Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 188
1 medlemmer og 187 gæster
kathyborile
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 15-02-2012, 09:07
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Kan man ikke startemotoren og sætte den i gear? så burde man ku få et rimelig hul bag den
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #2  
Gammel 15-02-2012, 20:54
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Jo det kan man i sikkert godt.
Hvis man kigger forbi sin båd ofte nok, er det nok muligt at holde isen i skak ved at starte skruen, og få lavet et hul hver gang. Men 20 cm is tager sikkert en rum tid. Og så er der det der med vinterkonserveringen.
Min vinterkonservering er dog begrænset til fem liter glykolblanding kørt gennem varmeveksleren, men det er jo heller ikke særlig sundt for vandmiljøet.. eller pengepungen. (Man skulle efterhånden tro de blandede GULD i det kølervæske.........!)

Min skrue sidder ret højt, og når båden ligger stille er øverste blad nok kun 10cm under vand. Så jeg kunne slet ikke dreje skrueakslen, før isen var savet væk. I morgen eftermiddag kører jeg ned og starter den op, vinteren er ovre og foråret på vej.
Skulle der så komme en enkelt hårdere frostnat i ny og næ, så er det jo bare en god undskyldning for at sejle en tur, så motoren kan holde varmen om natten.
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
Reply With Quote
  #3  
Gammel 18-02-2012, 15:19
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
ØV ØV... har lige modtaget et brev fra politiet, de har et flot foto af mig i min bil
de mener fotoet er 1000 kr værd
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #4  
Gammel 18-02-2012, 15:27
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
ØV ØV... har lige modtaget et brev fra politiet, de har et flot foto af mig i min bil
de mener fotoet er 1000 kr værd
Fortæl fortæl, hvordan fik du Kiaen op i den svimlende hastighed, medvind?
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 18-02-2012, 19:49
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Fortæl fortæl, hvordan fik du Kiaen op i den svimlende hastighed, medvind?
Nu er politiet jo så snu at måle hastigheden 14 km udenfor byen, så et langt tilløb er nok medvirkende årsag til denne store hastighed
de målte KIAEN til at køre 92 km/t men de troede ikke selv på det, så de trak 3 km/t fra, så det endte på hele 89 km/t
Godt klaret af en KIA. ( Koreansk Industri Affald )
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #6  
Gammel 18-02-2012, 20:08
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
Nu er politiet jo så snu at måle hastigheden 14 km udenfor byen, så et langt tilløb er nok medvirkende årsag til denne store hastighed
de målte KIAEN til at køre 92 km/t men de troede ikke selv på det, så de trak 3 km/t fra, så det endte på hele 89 km/t
Godt klaret af en KIA. ( Koreansk Industri Affald )

Godt du tager det med højt humør Preben, men det var sjover at bruge pengene til båden
__________________
Monterey 265
Volvo penta 5,7gxi
Dp-s-drev
Reply With Quote
  #7  
Gammel 18-02-2012, 21:12
MortenBP MortenBP er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2011
Bopæl: DK
Indlæg: 227
Synes dog, at det er fuldstændig grotesk at stikke folk en fartbøde for at køre 89 km/t ude på landet. Hvad er farligst: At køre 80 km/t og sidde og glo på speedometeret hele tiden, eller at køre 89 km/t og så have øjnene på trafikken?

ATK har kun et formål,- nemlig at få penge i statskassen. Argumentet for at anskaffe systemet var at føre bedre kontrol med skoleveje og andre farlige steder. Men når man sætter dem op ude ved Lars Tyndskids mark, med så lav tolerance, - så er det ren pengeopkrævning.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,153
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, EugeneNes
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:42.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden