Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 155
0 medlemmer og 155 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 14-11-2008, 20:55
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by lille tut Se indlæg
Jeg gør også som Goffy, vil heller ikke have det står tør.


(heller våd og blød end tør og hård)
ØØØ hvorfor tror jeg du tænker på noget andet
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #2  
Gammel 14-11-2008, 23:43
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Jeg er med på den med kølervæske, som goffy.
intet skal være tørt for længe......
men i år har jeg bare tappet alt vand fra blokken da jeg tager kværnen ud og afmontere transum, for at tjekke alt og lave nyt el og maskinrum.
men blokken bliver konserveret når den kommer hjem i garagen.

Jan
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #3  
Gammel 15-11-2008, 08:03
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Billeder: 57
Wink Kølervæske

Jeg kan også bedst lide at der står kølervæske i motor og pumpe,mener også at det forhindre udtørring af pakninger og tæring at metal,det bliver aldrig som et lukket system men hvis det kan forlænge levetiden nogle år er det vil også hver at tage med
__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
  #4  
Gammel 15-11-2008, 18:02
thomi02 thomi02 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Her
Indlæg: 35
Det er nu ikke så bøvlet at gøre. Mon det er min forkærlighed for lange sammensatte ord der skræmmer?
Jeg har en kommentar til forestillingen om at der står vand i søvandssystemet når man er færdig: Det gør der ikke. Alle de områder af søvandssystemet som ligger højere end tilgang- og afgangstilsutningerne vil blive tømt under alle omstændigheder.
I bedste fald sidder der en tynd hinde af kølervæske på indersiden af rørerne - et stykke tid.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 15-11-2008, 18:23
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by thomi02 Se indlæg
Det er nu ikke så bøvlet at gøre. Mon det er min forkærlighed for lange sammensatte ord der skræmmer?
Jeg har en kommentar til forestillingen om at der står vand i søvandssystemet når man er færdig: Det gør der ikke. Alle de områder af søvandssystemet som ligger højere end tilgang- og afgangstilsutningerne vil blive tømt under alle omstændigheder.
I bedste fald sidder der en tynd hinde af kølervæske på indersiden af rørerne - et stykke tid.
i dit tilfælde er det måske selv drænende men det gælder ikke alle installationer. jeg har køleslanger som krydser under motoren og min vandpumpe sidder også lav så vandet kan ikke drænes.(original fra fabrik
hammerholt spurgte også til en indenbords motor med fast aksel og i langt de fleste tilfælde med fast aksel ligger motoren så langt nede at vandet ikke selv kan løbe ud.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #6  
Gammel 16-11-2008, 08:32
thomi02 thomi02 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Her
Indlæg: 35
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
i dit tilfælde er det måske selv drænende men det gælder ikke alle installationer. jeg har køleslanger som krydser under motoren og min vandpumpe sidder også lav så vandet kan ikke drænes.(original fra fabrik
hammerholt spurgte også til en indenbords motor med fast aksel og i langt de fleste tilfælde med fast aksel ligger motoren så langt nede at vandet ikke selv kan løbe ud.
Jeps, enig. Det er installationsafhængigt.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
bmc diesel lynæs Køb 0 08-07-2009 21:44
BMC 2.2 diesel lynæs Køb 6 21-04-2009 11:55
Vinterklargøring a la Lars T Lars T Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 85 20-11-2008 19:32
Winter EZE let vinterklargøring af i/o ENN Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 3 01-09-2008 08:39
Winter - eze nem vinterklargøring af din i/o ENN Salg af udstyr 0 30-08-2008 11:32

» Statistikker
Medlemmer: 127,446
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, ОСББ roase
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:33.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden