|
 |

17-12-2011, 17:47
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
|
|
Jeg kan se, at kkp stryger inden om - og lige ind på førstepladsen, hvad angår sejltimer i år. Ganske udmærket!
Det ser overraskende godt ud med Garmin Connect, MortenBP. Jeg giver dig også helt ret, hvad angår listen med tidspunkter og positioner i struktureret format. Det er noget, man kan arbejde med. Hvad angår planlægning af ruter i hjemlige omgivelser, kunne jeg ikke se, hvorvidt Garmin's program til formålet, Home Port, virker på Ubuntu Linux. Jeg har ikke selv Windows.
|

17-12-2011, 19:43
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2011
Bopæl: DK
|
|
Citér:
Originally Posted by Fletcher14
Det ser overraskende godt ud med Garmin Connect, MortenBP. Jeg giver dig også helt ret, hvad angår listen med tidspunkter og positioner i struktureret format. Det er noget, man kan arbejde med. Hvad angår planlægning af ruter i hjemlige omgivelser, kunne jeg ikke se, hvorvidt Garmin's program til formålet, Home Port, virker på Ubuntu Linux. Jeg har ikke selv Windows.
|
Arh Fletcher, - du er en rigtig nørd når du kører Linux ;D Men det var nu ikke Home Port jeg havde i tankerne. Jeg tænkte mere på, at man kunne sidde med GPS'en hjemme, og planlægge ruter på denne ;-)
Der findes i øvrigt et site som hedder www.bikeroutetoaster.com. Egentlig beregnet for landkrabber, men vi som sejler planende både kan også bruge det, hvis vi kender farvandet en lille smule. På sitet kan man planlægge ruter og downloade dem til sin GPS. Bare husk at slå "use autorouting" fra.
|

19-12-2011, 12:55
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
|
|
Jeg prøvede lige din cykelruteristerside. Jeg lavede lige en hurtig tur på Øresund, rundt om Hveen, og hentede ruten ned. Filen indeholder tidspunkter og koordinater. Tidspunkterne er umiddelbart beregnet udfra givne oplysninger om fart. Det er da en ganske udmærket løsning til os med planende både, der alligevel selv skal bruge øjne og ører.
|

20-12-2011, 16:04
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2011
Bopæl: DK
|
|
Jeg bruger den meget til at planlægge ruter efter. Det er let at se hvor langt en given tur bliver. Og man kan slå sattelitvisning til, - så kan man godt danne sig et lille indtryk af om der er vand nok under en.
På land er den næsten uundværlig hvis man f.eks. cykler meget, - da den kan lave autorouting mellem 2 punkter. Så er det lynhurtigt at lave en rute.
|

20-12-2011, 18:08
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
|
|
Fletcher : hvad program er det du har på iphonen? Jeg har tænkt mig at kortlægge alle vores ture i ribben næste år 
|

20-12-2011, 19:24
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Bopæl: Roskilde
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Fletcher : hvad program er det du har på iphonen? Jeg har tænkt mig at kortlægge alle vores ture i ribben næste år 
|
Du kan roligt regne med Flercher ikke har iPhone  han kører med garanti android eller andet hvor han selv kan arbejde og justerer som det passer ham
Men jeg har Til min iPhone købt navionics "marine-skagerak" og ok tilfreds!
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
|

21-12-2011, 07:43
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Bopæl: Øst-Sjælland
|
|
Haha dammit  Jeg har selv brugt Run-Keeper, den er ok men man kan dog ikke se topfart! 
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|