» Online brugere: 169 |
0 medlemmer og 169 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

07-12-2011, 19:25
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Men fungerer de sådan at man aktiverer det ene voltmeter ved at trykke knappen op og det andet voltmeter ved at trykke ned? Ville helst have en kontakt som aktiverer begge voltmetre ved et enkelt tryk og helst en trykkontakt istedet for vippekontakt?
Hvordan kan det være at der er 6 tilslutninger på alle de kontakter der? Jeg skal vel kun bruge 4?
|

07-12-2011, 19:40
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
|

07-12-2011, 21:55
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
|
det ser rigtigt ud
|

07-12-2011, 21:57
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Men fungerer de sådan at man aktiverer det ene voltmeter ved at trykke knappen op og det andet voltmeter ved at trykke ned? Ville helst have en kontakt som aktiverer begge voltmetre ved et enkelt tryk og helst en trykkontakt istedet for vippekontakt?
Hvordan kan det være at der er 6 tilslutninger på alle de kontakter der? Jeg skal vel kun bruge 4?
|
du skal bare have to samtidige kontakter, derfra de 2 poler "2p"
om der er 4 ben eller 6 gør ikke den store forskæld i dit tilfælde
|

08-12-2011, 19:17
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Bare af nysgerrighed: hvad er formålet med een kontakt?
Viser de ikke spændingen begge to, når nøglen drejes?
Eller er det en "after-sales installation" ?
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

08-12-2011, 19:22
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Ja det er eftermont.
Ideen er jo netop at jeg kan se hvor meget strøm der er på hvert af batterierne inden start - når jeg starter går den jo igang med at lade og så viser den jo bare fuld styrke...
|

08-12-2011, 19:25
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Arhh 
Og ved at dreje nøglen så får du kun spændingen fra det ene batteri (gætter jeg på)
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

08-12-2011, 19:27
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Ja ikke helt. Det fabriksmonteret voltmeter som sidder i instrumentbordet og går til startbatteriet kører over tændingen.
Disse her to voltmetre sidder i motorrummet.
|

08-12-2011, 20:53
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Disse her to voltmetre sidder i motorrummet.
|
På min båd er det standard med kun et voltmeter på instrumentbrættet og så er der en omskifter kontakt som skifter mellem bag- og styrbords batteri. Det fungerer faktisk meget godt i praksis. Jeg flipper lige kontakten inden start og efter start for at tjekke at alt er i orden.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,489
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, SamuelOX |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:50.