Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 144
0 medlemmer og 144 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 08-05-2012, 10:24
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Morten Se indlæg
Kan det eventuelt være olie temperaturen det er galt med??
Der er ingen standard monteret sensor til at måle olie temperatur med, ihvertfald på en 99 model (med en multirem) er der ingen, men kender ikke en 98 model men jeg tror heller at den har en, og i så tilfælde ved din ECM/ECU ikke hvad olietemperaturen er, og kan dermed ikke give alarm for det.

Med de olietryk værdier du nævner så tror jeg heller ikke at du har olie temperatur problemer.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 08-05-2012, 11:32
Morten Morten er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
Billeder: 2
Okay.. Synes det bliver sværrere at finde ud af. Jeg må vel se om jeg kan finde en som kan hjælpe med at udlæse fejlen.

Mange tak for alt infoen BrianL
__________________
//Morten

Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
Reply With Quote
  #3  
Gammel 08-05-2012, 12:12
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Du må få fat i et værksted, som har en tester, der kan udlæse fejlkoder, ellers kommer du ikke videre....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 08-05-2012, 12:29
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Tilknyttet Brian vil jeg sige at din olie er med beskrevet " tidsinterval" ovenfor ikke i nærheden af at være varm. At din maskine er i drifttemp betyder langt fra at olien er varm.

Er der luftmængdemåler på maskinen?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #5  
Gammel 08-05-2012, 14:09
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Tilknyttet Brian vil jeg sige at din olie er med beskrevet " tidsinterval" ovenfor ikke i nærheden af at være varm. At din maskine er i drifttemp betyder langt fra at olien er varm.
Enig

Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Er der luftmængdemåler på maskinen?
Såvidt jeg husker er der ikke en luftmængdemåler, men der er en MAP (Manifold Absolute Pressure) sensor.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 08-05-2012, 15:04
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Brian, i min optik: kunne det så ik være den der driller? Jeg ser alarmen som en fejlmelding på på noget der skal arbejde under tryk f.eks: MAP, Dyser osv.

Når motoren går lavt er der ingenting men når der skal doseres under tryk & større flow beklager den sig.

Blot en tanke

Ps: Tjek evt. igen dit Olieresoviar for kondens som kan sætte sig på sensor.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #7  
Gammel 08-05-2012, 15:07
Morten Morten er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
Billeder: 2
Er også enig i at olien ikke er varm selvom motoren har driftstemperatur, men kunne mærke på oliefilteret at det var varmt.

Jeg skal være ærlig og sige at jeg faktisk ikke ved om der er en luftmængdemåler på. Jeg er først ved at sætte mig ind i bådmotoren og hvordan den virker og hænger sammen.
__________________
//Morten

Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
Reply With Quote
  #8  
Gammel 08-05-2012, 15:13
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Så vidt jeg husker havde du drevet af i vinters, der sidder en lille plastic tap til oliegennemføring på transomklokken, den er ik tilstoppet eller knækket vel? Det sidste er ofte set i forbindelse med drevpåmontering.

Findens den ikke længere kan du være klar på at den brokker sig, dog ville jeg mene den sku sige alarm selv i tomgang.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,121
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, xNum
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:39.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden