Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 220
1 medlemmer og 219 gæster
SnidmizzBrito
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 23-07-2012, 09:46
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Den sorte røgsky skyldes uforbrændt diesel.

Imø lyder det til at den staller når den når ladetrykskurvens accelrationspunkt.
Det kan være skovlhjulet på Turboen sidder fast.
= Ingen effekt, motoren arbejder uden turbo hjælp og får derfor ALT for meget diesel i forhold til effekt.
Af med slangen på fronten af turboen og mærk om skovlhjulet rotere fint og uden slør.


Den nye model ses nedenfor, kan ik lige fuske billedet fra Yanmar 4LH-HT, men kurverne er stort set identiske.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook

Sidst redigeret af nicolajjetrider; 23-07-2012 kl. 09:52.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 23-07-2012, 10:27
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Manualen kan iøvrigt ses her: http://svkarenm.webs.com/YANMAR_4LH_...n%20manual.pdf
Reply With Quote
  #3  
Gammel 23-07-2012, 11:16
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Den sorte røgsky skyldes uforbrændt diesel.

Imø lyder det til at den staller når den når ladetrykskurvens accelrationspunkt.
Det kan være skovlhjulet på Turboen sidder fast.
= Ingen effekt, motoren arbejder uden turbo hjælp og får derfor ALT for meget diesel i forhold til effekt.
Af med slangen på fronten af turboen og mærk om skovlhjulet rotere fint og uden slør.


Den nye model ses nedenfor, kan ik lige fuske billedet fra Yanmar 4LH-HT, men kurverne er stort set identiske.

Det må vi få tjekket, men syntes bare det lyder underligt at det skulle ske henover vinteren...
Reply With Quote
  #4  
Gammel 23-07-2012, 11:42
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg havde samme problem med min for 2 sæsoner siden...

Det viste sig at være tilstoppede filtre.....så 2 nye filtre på og problemet var løst.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 23-07-2012, 11:51
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Jeg havde samme problem med min for 2 sæsoner siden...

Det viste sig at være tilstoppede filtre.....så 2 nye filtre på og problemet var løst.

Hvilke filtre?

Oliefilter+brændstoffilter er udsk. henover sommeren sidste år og båden har sejlet meget få timer siden - måske 30 timer eller lign. Sidste tankfuld inden vinteren har været tilsat additiv for forebyggelse af dieselpest!

Luftfilteret er ikke udsk. men det hænger ligesom og sidder ikke ordenlig fast rundt om flanchen og har gjordt det længe, så det burde ikke have noget med det at gøre...
Reply With Quote
  #6  
Gammel 23-07-2012, 12:03
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ved mig var det brændstofsfiltrene.

De var skiftet lige op til sæsonen, og det begyndte i sommerferien med de tilstoppede filtre.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 23-07-2012, 12:53
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Ved mig var det brændstofsfiltrene.

De var skiftet lige op til sæsonen, og det begyndte i sommerferien med de tilstoppede filtre.

Men det giver vel ikke meget røg ved fuld gas at brændstoffiltre trænger til udskiftning? Det må være blandingsforhold imellem luft og diesel?
Reply With Quote
  #8  
Gammel 23-07-2012, 16:40
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Men det giver vel ikke meget røg ved fuld gas at brændstoffiltre trænger til udskiftning? Det må være blandingsforhold imellem luft og diesel?
Prøv at fjerne luft filteret helt, hvis det ikke hjælper vil jeg også kikke på turboen.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 129,123
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, SnidmizzBrito
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:41.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden