|
|
 |

01-05-2012, 08:44
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Softice
Ja så er det bare at vente. Jeg fik søsat i går i strålende solskin og 18 graders varme. I dag er der dømt prøvesejlads. Jeg fik rettet et par små problemer i går, men så skred tiden.
|
Nej hvor dejligt.. ja det må jeg vente lidt med, får bundmalet idag... det er jo fantastisk vejr.
Så er det ellers bare at få tilsluttet ny generator, gjort rent motorrum, og tilsluttet alle instrumenter efter ny aptering, og ellers vente på ny giver..
Fjerner man egentlig stromkabler på batteri, før man sætter ledninger på generatoren ?
God dag.
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

01-05-2012, 11:25
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by Lindegaard
Nej hvor dejligt.. ja det må jeg vente lidt med, får bundmalet idag... det er jo fantastisk vejr.
Så er det ellers bare at få tilsluttet ny generator, gjort rent motorrum, og tilsluttet alle instrumenter efter ny aptering, og ellers vente på ny giver..
Fjerner man egentlig stromkabler på batteri, før man sætter ledninger på generatoren ?
God dag.
|
Det vil nok være en god ide bare for at være sikker så sker der ikke noget
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

10-05-2012, 16:15
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Min mek, som ellers er dygtig udi sit hverv, mente det ville være svært at finde en ny giver..
men med hjælp fra bl.a softice, lykkedes det at finde en i tyskland..
Den er nu ankommet, fra bestilling til ankomst i landet 5 dage, desværre arbejder posten ikke i weekenden, og de mente også at det godt kunne henligge yderligere 3 dage, men igår kom den så undertegnede i hænde..
Jeg bliver lige nødt til at ligge et billede op af indpakningen..
En stor kasse, i den, endnu en kasse omkranset af div for at holde den i skak..
i denne kasse, en stor pose, indeholdene en boble kuvert, hvori mit nyre kære eje befandt sig..
kan se på den gamle giver at den er produceret i 8 md 1986.. den nye 4 md 2011... med de år på bagen, den gamle har , er det jo ikke utænkeligt at det er den der giver alarmen, det krydser jeg ihvertfald fingrene på det er.. den bliver ihvertfald skiftet i morgen..
summa sumarum, tak Softice, som man siger søg og du skal finde..
ps.. det er den nye giver til venstre... he he ;-)
Brugte denne forhandler i tyskland..
www.GEIZ-24.de
og sparede ca. 250 kr i forhold til herhjemme, inkl. fragt.
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Sidst redigeret af Lindegaard; 10-05-2012 kl. 16:24.
|

12-05-2012, 10:50
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Så kom giveren i og ved første drej med nøglen, ingen alarm.. ;-)
Så bliver dét spændende når den bliver startet...
Skal lige skifte den ene impeller.. og i den henseende - der skifter man også den der papir pakning, fik at vide den skulle fedtes ind først... men med hvad, og syntes ikke jeg har læst om dét før... jeg havde jo bare tænkt mig at sætte den i...
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

12-05-2012, 15:47
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by Lindegaard
Så kom giveren i og ved første drej med nøglen, ingen alarm.. ;-)
Så bliver dét spændende når den bliver startet...
Skal lige skifte den ene impeller.. og i den henseende - der skifter man også den der papir pakning, fik at vide den skulle fedtes ind først... men med hvad, og syntes ikke jeg har læst om dét før... jeg havde jo bare tænkt mig at sætte den i...
|
Du kan bare give det noget fedt af en art eller vaseline det er også godt bare den får fedt så er du også sikker på den bliver tæt.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

12-05-2012, 22:33
|
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Softice
Du kan bare give det noget fedt af en art eller vaseline det er også godt bare den får fedt så er du også sikker på den bliver tæt.
|
Jeg har noget silikonefedt, er det gangbart ?
Undrede lidt over man skulle bruge det der papir.. hvorfor egentligt ikke bare en flydende pakning á la det man f.eks kan få af plastic padding ? der står at det komplimenterer pakninger af kork, filt, gummi m.m. modstår højt tryk, tåler benzin, smøremiddel, bremsevædske, glykol og vand samt temperaturer fra -60gr til + 250gr...
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

12-05-2012, 22:43
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by Lindegaard
Jeg har noget silikonefedt, er det gangbart ?
Undrede lidt over man skulle bruge det der papir.. hvorfor egentligt ikke bare en flydende pakning á la det man f.eks kan få af plastic padding ? der står at det komplimenterer pakninger af kork, filt, gummi m.m. modstår højt tryk, tåler benzin, smøremiddel, bremsevædske, glykol og vand samt temperaturer fra -60gr til + 250gr...
|
Tror det er nemmere med en papir pakning, samt med flydende pakning kan du komme til at få noget ind til impelleren og så ruster/korrodere den ikke sammen.Silikonefedt skulle gøre det. Pakningen skal ikke overfedtes ind bare fugtes så overfladen er våd af fedt.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,245
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, AlvinHaM |
|