» Online brugere: 246 |
0 medlemmer og 246 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

08-05-2012, 15:24
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
|
|
Det er korrekt at drevet var pillet af og malet. Der er fin oliegennemføring lige så snart drevet kommer i kontakt med hullet på transomklokken.. der kom hvertald ren drevolie ud ligeså snart de rørte hinanden..
__________________
//Morten
Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
|

08-05-2012, 17:03
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 08-05-2012 kl. 20:31.
|

08-05-2012, 17:11
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
|
|
Helt enig. Min mission imorgen er også at få fat i en som har en tester, og som har mulighed for at hjælpe.
__________________
//Morten
Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
|

08-05-2012, 20:00
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Alarmen bibber da kun ved problmer med olietryk, køling og ved for lavt drevolie på modellerne før 1999 eller er jeg gal på den (igen)
Personligt tvivler jeg på at den bibber for lav oliestand og -temperatur. Jeg syntes det lyder mere som om at der mangler køling. Hvornår er impelleren sidst skiftet?
Er det din Stingray på BG hvor der er en video af "lyden" - Jeg syntes umiddelart ikke der kommer ret meget vand ud af udstødningen - http://www.baadgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=2001
PS - et forum ville være pænt kedeligt hvis hver gang en bruger oprettede et emne med et problem og svaret lød "kontakt en fagmand".
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Sidst redigeret af Lars T; 08-05-2012 kl. 20:42.
|

08-05-2012, 20:27
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Rolf beklager meget, undskyld vi ikke lige kan hive det korrekte svar ud af ærmet, og kan lave en test over nettet... Jesus
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

08-05-2012, 20:46
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
|
|
Jeg har slet ikke nogen ide om hvilke alarmer der er på motoren og hvornår de bipper :/ desværre.. Jeg har heller ingen ide om hvornår impelleren er skiftet, men tror det er laang tid siden. Nu har jeg efterhånden skiftet lidt af hvert så kunne være jeg også skulle skifte den.
Ja, det er den inde på BG med lyden..!
Vi kan ikke blive mere enige om at forummet skal bruges til at hjælpe hinanden med den viden man har.
__________________
//Morten
Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
|

08-05-2012, 20:59
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
God idé at få skiftet den impeller. Jeg mindes at fagfolk siger at den bør skiftes hvert år..?!?!
Jeg har skiftede min sidste år hvor den var 3 år gammel.
Det var på ingen måde svært, bare besværligt. Tog mig ca. 1½-2timer, og hvis jeg kan finde ud af det, så kan alle.!
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

08-05-2012, 22:15
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
God idé at få skiftet den impeller. Jeg mindes at fagfolk siger at den bør skiftes hvert år..?!?!
Jeg har skiftede min sidste år hvor den var 3 år gammel.
Det var på ingen måde svært, bare besværligt. Tog mig ca. 1½-2timer, og hvis jeg kan finde ud af det, så kan alle.!
|
Jeg mener at på Bravo drev som har søvandspumpe monteret på motoren så er anbefalingen hvert 3. år, og på Alpha drev med impeller i drevet hvert andet år. Men der husker jeg måske forkert ?
|

09-05-2012, 14:37
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
God idé at få skiftet den impeller. Jeg mindes at fagfolk siger at den bør skiftes hvert år..?!?!
Jeg har skiftede min sidste år hvor den var 3 år gammel.
Det var på ingen måde svært, bare besværligt. Tog mig ca. 1½-2timer, og hvis jeg kan finde ud af det, så kan alle.!
|
Nu er den ihvertald bestilt hjem og bliver skiftet, så ved jeg hvornår delene er skiftet. Har været inde på youtube og lure hvordan man gør, og er ret ferm med fingerne, så det skal nok klares  Da jeg købte båden sidste år, sagde sælger at den var serviceret og jeg skal komme efter jer men nej nej. Man skulle tro det var flere år siden drevolie var skiftet og hvad ved jeg.. Så nu ved jeg hvornår alle tingene er lavet/skiftet.
__________________
//Morten
Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
|

08-05-2012, 21:09
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
|
|
[QUOTE=Morten;38818]Jeg har slet ikke nogen ide om hvilke alarmer der er på motoren og hvornår de bipper :/ desværre..
Læs evt tråden hvor du spørger om manual etc
__________________
Jimmy L
2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
|

08-05-2012, 21:44
|
 |
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
|
|
Halløj.
Morten hvis du ikke har fundet en der kan aflæse din computer inden weekenden så kan jeg måske hjælpe i løbet af weekenden. Jeg er sikker på det er en MEFI3 computer du har og lige netop den burde jeg kunne aflæse via kabel og computer, da jeg selv havde seriøse problemer med computeren sidste år.. Men det en helt anden historie. Men jeg tviler på at de bip du har udløser en fejlkode... men der er et forsøg værd måske. Og som sagt før har jeg en manual til din motor.
J
__________________
Jimmy L
2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
|

08-05-2012, 22:03
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
[QUOTE=PROSECCO;38821]
Citér:
Originally Posted by Morten
Jeg har slet ikke nogen ide om hvilke alarmer der er på motoren og hvornår de bipper :/ desværre..
Læs evt tråden hvor du spørger om manual etc
|
Jeg tror at PROSECCO har ret i at det er en MEFI-3 computer baseret på serie nummeret.
Morten kan du genkende din ECM som værende en af disse: http://www.pirate4x4.com/tech/billav...es/GM-MEFI.jpg
Udover de fejl som nævnes af PROSECCO på en MEFI-3 så kan der være følgende sensor fejl:
ECT (Engine Coolant Temperature) high/low
TPS (Throttle Position Sensor) high/low
MAT (Manifold Air Temperature) high/low
MAP (Manifold Absolute Presure) high/low
EST open
EST grounded
Continoues knock
No knock
Coil driver fault
checksum error
Fuel pressure high/low - gælder ikke din motor da den ikke har fuel pressure sensor.
Jeg har selv en MEFI-3 ECM på mine motorer og har en gang haft fejl "No knock" da jeg havde glemt at montere stikket til knock sensoren efter at have spændt en Superflush fitting på blokken. Ved at gå hjem og læse værkstedshåndbogen kunne jeg regne ud hvad der var galt, uden brug af computer til at læse fejllageret
Da det skete så begyndte den at bippe med regelmæssige mellemrum og den holdt ikke op selvom jeg tog gassen af (så er der ellers ikke nogen knock situation). Sluk motoren og start igen så holdt alarmen op. Jeg ved ikke om det alarm mønster gælder alle ovenstående alarmer. Hvis det er tilfældet så er det en af de alarmer som PROSECCO henviser til at du har eftersom din alarm stoppede af sig selv.
Sidst redigeret af BrianL; 08-05-2012 kl. 22:16.
|

09-05-2012, 18:04
|
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Alarmen bibber da kun ved problmer med olietryk, køling og ved for lavt drevolie på modellerne før 1999 eller er jeg gal på den (igen)
Personligt tvivler jeg på at den bibber for lav oliestand og -temperatur. Jeg syntes det lyder mere som om at der mangler køling. Hvornår er impelleren sidst skiftet?
Er det din Stingray på BG hvor der er en video af "lyden" - Jeg syntes umiddelart ikke der kommer ret meget vand ud af udstødningen - http://www.baadgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=2001
PS - et forum ville være pænt kedeligt hvis hver gang en bruger oprettede et emne med et problem og svaret lød "kontakt en fagmand".
|
Det er ihvertfald det der står i min manual til en mercruiser D3,6 indenbords...
jeg fik også pludselig alarm på min motor før den skulle op i vinterhi, båden, har lige idag fået en ny giver med posten fra tyskland, så må vi se hvad den sa siger når den kommer i..
min mek mente ihvertfald det var den det var gal med...
ellers måhan ned og checke igennem... av av. kan næsten mærke det bliver dyrt hvis han kommer forbi... he he
min temp var forøvrigt i orden på både olie og køl, så hvis ikke det er giveren må det næste være at checke drevolie
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
|

09-05-2012, 19:19
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
I bunden af drevolie reservoiret sidder der en føler. Hvis drevolien har været meget beskidt - og det kan jeg forstå at den har været - så er der overvejende sandsynlighed for, at føleren i bunden af reservoiret er "groet fast".....
1. Klemtang på slange fra drevolie reservoir til transom
2. Afmonter drevolie reservoir
3. Aftap drevolie fre drevolie reservoir
4. Afmonter føler fra drevolie reservoir
5. Rens føler evt. udskift
6. Samling i modsatte rækkefølge
MVH
Jesus.... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

09-05-2012, 19:56
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2012
Bopæl: Storkøbenhavn
Indlæg: 41
|
|
Jeg har haft drevolie reservoir af over vinteren og renset det ordentligt så tror næsten ikke det kan være det :/ Nu må vi se om det er manglende køling pga for dårlig impeller 
__________________
//Morten
Båd - Stingray 230 SX High Performance Årgang 2000
Motor - Mercruiser 502 Mag MPI 8.2l V8 Årgang 1998
Drev - Bravo one
Legetøj - Vandski og HO Sports Extreme XL 4 pers tube
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,038
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Igorbgo |
|