Gæst

Jeg har skrevet til dem, de svarer tilbage at det er helt normalt, og ikke længere en nyhed.

Jeg har også skrevet om min historie andre steder, og det er utrolig de historier jeg får tilbage, jeg er desværre langtfra den eneste der bliver ulovligt trynet af et uduligt politi, der nægter at modtage en anmeldelse på grov kriminalitet.

De skriver feks. i dag i extrabladet om en skrothandler den får stjålet for kr 150.000,- hvor tyven bliver genkendt, og hvor kobberet, hvor noget er specielt og let genkendelig, bliver fundet på den genkendte tyv´s bopæl, men politiet nægter at gøre noget ved det...

Sidst redigeret af Chribs; 21-11-2011 kl. 14:39.
Reply With Quote
Gammel 23-11-2011, 17:28
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib

Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Billeder: 11
Sjovt nok, så kan politiet godt finde netop dig, hvis du skulle vælge at lammetæve fyren! Her kan man igen tale om krænket retsbevidsthed!!!

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
Gammel 23-11-2011, 22:40
Chribs
Gæst

Jeg må indrømme, at jeg har mistet den rest af tillid jeg havde til vores retsystem, herunder politiet.

De bad mig om at i første omgang at køre en civil sag mod tyven, og da jeg ingen valg havde, gjorde jeg det, selvom det kostede over kr 10.000,- i sagsomkostninger.

Og da civilretten gav mig medhold, og sagde der var ting i sagen der hørte under kriminalretten og dermed politiet, og min advokat samtidig opfordrede mig til at anmelde personen for bedrageri og tyveri m.m troede jeg naivt at nu ville politiet tage mig alvorlig og tage fat i tyven, og køre en sag mod ham.

Jeg havde aldrig drømt om at politiet nægtede at tage mod en anmeldelse, under påskud af at de ikke kunne gøre mere end civilretten, og derfor ikke ville bruge tid og omkostninger på sagen.

Politimanden sagde ordret, nærmest hånligt til mig, du fatter vel nok at vi ikke kan bruge tortur mod manden for at han fortæller hvor din båd er, så hvad er det endligt du vil opnå. du har jo allerede en dom på at han skylder dig penge for båd og trailer.

Jeg har virklig den opfattelse at den politimand jeg talte med, nød at afvise mig, han var i den grad ubehagelig, og talte ned til mig.

Jeg sagde også til politmanden, lige inden jeg gik, at jeg syntes at han skulle skamme sig, og at jeg fandt han var totalt uegnet til at have med anmeldere at gøre, og at jeg i den grad var frustreret over at møde en skrankepave hos politiet, når man som jeg havde været udsat for kriminelitet, og havde brug for politiets hjælp.

Han grinede bare, og sagde henvendt til en kollega, nåååååå da, det lyder som at han er blevet sur på mig . . .
Reply With Quote
Svar

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump