Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/ManualerHer kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.
Vi brugte mange, mange mange mange mange, timer på at skrabe 10-14års maling af vores 30Fods motorbåd. Det var sindsygt hårdt for armene men vi kom helt i bund.
Jeg havde nok gjordt det igen idag, hvis jeg stod og skulle have maling af, da jeg syntes blæsning er ALT for dyrt ( og risikabelt ) hvis føren af blæseren ikke er rutineret kan han let skyde gelcoaten total i stykker.
Som ses her under, arbejdsstillingen var elendig.....
Men det blev godt!
De skrabere jeg har set har enten haft et helt lige jern eller en meget svagt buet. Hvilken type har I brugt?
Jeg har skrabet med en gammel udgave af både det smalle og det brede orange "Sandvik" skrabejern. Og helt ind til gelcoaten, altid. Hvis malingen sidder usædvanlig hårdt fast, er det nemmere at komme i bund med det smalle. For at glatte lidt ud, tage de sidste striber, kører jeg henover med det brede jern bagefter.
Lavede en "strandstol" af tilfældige stumper træ, så man har noget rygstøtte, når bunden skrabes, ellers er det ikke til at holde ud til at sidde dernede.
Har brugt det samme skær i lang tid, men jeg har også en diamantskive som det kan slibes på. En almindelig slibesten kan overhovedet ikke skærpe skæret, slibestenen forsvinder simpelthen i en støvsky
Billede nr 2 er blot et modelbillede, for at demonstrere hvordan det foregik, da jeg skrabede malingen af fribordet, plejer at have handsker og maske på.......
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Vi brugte mange, mange mange mange mange, timer på at skrabe 10-14års maling af vores 30Fods motorbåd. Det var sindsygt hårdt for armene men vi kom helt i bund.
Jeg havde nok gjordt det igen idag, hvis jeg stod og skulle have maling af, da jeg syntes blæsning er ALT for dyrt ( og risikabelt ) hvis føren af blæseren ikke er rutineret kan han let skyde gelcoaten total i stykker.
Som ses her under, arbejdsstillingen var elendig.....
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
Ang. Stinne så fortalte jeg hende igår om snakken, så sagde hun aldrig på vilkår om hun ville være med til sådan et projekt igen, tror sku det var str. på båden... måske kombinationen af frostvejr, snevejr, dårlig arbejdsstilling og 30kvm glasfiber med 10års maling... hvem ved
Jeg prøver at overtale videre drenge
PS: Lokkede meget dengang med, hvis det ikke bliver gjordt flytter vi ikke til Kbh, wupti! Så drenge, frem med lokkemaden