» Online brugere: 145 |
0 medlemmer og 145 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

19-12-2011, 15:07
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2011
Bopæl: DK
|
|
Hvad er forskellen på NonStop VK og NonStop Low CU?
Er det samme produkt som har fået nyt navn?
Nogen som vil købe 2,5 liter Hard Racing White?
|

19-12-2011, 19:56
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
|
|
Citér:
Originally Posted by MortenBP
Hvad er forskellen på NonStop VK og NonStop Low CU?
Er det samme produkt som har fået nyt navn?
Nogen som vil købe 2,5 liter Hard Racing White?
|
NonStop VK er en videreudvikling af NonStop Low CU.
|

26-04-2012, 21:39
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
|
|
Bundmaling - planende både
Vil godt lige tage denne tråd op igen.
Jeg står meget snart med en ren bund, da jeg er gået i gang med at skrabe den gamle maling af. Det giver mig muligheden for at vælge en anden type maling. Har brugt Trilux indtil nu, med stor tilfredshed. Men den har den ulempe at den kræver meget arbejde. Der bygges lag op hvert år, og det bør slibes hver gang. Hvis vi kun taler om malinger der egner sig til planende både, er der nogenlunde dette udvalg. Hvad ville I gøre, hvis det primært handler om at begrænse vedligeholdelsen?
International Trilux
International VC17
Hempel Hard Racing
Jotun Racing
og så et par stykker der er på vippen. De påstår i hvert fald at de er til hurtige både, men holder det?
Jotun NonStop
International Cruising
|

26-04-2012, 22:09
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
|
|
Vc 17
Det er på centuryen og virker bare, og rækker langt jeg bruger ca 1 liter til 27 fod 2,5 m bred.
Coronetten skal have det samme næste år når den er skrabet i bund.
En fed farve at søsætte, men bliver til en pæn koksgrå/sort efter et par uger, ikke en rue.
Har brugt en blød lavfart bundmaling på agterspejlet hvor vandet står stille.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 26-04-2012 kl. 22:18.
|

27-04-2012, 06:58
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
|
|
Kan kun gentage mine erfaringer med Jontun NonStop VK:
Jeg har gode erfaringer med Jotun NonStop VK som er selvpolerende, dvs. man opbygger ikke tykke lag år efter år som man gør med hårde bundmalinger! Den er godkendt til alle hastigheder (det er der ingen andre selvpolerende der er!)
Efter en sæson i vandet var der ikke en eneste rue på bunden, kun lidt slam og alger som var lige til at vaske af.
Iøvrigt har Jotun også den fordel at den kan tåle at stå på land i optil 9 mdr. efter påføring, dvs. man kan (hvis man vil) male båden i efteråret når man tager båden op, så den er klar til søsætning i foråret! Der kan Hempel og International kun stå på land i optil 3 mdr. mener jeg det er!
Se Jotun's produktark her: http://www.jotun.com/jotun/paints/20...16.11.2011.pdf
Rigtig godt tilbud på Jotun her:
http://www.shipshop.dk/jotun_nonstop...g-p-68241.html
Har tidligere prøvet forskellige bundmalinger fra Hempel og International og jeg må sige at jeg bedste resultat har jeg fået med Jotun!
Så er der kommet en som hedder International Micron Extra EU som skulle kunne holde flere sæsoner - måske den var et kig værd...
|

27-04-2012, 07:03
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: København
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Kan kun gentage mine erfaringer med Jontun NonStop VK:
Jeg har gode erfaringer med Jotun NonStop VK som er selvpolerende, dvs. man opbygger ikke tykke lag år efter år som man gør med hårde bundmalinger! Den er godkendt til alle hastigheder (det er der ingen andre selvpolerende der er!)
Efter en sæson i vandet var der ikke en eneste rue på bunden, kun lidt slam og alger som var lige til at vaske af.
Iøvrigt har Jotun også den fordel at den kan tåle at stå på land i optil 9 mdr. efter påføring, dvs. man kan (hvis man vil) male båden i efteråret når man tager båden op, så den er klar til søsætning i foråret! Der kan Hempel og International kun stå på land i optil 3 mdr. mener jeg det er!
Se Jotun's produktark her: http://www.jotun.com/jotun/paints/20...16.11.2011.pdf
Rigtig godt tilbud på Jotun her:
http://www.shipshop.dk/jotun_nonstop...g-p-68241.html
Har tidligere prøvet forskellige bundmalinger fra Hempel og International og jeg må sige at jeg bedste resultat har jeg fået med Jotun!
Så er der kommet en som hedder International Micron Extra EU som skulle kunne holde flere sæsoner - måske den var et kig værd...
|
Jeg prøver Jontun NonStop VK i år efter at have læst dine anbefalinger, er spændt på at se resultatet når den skal op igen 
Drev: Alpha one gen II
|

27-04-2012, 07:18
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
|
|
Thg: hvad har du gjort ved bunden da du pillede båden op. Kun vasket eller har også skulle skrabe og slibe?
|

27-04-2012, 07:14
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Vc 17
Det er på centuryen og virker bare, og rækker langt jeg bruger ca 1 liter til 27 fod 2,5 m bred.
|
Helt enig.
Jeg har brugt VC17M i mange år og er super tilfreds. Bygger ikke lag op, der skal ikke slibes før påføring, rækker meget langt, tører hurtigt, holder bunden ren og er meget glat (i forhold til andre bundmalinger).
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|