» Online brugere: 167 |
0 medlemmer og 167 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

29-04-2012, 21:13
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Det var også min tanke, men den har altid vist ca 70 gr og nu kan jeg kun få den til at køre med enten 85 gr eller kold på 60 gr.
jeg har haft termostaten ude og prøvet den i en gryde vand og ved de prøver jeg har lavet er termostaten fuld åben ved 80 gr og helt lukket ved 60 gr. Kunne godt have en mistanke om noget andet (ved ikke hvad) for pumpen giver masser af vand. 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

29-04-2012, 21:18
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
Det var også min tanke, men den har altid vist ca 70 gr og nu kan jeg kun få den til at køre med enten 85 gr eller kold på 60 gr.
jeg har haft termostaten ude og prøvet den i en gryde vand og ved de prøver jeg har lavet er termostaten fuld åben ved 80 gr og helt lukket ved 60 gr. Kunne godt have en mistanke om noget andet (ved ikke hvad) for pumpen giver masser af vand. 
|
Ja det lyder da underligt.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

30-04-2012, 19:14
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Så er fejlen fundet og det er termostaten. Fik lige i samme ombæring afprøvet pumpen for lige at udelukke den. pumpen fylder en 10 liter spand på 5 sek 
jeg afmonterede termostaten og samlede det igen. havde motoren til at køre i en halv time med propellen igang ved 1200 rpm, manifold - top og blok var stadig kold og viseren i temperatur måleren stod helt i bund og havde ikke rørt sig ud af starthullet.
Tvivler på at chokeren slår fra ved så kold motor så sejladsen må begrænses til små ture indtil en ny termostat er monteret.
bare lidt mærkeligt at termostaten åbnede da jeg prøvede den i en gryde varm vand.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

30-04-2012, 21:37
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Hejsa Preben
Hvordan ser det ud med tærring nu du har div afmont kan det ses den er saltvandskølet.
Skal have båden i vandet imorgen, håber lige det går fejlfrit 
__________________
Monterey 265
Volvo penta 5,7gxi
Dp-s-drev
|

30-04-2012, 21:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by lille tut
Hejsa Preben
Hvordan ser det ud med tærring nu du har div afmont kan det ses den er saltvandskølet.
Skal have båden i vandet imorgen, håber lige det går fejlfrit 
|
der er intet tæring at se nogle steder, ligner en helt ny, lidt brunt snask som kan gnides af med en finger, men ingen rustskaller. Jeg har jo også altid 1 1/2 times sejlads i ferskvand (åen) inden jeg er i havn, så skyllestudsen bliver aldrig brugt. 
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

01-05-2012, 11:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
der er intet tæring at se nogle steder, ligner en helt ny, lidt brunt snask som kan gnides af med en finger, men ingen rustskaller. Jeg har jo også altid 1 1/2 times sejlads i ferskvand (åen) inden jeg er i havn, så skyllestudsen bliver aldrig brugt. 
|
Det er jo dejligt når den ser sådan ud, ja det har meget at sige med 1,5 time i ferskvand, tror næste vinter projeckt bliver mont af ferskvands system
__________________
Monterey 265
Volvo penta 5,7gxi
Dp-s-drev
|

06-05-2012, 17:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Mine problemer med kølingen er tilsyneladende ikke ovre
Den nye termostat blev monteret og jeg startede maskinen i 20 min med propellen til at køre, temperaturen blev på godt 70 gr. Da vi så startede bededag blev den s.... for varm igen, temperaturen steg til godt 90gr for så at falde igen til godt 70 gr   og da turen gik hjemad igen Søndag steg den kun til de godt 70 gr og blev der. fatter ikke en dyt, men nu bliver vandpumpen åbnet så jeg kan se hvordan impellen ser ud.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,472
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Willisnum |
|