|
 |

21-12-2011, 20:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Citér:
Originally Posted by Manorwar
LØGNER !! du har fåed røvfuld fra landrovern med en kvinde på radet , jeg finder lige billedt fram ..  
|
Arh, det passer vist ikke helt. Jeg skulle dreje til højre ind mod motorvejen, og du skulle lige ud mod landevejen fordi Land Røveren er et "traktorkøretøj" og dermed ikke må køre på motorvejen...   

21-12-2011, 20:41
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
|
ja du har bla bla -jeg har vidner og billeder 
vi skal snart har en officelt fender race ...
jeg bestemmer strækningen..
|

21-12-2011, 20:47
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Citér:
ja du har bla bla -jeg har vidner og billeder 
vi skal snart har en officelt fender race ...
jeg bestemmer strækningen..
|
Ja ja, gør du bare det....
Lidt spøjst, for du kan rumme mere jord i hovedet, end mit køretøj kan pløje op på en lille times tid for fuld skrald........  
Har du i øvrigt en forsikring til mit nye køretøj...  ?

22-12-2011, 00:16
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
|
|
Halløj
Tja så tog tråden en drejning fra det det drejer sig om.....
Håber at KS1 får skibet på rette køl igen og får dækket sine udgifter så yachten kan komme i havet og sejle.... Det er vist det det drejer sig om.
Jeg har heler ikke nærlæst forsikringspapirene igennem til at kunne vide alt om vi er dækket korrekt, vedr alle de her detajler der nu er omdiskuteret, men det bliver da en god aftenlæsning de næste par måneder indtil forsikringen skal fornyes til den nye sæsong!
Jeg tror at der må være tre kategorier:
1: Os som (forsikrings)kunde der hvert år betaler vores præmie, vil jeg betegne som vi er vel hverken glade eller utilfredse. Vi betaler vores præmie. (For vi SKAL ha en forsikring....)
2: Glade kunder er dem der har betalt deres præmie (og sevrisiko) og får dækket deres tab/skade så de mindst er tilbage til status quo.
3: Utilfredse kunder er dem der har betalt deres præmie (og selvrisiko) og at resultatet er ringere end før skaden skete.
" et exempel kunne være at man fik dækket 8000 og skaden reelt koster
10000......."
Jeg vil da som minimun forlange af min forsikring at den skade jeg er dækket af ikke skal forringe min "værdi" enten om det er båd/bil/ejendom og uanset alder. Hun skal da ud og sejle som før...
Og Ja vi er også dækket af/under Bavari, hører under # 1 og er altså kunde.................  dvs at vi betaler vores forsikring og har ikke haft brug for den.
MHT til besvarelse af emails fra Bavaria er det forståeligt det kan være tidskrævende at besvarer mails, specielt sådan som sommersæsongen har været her i år!.
Jeg vil også lige nævne at undertegnede har endnu ikke fået besvaret en email sent den 31jul11 til bavaria dk. Vi må vel vente til stormen har lagt sig.....
J
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
|

22-12-2011, 00:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
|
|
Manorwar, du skrev, at jeg og en anden kom med en ubegrundet beskyldning mod dig eller din virksomhed. Jeg forstår desværre ikke, hvilken del af pik-sagen, du fandt ubegrundet. Jeg begrundede jo mit argument med en henvisning til en tråd i et troværdigt forum, hvor du ordret er citeret. Jeg har endvidere valideret indholdet af citatet - og må konstatere, at ordvalg og stavefejl utvivlsomt ligner dine.
Jeg kan så i øvrigt godt lige tilføje, at tråden her kun omhandler din virksomhed - og eventuelt din rolle i den. Jeg tror nok, vi alle er enige om, at du personligt er en munter og herlig mand. Jeg har jo selv haft fornøjelsen, at møde dig på bådmessen. Du har måske endda en stor pik - i modsætning til den skadesramte kunde, hvis pik du fandt det nødvendigt, at knytte til din besvarelse i skadessagen.
Sidst redigeret af Fletcher14; 22-12-2011 kl. 00:49.
|

22-12-2011, 09:08
|
|
Citér:
Originally Posted by Fletcher14
Manorwar, du skrev, at jeg og en anden kom med en ubegrundet beskyldning mod dig eller din virksomhed. Jeg forstår desværre ikke, hvilken del af pik-sagen, du fandt ubegrundet. Jeg begrundede jo mit argument med en henvisning til en tråd i et troværdigt forum, hvor du ordret er citeret. Jeg har endvidere valideret indholdet af citatet - og må konstatere, at ordvalg og stavefejl utvivlsomt ligner dine.
Jeg kan så i øvrigt godt lige tilføje, at tråden her kun omhandler din virksomhed - og eventuelt din rolle i den. Jeg tror nok, vi alle er enige om, at du personligt er en munter og herlig mand. Jeg har jo selv haft fornøjelsen, at møde dig på bådmessen. Du har måske endda en stor pik - i modsætning til den skadesramte kunde, hvis pik du fandt det nødvendigt, at knytte til din besvarelse i skadessagen.
|
HMMM jeg prøve at forklare dette her en gang til so du få de rigtigtige historie
Han på ssk hjemeside "team lima " den strakkels "skaderamte kunde , 
er IKKE kunde hos BAVARIA og har altrig haft forsikring med os
har ALTRIG haft en skade med os MEN er sikred via TRYG..der er en fact ...
jenteloven .
han har fundet nogen møggamle historie på nettet om en kundeklage , denn sag har jeg faktisk i 2009 efter etablering af min firma afsluttet med fuld erstatning til kunden ..læs ligt den enlag RIGTIGT.
so du tro på røverhistorier på nettet??og er selv med at spredde løgne ??
lidt naiv ikke ?
du er ikke kunde hos mig og jeg mener at dine udtaleseer om min firma er ude af dine bedømmelsekraft ..faktisk reskere du en injurisag med dine postings her på siden .
venligts revuder dine utaleser om os eller back dette op med RIGTIGIGE beviser ..
|

22-12-2011, 14:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
|
|
Manorwar, jeg må desværre skuffe dig. Jeg har ikke skrevet noget som helst, der bare tilnærmelsesvis er injurierende overfor dig eller din virksomhed. Jeg er endvidere ikke modtagelig overfor trusler af den karakter.
Vi risikerer alle straffe- og injuriesager her i livet. Det er en del af det, at være en del af et samfund, hvor mennesker mødes, handler og kommunikerer. Det er der ikke noget interessant i. Det interessante er dem, der anlægger dem.
Trusler om injuriesager og anlæggelse af injuriesager for retsvæsenet kommer almindeligvis fra mennesketyper som dig. Mennesketyper, der som følge af deres specielle personlighed og offensive væremåde rager sig uklar med andre mennesker.
Injuriesager tager lang tid i retsprocessen - og ender i langt, langt de fleste sager med frifindelse - og en påligning af sagsomkostninger til sagsøger. Sagsøgte har ret til advokat, evt. som selvvalgt og beskikket. Sagsomkostningerne vil derfor være ganske betragtelige.
Jeg synes, du skal bruge din tid på, at pleje dine kunder. Det ser ud som om, det er påkrævet. Vi er mange, der har mistet enhver respekt for din virksomhed - og nu også for dig som person som følge af dine trusler om injurier, der altid er personlige.
Sidst redigeret af Fletcher14; 22-12-2011 kl. 15:13.
|

22-12-2011, 09:15
|
|
Citér:
Originally Posted by PROSECCO
Halløj
Tja så tog tråden en drejning fra det det drejer sig om.....
Håber at KS1 får skibet på rette køl igen og får dækket sine udgifter så yachten kan komme i havet og sejle.... Det er vist det det drejer sig om.
Jeg har heler ikke nærlæst forsikringspapirene igennem til at kunne vide alt om vi er dækket korrekt, vedr alle de her detajler der nu er omdiskuteret, men det bliver da en god aftenlæsning de næste par måneder indtil forsikringen skal fornyes til den nye sæsong!
Jeg tror at der må være tre kategorier:
1: Os som (forsikrings)kunde der hvert år betaler vores præmie, vil jeg betegne som vi er vel hverken glade eller utilfredse. Vi betaler vores præmie. (For vi SKAL ha en forsikring....)
2: Glade kunder er dem der har betalt deres præmie (og sevrisiko) og får dækket deres tab/skade så de mindst er tilbage til status quo.
3: Utilfredse kunder er dem der har betalt deres præmie (og selvrisiko) og at resultatet er ringere end før skaden skete.
" et exempel kunne være at man fik dækket 8000 og skaden reelt koster
10000......."
Jeg vil da som minimun forlange af min forsikring at den skade jeg er dækket af ikke skal forringe min "værdi" enten om det er båd/bil/ejendom og uanset alder. Hun skal da ud og sejle som før...
Og Ja vi er også dækket af/under Bavari, hører under # 1 og er altså kunde.................  dvs at vi betaler vores forsikring og har ikke haft brug for den.
MHT til besvarelse af emails fra Bavaria er det forståeligt det kan være tidskrævende at besvarer mails, specielt sådan som sommersæsongen har været her i år!.
Jeg vil også lige nævne at undertegnede har endnu ikke fået besvaret en email sent den 31jul11 til bavaria dk. Vi må vel vente til stormen har lagt sig.....
J
|
Hej Jimmi
Nej selfølig skal du ikke vente ,stormvejr er vores speciale 
Jeg kan desværre ikke finde din mail i vores system .
Hvis du er so sød at sende den mail fra den 31 juli igen til
info@bavaria-yacht.dk so skal jeg besvare den asap..
Jeg beklager fejlen ..
Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 09:28.
|

22-12-2011, 09:29
|
|
jeg kan lige meddele at allans sag er nu efter kun 2 dgn retur fra revudering og han få flere penge . 
normalt har vi ja tavshedspligt i skadesager MEN jeg har aftalt med allan at poste den afgørelse her på siden so folk kan se at vi erstatte yderst fair og hurtig ..
beklager den engelske text afgørelsen kunden få self. også den afgørelse på dansk fra mig ..
""with reference to your boat damage from 10.08.2011 we can make the payment,
including carburetor and without prejudice on the legal and factual situation as follows:
Material without tax
1700 DKK Starter
+ 2500 DKK Generator
+ 712 DKK div dele
+ 3805 DKK carburetor
= 8717 DKK
./. deduction new for old 50 % here 4358,50 DKK (bemærk kun 50% fradrag for 20 år gammel dele !!)
+ 6000 DKK work arbejdsløn (betalt i fuld)
Damage excl. tax (uden moms) 10.358,50 DKK
= EUR 1.393,49 €
+ 25 % tax (moms) 348,37 €
./. deductible / own risk /selvrisiko - 500,00 €
Compensation 1241,86 €
Jeg henviser venligst at vi har STRAKS reagert efter telefoniske skadeanmeldes og kunden har fåed en erstattningsafgørelse i under 2 uger efter vi har fåed den siste dokumentation fra ham ,
sagen er blived re-vudert med en postive resultat til kunden efter kun 2 dgn..
At sagen er ikke blived afgørt hurtiger er IKKE BAVARIAs skyd
Vi afregner straks efter vi har fåed alt i dokumention ..
Hvis kunden yderlig kan dokumentere at starter ,generator eller caburator er ynger end 20 år
so få kunden selfølligt en mindere fradrag på resevedele ..
At vi har kun trukket 50 % fra reservedele med en 20 år gammel motor er YDDERST fair ,
og tro mig at den skade her med andere selskaber er ikke blived betalt inf. deres forsiringsbetingelser ,pga defekt lensepumpe,mfl.
eller kun med en meget stør fradrag ..ca 70%
jeg besvare gerne evtl spørgsmål i en fair diskusion..
Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 10:36.
|

22-12-2011, 09:37
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
|
|
Citér:
jeg kan lige meddele at allan sag er nu efter 2 dgn retur fra revudering og han få flere penge . 
|
Fint, men hvor mange penge? Kan der så findes et værksted som vil lave båden for det han har fået, så er det jo helt perfekt?
|

22-12-2011, 14:47
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Bopæl: Øst-Sjælland
|
|
AutoBranchen....
Ved ikke om reglerne er de samme men....
Da jeg var på et autoværksted der behandlede vi mange skadet biler.
En bil der f.eks var kørt ind i en lysmast og fået pakket en god del af hjørnet væk skulle laves.
Bilen blev rettet og følgene nye dele skulle bruges :
FrontKlap
Kofanger
Bærearm
Bærekugler
Lygte
Bremseskive
Styrekugle
Trækaksel
Fjeder
Støddæmper
Skærm
Nedenfor ses hvad der blev købt nyt og hvad der blev købt brugt, dele med "kort" leve tid nyt, andet brugt.
FrontKlap ( brugt + lakering )
Kofanger ( brugt + lakering )
Bærearm ( brugt )
Bærekugler ( Ny )
Lygte ( Brugt )
Bremseskive ( Ny )
Styrekugle ( Ny )
Trækaksel ( brugt )
Fjeder ( Brugt )
Støddæmper ( Brugt )
Skærm ( brugt + lakering )
Kort fortalt så blev bilen bragt til præcis samme stand som den var i, der er selvf. garanti på de stumper der blev monteret.
----
I sagen om et drev vil jeg nok syntes er meget svært, Cobolt'en har et 10 år gammelt drev med afskrevet værdi osv. får man vel ikke ret mange penge ? Med så få penge kan man vel knap nok købe et brugt drev?
Iøvrigt med biler er det ikke kundens ansvar og få den lavet, det klare forsikringen, sådan troede jeg også det var med både...
|

22-12-2011, 15:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Omkring det med brugte drev f.eks. BRAVO, så tror jeg at mange sælgere ved, hvad et forsikringsselskab udbetaler ved drevskade eller drevtyveri - det afspejler sig ofte i brugt priserne omkring 15 - 20K afhængig af standen.
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |