| 
				
			 | 
		
		
			
				
	
		  | 
	
	
 
 
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				27-04-2012, 06:04
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: May 2009 
					Bopæl: Bramming 
					
					
						Indlæg: 772
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Lindegaard
					 
				 
				regner med at skifte den så snart jeg har fundet ud af med hvor meget bar den jeg har fungerer med... 
 
i brugsanvisningen til motoren står der under motor specifikationer således: 
 
Oil Pressure:     
 
 750 RPM 22-36 PSI [1.5-2.5 bar ( 152-248 kPa ) ] 
3800 RPM 50-88 PSI [3.5-4 bar ( 345-400 kPa ) ] 
 
mener den jeg har findes i 2 udgaver 5 og 10 bar..  
så mon ikke det er den med 5 bar jeg skal anvende?? 
			
		 | 
	 
	 
 Der ser ud til at findes 4. En med 2,5,10 og 25 bar. Pil den gamle af og find nummeret og google den. Hvis max tryk 4 bar ved max omdrejninger så vil jeg mene at du skal have 5 eller 10. Hvor langt går dit olietryks instrument op til?  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Scand 32 Atlantic årgang 1984. 
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel. 
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643 
 
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T. 
 
Tidligere både: 
Banner 28 årgang 1974 
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel 
BW 71C 1:1 
Fast aksel 
14"/11" 4 bladet bronze skrue. 
 
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T. 
 
14' Vator styrepults jolle årgang? 
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
			 
		
		
		
		
		
	
	 | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				27-04-2012, 09:11
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Kaptajn af eget skib 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Køge 
					
					
						Indlæg: 378
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Softice
					 
				 
				Der ser ud til at findes 4. En med 2,5,10 og 25 bar. Pil den gamle af og find nummeret og google den. Hvis max tryk 4 bar ved max omdrejninger så vil jeg mene at du skal have 5 eller 10. Hvor langt går dit olietryks instrument op til? 
			
		 | 
	 
	 
 Jeg tager ned og piller den ud igen..  
Desværre kan man ikke se noget nummer på den længere..  
Så far jeg lige set hvor langt det går op.. mener det er til 8... 
Sker der noget ved kortvarigt at starte motoren uden den får kølevand, så jeg kan måle på den ? 
Den skal kunne gå 4200 omdrejninger mener jeg BMW specialisten fortalte, derved fandt vi ud af den ikke havde tilstrækkeligt køl og fik lavet ny og større varmeveksler..  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Birchwood TS 37, 1988. 
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011) 
1 x Mercruiser 180 Hk  
(Samme blok de er bygget over).
			 
		
		
		
		
		
			
				  
				
					
						Sidst redigeret af Lindegaard; 27-04-2012 kl. 09:41.
					
					
				
			
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				27-04-2012, 10:23
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: May 2009 
					Bopæl: Bramming 
					
					
						Indlæg: 772
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Lindegaard
					 
				 
				Jeg tager ned og piller den ud igen..  
Desværre kan man ikke se noget nummer på den længere..  
Så far jeg lige set hvor langt det går op.. mener det er til 8... 
Sker der noget ved kortvarigt at starte motoren uden den får kølevand, så jeg kan måle på den ? 
Den skal kunne gå 4200 omdrejninger mener jeg BMW specialisten fortalte, derved fandt vi ud af den ikke havde tilstrækkeligt køl og fik lavet ny og større varmeveksler.. 
			
		 | 
	 
	 
 Man kan godt starte den uden kølevand,men hvis du kører for længe ødelægger du impelleren. Det bedste ville være at pille impelleren ud, men kortvarig skulle der ikke ske noget.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Scand 32 Atlantic årgang 1984. 
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel. 
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643 
 
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T. 
 
Tidligere både: 
Banner 28 årgang 1974 
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel 
BW 71C 1:1 
Fast aksel 
14"/11" 4 bladet bronze skrue. 
 
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T. 
 
14' Vator styrepults jolle årgang? 
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				27-04-2012, 11:54
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Kaptajn af eget skib 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Køge 
					
					
						Indlæg: 378
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Tak softice, den med impellerne havde jeg ikke lige tænkt over...  
 
rart med en på sidelinjen så man ikke glemmer noget vigtigt ;-) 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Birchwood TS 37, 1988. 
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011) 
1 x Mercruiser 180 Hk  
(Samme blok de er bygget over).
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				28-04-2012, 01:51
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Kaptajn af eget skib 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Køge 
					
					
						Indlæg: 378
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		fik den pillet ud idag, og ved hjælpaf en lille ståltandbørste fik jeg renset på bolten, og vupti monstro der ikke dukkede en masse info op. 
 
faldt over en pdf fil hos vist nok importøren, og fandt der præcis den model der passer magen til den jeg har, med alde inskriptioner ens med min... 
 
så skal jeg bare finde ud af hvem der har den ;-) 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Birchwood TS 37, 1988. 
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011) 
1 x Mercruiser 180 Hk  
(Samme blok de er bygget over).
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				28-04-2012, 06:34
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: May 2009 
					Bopæl: Bramming 
					
					
						Indlæg: 772
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Lindegaard
					 
				 
				fik den pillet ud idag, og ved hjælpaf en lille ståltandbørste fik jeg renset på bolten, og vupti monstro der ikke dukkede en masse info op. 
 
faldt over en pdf fil hos vist nok importøren, og fandt der præcis den model der passer magen til den jeg har, med alde inskriptioner ens med min... 
 
så skal jeg bare finde ud af hvem der har den ;-) 
			
		 | 
	 
	 
 Ja man har lov til at være heldig.Hvad er nummeret det kan jo være dem der læser med har en liggende de alligevel ikke bruger?  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Scand 32 Atlantic årgang 1984. 
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel. 
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643 
 
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T. 
 
Tidligere både: 
Banner 28 årgang 1974 
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel 
BW 71C 1:1 
Fast aksel 
14"/11" 4 bladet bronze skrue. 
 
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T. 
 
14' Vator styrepults jolle årgang? 
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				28-04-2012, 11:10
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Kaptajn af eget skib 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Køge 
					
					
						Indlæg: 378
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Softice
					 
				 
				Ja man har lov til at være heldig.Hvad er nummeret det kan jo være dem der læser med har en liggende de alligevel ikke bruger? 
			
		 | 
	 
	 
 Den har, ifølge den *pdf jeg kunne downloade hos  http://www.bgdk.com/Forside/Marine/V...kontakter.aspx
et part nummer der er som følger: 360-081-030-017C 
 
går ud fra det må være det VDO's part nummer.
 
på mit gevind står følgende:
 
side 1.    0.9 +- 0.15 bar 
side 2.    0 - 10 bar 
side 3.    8.86 
side 4.    30/17
 
og det passer med det part nummer.
 
Den går under kategorien: Pressure Sensor with Warning Contact, Common Ground
 
Connection type A
 
så hvis nogen ligger inde med en sådan, hører jeg gerne fra jer.
 
men ikke om så længe da jeg jo gerne skulle ha båden i vandet snart. ;-)  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Birchwood TS 37, 1988. 
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011) 
1 x Mercruiser 180 Hk  
(Samme blok de er bygget over).
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				15-05-2012, 09:35
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Amøbe - tæt på vandet 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: May 2012 
					Bopæl: Storkøbenhavn 
					
					
						Indlæg: 41
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Dejligt at høre når noget virker - især når der kommer en masse hjælp fra andre. Jeg har lige læst mere eller mindre hele tråden da jeg også har lidt olie problemer :/ 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				//Morten 
 
                       Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000 
                       Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998 
                       Drev - Bravo one 
                       Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
 
	
		  | 
	
	
 
 
	
	
	 
	
 
	
		
	
		 
		Indlæg regelment
	 | 
 
	
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner 
		Du må ikke lave indlæg 
		Du må ikke vedhæfte filer 
		Du må ikke redigere dine indlæg 
		 
		
		
		
		
		HTML kode er Off 
		 
		
	  | 
 
 
	 | 
	
		
	 | 
 
 
 
	
	
		
	
	
 
			 | 
		
		
			
				
	
		
			
				| 
				
				» Statistikker | 
			 
		
		
			
				
	
		
			Medlemmer: 129,262 
			Emner: 5,115 
			Indlæg: 47,923 
			
			
		
	 | 
 
	
		| Velkommen til vores nyeste medlem, DamonSal | 
	 
			
		
	 
 
			 |