|
 |

27-04-2012, 05:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by Lindegaard
regner med at skifte den så snart jeg har fundet ud af med hvor meget bar den jeg har fungerer med...
i brugsanvisningen til motoren står der under motor specifikationer således:
Oil Pressure:
750 RPM 22-36 PSI [1.5-2.5 bar ( 152-248 kPa ) ]
3800 RPM 50-88 PSI [3.5-4 bar ( 345-400 kPa ) ]
mener den jeg har findes i 2 udgaver 5 og 10 bar..
så mon ikke det er den med 5 bar jeg skal anvende??
|
Der ser ud til at findes 4. En med 2,5,10 og 25 bar. Pil den gamle af og find nummeret og google den. Hvis max tryk 4 bar ved max omdrejninger så vil jeg mene at du skal have 5 eller 10. Hvor langt går dit olietryks instrument op til?
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

27-04-2012, 08:11
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Softice
Der ser ud til at findes 4. En med 2,5,10 og 25 bar. Pil den gamle af og find nummeret og google den. Hvis max tryk 4 bar ved max omdrejninger så vil jeg mene at du skal have 5 eller 10. Hvor langt går dit olietryks instrument op til?
|
Jeg tager ned og piller den ud igen..
Desværre kan man ikke se noget nummer på den længere..
Så far jeg lige set hvor langt det går op.. mener det er til 8...
Sker der noget ved kortvarigt at starte motoren uden den får kølevand, så jeg kan måle på den ?
Den skal kunne gå 4200 omdrejninger mener jeg BMW specialisten fortalte, derved fandt vi ud af den ikke havde tilstrækkeligt køl og fik lavet ny og større varmeveksler..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Sidst redigeret af Lindegaard; 27-04-2012 kl. 08:41.
|

27-04-2012, 09:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by Lindegaard
Jeg tager ned og piller den ud igen..
Desværre kan man ikke se noget nummer på den længere..
Så far jeg lige set hvor langt det går op.. mener det er til 8...
Sker der noget ved kortvarigt at starte motoren uden den får kølevand, så jeg kan måle på den ?
Den skal kunne gå 4200 omdrejninger mener jeg BMW specialisten fortalte, derved fandt vi ud af den ikke havde tilstrækkeligt køl og fik lavet ny og større varmeveksler..
|
Man kan godt starte den uden kølevand,men hvis du kører for længe ødelægger du impelleren. Det bedste ville være at pille impelleren ud, men kortvarig skulle der ikke ske noget.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

27-04-2012, 10:54
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Tak softice, den med impellerne havde jeg ikke lige tænkt over...
rart med en på sidelinjen så man ikke glemmer noget vigtigt ;-)
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

28-04-2012, 00:51
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
fik den pillet ud idag, og ved hjælpaf en lille ståltandbørste fik jeg renset på bolten, og vupti monstro der ikke dukkede en masse info op.
faldt over en pdf fil hos vist nok importøren, og fandt der præcis den model der passer magen til den jeg har, med alde inskriptioner ens med min...
så skal jeg bare finde ud af hvem der har den ;-)
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

28-04-2012, 05:34
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by Lindegaard
fik den pillet ud idag, og ved hjælpaf en lille ståltandbørste fik jeg renset på bolten, og vupti monstro der ikke dukkede en masse info op.
faldt over en pdf fil hos vist nok importøren, og fandt der præcis den model der passer magen til den jeg har, med alde inskriptioner ens med min...
så skal jeg bare finde ud af hvem der har den ;-)
|
Ja man har lov til at være heldig.Hvad er nummeret det kan jo være dem der læser med har en liggende de alligevel ikke bruger?
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

28-04-2012, 10:10
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Softice
Ja man har lov til at være heldig.Hvad er nummeret det kan jo være dem der læser med har en liggende de alligevel ikke bruger?
|
Den har, ifølge den *pdf jeg kunne downloade hos http://www.bgdk.com/Forside/Marine/V...kontakter.aspx
et part nummer der er som følger: 360-081-030-017C
går ud fra det må være det VDO's part nummer.
på mit gevind står følgende:
side 1. 0.9 +- 0.15 bar
side 2. 0 - 10 bar
side 3. 8.86
side 4. 30/17
og det passer med det part nummer.
Den går under kategorien: Pressure Sensor with Warning Contact, Common Ground
Connection type A
så hvis nogen ligger inde med en sådan, hører jeg gerne fra jer.
men ikke om så længe da jeg jo gerne skulle ha båden i vandet snart. ;-)
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

15-05-2012, 08:35
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
|
|
Dejligt at høre når noget virker - især når der kommer en masse hjælp fra andre. Jeg har lige læst mere eller mindre hele tråden da jeg også har lidt olie problemer :/
__________________
//Morten
Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,162
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, lingodan |
|