|
 |

22-03-2012, 18:37
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Ja, det med rørtangen kunne jeg jo læse mig til
Kølestrålen bør komme ud af dette lille hul - ikke?
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

22-03-2012, 21:00
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Korrekt. En god, hård stråle, der skummer i vandet. Der sidder en slange inde bag ved, der formentlig kan skimtes, hvis du tager låget af.
|

22-03-2012, 21:00
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
I øvrigt det originale emblem, den har på. Lækkert.
|

22-03-2012, 21:06
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Citér:
Originally Posted by Albjerg
Den har ikke umiddelbart en kølestråle - den skal da være der med det samme, ikke?
|
Ikke nødvendigvis, på mange motorer sidder sladrestrålen efter termostaten, og motoren skal derfor op i arbejdstemperatur før der kommer vand ud.
Kommer der vand ud ved udstødning/propellen?
Men ved enhver mistanke ang. kølesystemet, start ALTID med at udskifte/renover impeller/vandpumpen,og først derefter fejlsøgning på resten af systemet.
Har du et motornummer?
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

22-03-2012, 21:08
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Jeg er ret sikker på, at der ikke er nogen termostat på 2-takt påhængsmotorer fra Yamaha. Der er gennemløb lige fra starten. Se evt. diagram længere oppe. Hvordan skulle den termostat også kunne modstå trykket fra impelleren?
|

22-03-2012, 21:13
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Citér:
Originally Posted by Fletcher14
Jeg er ret sikker på, at der ikke er nogen termostat på 2-takt påhængsmotorer fra Yamaha. Der er gennemløb lige fra starten. Se evt. diagram længere oppe. Hvordan skulle den termostat også kunne modstå trykket fra impelleren?
|
Der er med sikkerhed termostat på de fleste, nærmere alle motorer, det er den eneste måde man kan sikre en korrekt arbejdstemperatur på motoren.
En motor der er for kold under kørsel, har f.eks. øget risiko for koldhærdning af cylindervæggene, med dertilhørende permanente skader
Termostaterne sidder i motorblokken, og er derfor ikke afbilledet på dine tegninger 
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

22-03-2012, 22:20
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Jeg havde samme "problem " med en Yamaha motor.
Det viste sig at være en tilstoppet slange fra motorblokken og hen til afgangshullet.
Så start med at tage kappen af. Demonter slangen der går fra fra afgangshullet og hen til motorblokken. Rens den og check efter om der sidder kalkrester i hulllet på motorblokken.
Start motoren op, og se efter om der kommer kølevand ud af hullet i motorblokken.
Gør der ikke det, så skift impelleren :-)
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,141
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, JosephBiotH |
|