|
» Online brugere: 382 |
| 0 medlemmer og 382 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

23-04-2012, 13:02
|
|
|
|
Så blev skuden dælme søsat.
Og halvvejs ud af fjorden med 16 knob huhej hvor det gik, begyndte at at ryge og lugte meget varmt....
Gas af, åbne til motorrum....røg og hede all over the place....
Alt var ellers tjekket inden afgang, med køling osv....men vi måtte drive 20 minutter, liste 150-200 mtr, drive igen, indtil vi var tilbage i havn....
Nu kommer mekkeren senere på ugen, mit bud er en termostat....
|

23-04-2012, 14:17
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Så blev skuden dælme søsat.
Og halvvejs ud af fjorden med 16 knob huhej hvor det gik, begyndte at at ryge og lugte meget varmt....
Gas af, åbne til motorrum....røg og hede all over the place....
Alt var ellers tjekket inden afgang, med køling osv....men vi måtte drive 20 minutter, liste 150-200 mtr, drive igen, indtil vi var tilbage i havn....
Nu kommer mekkeren senere på ugen, mit bud er en termostat....
|
Ej hvor surt. Jeg havde selv en ford 2715E og den havde svært at selv suge kølevand fra søvandsiden. Jeg måtte spæde den, men så kørte det også. Smider den kølevand ud fra udstødningen?
Jeg må spørge, men har du åbnet søventilen?
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

23-04-2012, 16:43
|
|
|
 det var det første jeg tjekkede, om jeg nu også havde åbnet til sø ventilerne....det havde jeg.
Der kom vand ud, jeg lader den altid køre minimum 15 minutter i havn, hvor jeg bl.a. tjekker om der kommer vand ud af udstødningen....det gør der.
|

24-04-2012, 08:24
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
 det var det første jeg tjekkede, om jeg nu også havde åbnet til sø ventilerne....det havde jeg.
Der kom vand ud, jeg lader den altid køre minimum 15 minutter i havn, hvor jeg bl.a. tjekker om der kommer vand ud af udstødningen....det gør der.
|
Ja det kunne godt have været en af de ting man glemte. I 2011 skulle knægten have en sidste tur i gummibåden og der blev sat motor på. Vi hev og hev og hev i starteren i ntet skete. Man bander noget over en helt ny motor der ikke vil starte.og benzin var der nok af.Da vi så skulle tømme båden ville jeg lige have den kørt igennem med ferskvand og så kom jeg til at kikke på motoren. Vi havde glemt at lukke op for benzin hanen, vupti den startede første gang.Kom til at tænke på om hvad dit termometer viste? Kan jo være en køleslange der lækker vand på udstødning derfor damp og varme?
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

24-04-2012, 09:38
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Jeg har også oplevet at det faktisk kan lade sig gøre at suge søvandsslangen halvflad, selvom det er typen med en tynd stålspiral i. Kunne det være sådan noget?
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

24-04-2012, 09:39
|
|
|
He he jeg knoklede i snart en time med at få den startet op sidste år, også havde jeg glemt at åbne for diesel hanerne....
Min temp. Måler røg op de knap 100 grader celsius, og der er noget højere end den normalt står på.....
|

24-04-2012, 17:38
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
He he jeg knoklede i snart en time med at få den startet op sidste år, også havde jeg glemt at åbne for diesel hanerne....
Min temp. Måler røg op de knap 100 grader celsius, og der er noget højere end den normalt står på.....
|
Ja så åbner termostaten nok ikke.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

24-04-2012, 20:29
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: København
Indlæg: 114
|
|
Så er båden meldt klar med ny motor og en maaaasser andet lavet af Tommy & Co.. får den leveret på torsdag, så skal bunden "bare lige" renses færdig, bundmales og så i vandet 
__________________
Lars
Båd: Maxum 1900 SC2
Motor: Mercruiser 4,3 MPI
Drev: Alpha one gen II
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,277
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, NubbdrupBione |
|