Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 151
0 medlemmer og 151 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #3  
Gammel 05-01-2012, 10:06
JOBRE JOBRE er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2011
Bopæl: Hadsund
Indlæg: 7
Jamen du må meget gerne give mig et skrald på et par Vortec topstykker...
Renoverede gerne... Julen bider mig endnu i halen...
Mvh. Johannes



Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
VORTEC er den nyere udgave af industrimotorer fra GM USA, og selvom de ældre 4.3´ere deler platform med VORTEC motorerne, så er der bl.a forskel på:

- Indsugningsmanifold
- Topstykker
- Ventiler

VORTEC blev introduceret omkring 1996.

VORTEC har indsugningsmanifold imod topstykke med 8 bolte - er der 12 bolte er det en non-VORTEC.

Som svar på dit spørgsmål omkring topstykker, så kan du ikke bruge et non-VORTEC topstykke til en VORTEC motor og omvendt.

Jeg har en del topstykker liggende, så send en mail ved interesse.
Reply With Quote
 

Tags
mercruiser, topstykke, ventil, vippearm, vortec


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,150
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, EdgarHAT
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:55.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden