» Online brugere: 119 |
0 medlemmer og 119 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

02-05-2012, 22:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Ja, Draco 1700 er efterhånden til at komme i nærheden af for penge. Tilbage i 90'erne var det stort set umuligt at finde en til under 50.000, ligegyldig hvor ringe den var og med Volvo 100 drev, som allerede dengang var outdated.
Båden var selvfølgelig ikke så gammel på daværende tidspunkt, og ville man have en ny Draco 1900, så måtte man hoste op med 230.000.-
Nico;
Ja, de nye dieselmotorer er ret seje, lav vægt, kompakte, enorm drejningsmoment, økonomiske, men jeg er stadig lidt tilbageholdende. Der er for meget elektronik, som jeg endnu ikke har overblik over.
Den dag der bliver lavet en "megasquirt" til diesel, så skal vi i gang. Så kan man jo skrotte den originale motorstyring med startspærre og det der er værre og selv være herre over motorstyringen.
Jeg arbejder hårdt på at få den ud i år, har jo lovet Clasg en tur på vandski.
Hvis det glipper med 1700'eren i år, må han få en tur efter 1800'eren.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

05-05-2012, 21:53
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Dagen i dag gik med at "afbarke" motorrummet indvendig. Jeg brugte vinkelsliberen stort set hele eftermiddagen. Et værre svineri, men så er det sgu gjort!
Næste step er at støbe lidt fiber hist og her, samt male.
Til dem der ikke kan huske hvad der sker, når man starter vinkelsliberen op på glasfiber, så forestil jer at man tager trykluftpistolen fra kompressoren, stikker den ned i en pose mel og trykker af.........
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

06-05-2012, 09:21
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
Til dem der ikke kan huske hvad der sker, når man starter vinkelsliberen op på glasfiber, så forestil jer at man tager trykluftpistolen fra kompressoren, stikker den ned i en pose mel og trykker af.........
|
A good one..... 
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

06-05-2012, 10:12
|
|
Fed støvsuger ,klassiker ligesom båden
|

03-08-2013, 18:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Genopliver lige en gammel tråd(igen)
Båden er nu endelig samlet og var ude på sin jomfrurejse i går, på Silkeborgsøerne. Det gik fint, den holder tæt, motoren har ikke dryppet olie endnu, gearet virker. Der er dog to småting som skal gøres noget ved.
1. motoren kan skyde i karburatoren en gang eller to, den går formentlig for magert, eller også er karburatorerne ikke synkroniseret godt nok.
2. Det hjemmelavede udstødningsknæ i rustfrit stål bliver varmere end jeg bryder mig om, så jeg skal have svejset en vandkappe omkring det.
Men ellers var det en god fornemmelse omsider at få den på vandet. Det bliver ubeskriveligt når Flyfish'en kommer i.........
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

04-08-2013, 19:18
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Hvor er den bare fin Per!
Virkelig virkelig fin ! Er den med nye stempler osv?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

04-08-2013, 21:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
Hvor er den bare fin Per!
Virkelig virkelig fin ! Er den med nye stempler osv?
|
Takker. Jeg har såmænd ikke haft motoren lukket op. Kompressions testen var egentlig ok, så det mente jeg ikke var nødvendigt. Men den har været skrællet helt ned, så der kun stod blok og topstykke tilbage. Skiftede pakdåser omkring krumtappen i front og bag og ny bundkars pakning. Og så var det ellers om at male, bygge diverse beslag, rør slanger osv.
Projektet tog meeeeeeget længere tid end jeg regnede med......
Jeg lavede i øvrigt fjernmonteret oliefilter og oliekøler. Den originale oliekøler var selvfølgelig utæt og en ny koster 5000.-
Købte i stedet en ny universal Bowman (1300.-)og forbandt den med et remote oilfilter kit jeg havde liggende.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,599
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, PedroRaivy |
|