» Online brugere: 243 |
0 medlemmer og 243 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

13-06-2012, 09:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
Kunne man forestille sig, altså helt teoretisk, at instrumentet vil opføre sig sådan hvis det ikke får minus?
Altså igen, helt teoretisk 
|
Tror jeg ikke.
Hvis giveren er en dobbelt giver er den ene til olietryks lampen og den får stel gennem giveren til der er olietryk på så brydes stel og lampen går ud. Hvis nu de to ledninger er byttet om vil der være 12v på instrumentet og sikkert derfor fuld olietryk.
Prøv evt at kikke den tråd igennem: http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3864
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|

13-06-2012, 09:30
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Det er en 5.0 Mercruiser MPI.
Der går kun 1 kabel fra giveren til instrumentbrættet, og den ledning er lyseblå. Ledningen går til olietryksinstrumentet. Der findes ikke en lampe til olietrykket. Jeg er ret sikker på at den blå ledning sidder rigtigt i instrumentet.
Der er trukket minus-kabler mellem alle instrumenterne, og alle andre instrumenter ser umiddelbart OK ud. Men stadig, hvis disse instrumenter ikke får tilført minus fra batteriet, er kablerne mellem instrumenterne vel ret ligegyldige.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

13-06-2012, 12:05
|
|
Det kan jo også være din olietryksgiver der er kaput, så den virker som en on/off kontakt.
Prøv evt at tilslut et olietryksmanometer, og tjek det aktuelleolietryk.
mvh jens
|

13-06-2012, 12:10
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by je__ns
Det kan jo også være din olietryksgiver der er kaput, så den virker som en on/off kontakt.
Prøv evt at tilslut et olietryksmanometer, og tjek det aktuelleolietryk.
mvh jens
|
Pinden går i max bare jeg drejer nøglen til første step.
Dvs. uden motoren går i gang.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

13-06-2012, 13:44
|
|
Så prøv som foreslået, afmonter ledningen på trykgiveren, står den nu konstant på nul, så er det din trykgiver der er kaput..
mvh jens
|

13-06-2012, 15:53
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Er der ligeså godt at pille ledningen af ved instrumentet som ved giveren?
Det har jeg nemlig prøvet, og så er der ikke noget udslag på instrumentet når jeg drejer tændingsnøglen.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

13-06-2012, 19:11
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
Er der ligeså godt at pille ledningen af ved instrumentet som ved giveren?
Det har jeg nemlig prøvet, og så er der ikke noget udslag på instrumentet når jeg drejer tændingsnøglen.
|
Den ene ende er lige så god som den anden, med mindre det den ledning der går til giveren, går til stel undervejs. Måske gnaver den på et sted. Prøv evt. at mingelere lidt med ledningsnettet, hvis nålen bevæger sig kan det være den er til et stel undervejs. Prøv evt at banke forsigtig på giveren. Det kan være den hænger.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,069
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Laurasape |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:54.