» Online brugere: 155 |
0 medlemmer og 155 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

09-05-2012, 20:10
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
det plejer ellers kun at være om landmænd når talen går på en utæt gylletank  
Rustfritstål ved man da hvad er, og det holder.
|
Jo, men jeg bor jo også på landet så der er lidt om snakken. Hvad er prisen for rustfrit i disse dage?
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

10-05-2012, 06:45
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Personligt vil jeg ikke lave en septiktank i rustfrit stål, de kan også blive utætte. Galvanisk korrosion kan sagtens æde sig igennem en rustfri plade. Det er jo saltvand man hælder i tanken og det er det første der skal til, for at starte en galvanisk korrosion.
Tanken skal selvfølgelig laves af det samme materiale overalt, så der ikke er to forskellige metaller, hvilket jo accelererer galv. korrosion. Men jeg har læst et sted, at galvanisk korrosion også kan starte, hvis der er små urenheder i stålet.
I den gamle bådhal hvor jeg stod, var der er ret ny NordWest (2-3 år gammel), som fik skiftet septiktank, den gamle var utæt, er sikker på at den var rustfri.
På min projektbåd, har jeg lavet en støbeform, så jeg kan støbe en tank i glasfiber. Den skal selvfølgelig have den store epoxy behandling indvendig, så der ikke går osmose i den..........
Tanken støbes som en "balje", hvor der skal boltes et rustfrit låg på, med 117 bolte, langs kanten. Låget er jo ikke nedsænket i skidtet, så det skal nok holde.
Jeg havde købt en tank i plastic, hvis der var plads til det. Men der er nogle hulrum, som jeg gerne vil have fyldt op.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

10-05-2012, 13:11
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
Personligt vil jeg ikke lave en septiktank i rustfrit stål, de kan også blive utætte. Galvanisk korrosion kan sagtens æde sig igennem en rustfri plade. Det er jo saltvand man hælder i tanken og det er det første der skal til, for at starte en galvanisk korrosion.
Tanken skal selvfølgelig laves af det samme materiale overalt, så der ikke er to forskellige metaller, hvilket jo accelererer galv. korrosion. Men jeg har læst et sted, at galvanisk korrosion også kan starte, hvis der er små urenheder i stålet.
I den gamle bådhal hvor jeg stod, var der er ret ny NordWest (2-3 år gammel), som fik skiftet septiktank, den gamle var utæt, er sikker på at den var rustfri.
På min projektbåd, har jeg lavet en støbeform, så jeg kan støbe en tank i glasfiber. Den skal selvfølgelig have den store epoxy behandling indvendig, så der ikke går osmose i den..........
Tanken støbes som en "balje", hvor der skal boltes et rustfrit låg på, med 117 bolte, langs kanten. Låget er jo ikke nedsænket i skidtet, så det skal nok holde.
Jeg havde købt en tank i plastic, hvis der var plads til det. Men der er nogle hulrum, som jeg gerne vil have fyldt op.
|
Jo plast eller at støbe en i glasfiber er nok det ideelle, men jeg vil gerne udnytte hulrummet optimalt så jeg får den lavet i rustfri. Den der sad i er fra 1986 og af alu så den har vel gjort sit. Jeg tror nok den skal holde min tid ud med båden.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,570
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Ainslskix |
|