» Online brugere: 123 |
0 medlemmer og 123 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

12-09-2012, 20:01
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
...og min sæson er ved at kunne starte 
|
Hvordan ser det ud med din skude Ulman??
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....
Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
|

12-09-2012, 20:39
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by KS1
Hvordan ser det ud med din skude Ulman??
|
Jeg har skiftet den impeller, som jo kun kan skiftes ved at pille motoren ud. Eller som mit nu absolut forhenværende værksted skulle bruge 5-6 timer på at skifte. Den gamle impeller var på ingen måde brændt af. Måske en smule bøjet i bladene, men den sidder jo også i spænd. Og den var 100% intakt. Så jeg er klar til at prøve den af i vandet.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

12-09-2012, 21:15
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
|
|
Skal du måske på fjorden i weekenden??
Jeg mangler lige en ny fuelline, og den skulle Rolf fra nytdrev ligge inde med, men den er åbenbart ikke så nem at få fat i, ellers glemmer han mig bare 
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....
Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
|

13-09-2012, 07:34
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by KS1
Skal du måske på fjorden i weekenden??
Jeg mangler lige en ny fuelline, og den skulle Rolf fra nytdrev ligge inde med, men den er åbenbart ikke så nem at få fat i, ellers glemmer han mig bare 
|
Ja, jeg håber at kunne få den i vandet i weekenden. Om ikke andet så bare for at få prøvet det hele af. Skal dog lige have arrangeret transport - you know 
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

23-09-2012, 18:55
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by KS1
Skal du måske på fjorden i weekenden??
Jeg mangler lige en ny fuelline, og den skulle Rolf fra nytdrev ligge inde med, men den er åbenbart ikke så nem at få fat i, ellers glemmer han mig bare 
|
Har du været ude at prøve motoren/båden med den nye fuelline?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

24-09-2012, 21:46
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Tog forresten lige et par billeder og et videoklip på det der nok bliver sæsonens sidste tur søndag eftermiddag. Fantastisk tur fra Kalvø til Dyvig og retur.
http://www.baadgalleri.dk/video/dive...ens_sidste_tur
Iøvrigt ærgerligt at vi ikke kan uploade videoer her men skal linke til andre sider...
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

12-09-2012, 21:23
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: København
Indlæg: 114
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
Jeg har skiftet den impeller, som jo kun kan skiftes ved at pille motoren ud. Eller som mit nu absolut forhenværende værksted skulle bruge 5-6 timer på at skifte. Den gamle impeller var på ingen måde brændt af. Måske en smule bøjet i bladene, men den sidder jo også i spænd. Og den var 100% intakt. Så jeg er klar til at prøve den af i vandet.
|
Lader ikke til at være meget du har fået sejlet? ærgeligt når du nu har fået helt ny motor, transom og drev  så burde det hele jo bare "spille"
Vi har fået sejlet en del i år, dog mest langsom sejlads grundet at junior ikke er helt klar til hurtig bølge sejlads endnu  det er dejligt at have en båd der kan sejle igen omend det har været en dyr fornøjelse at få den fixet 
__________________
Lars
Båd: Maxum 1900 SC2
Motor: Mercruiser 4,3 MPI
Drev: Alpha one gen II
|

13-09-2012, 07:44
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by LarsG
Lader ikke til at være meget du har fået sejlet? ærgeligt når du nu har fået helt ny motor, transom og drev  så burde det hele jo bare "spille"
Vi har fået sejlet en del i år, dog mest langsom sejlads grundet at junior ikke er helt klar til hurtig bølge sejlads endnu  det er dejligt at have en båd der kan sejle igen omend det har været en dyr fornøjelse at få den fixet 
|
Jeg har sejlet 0 timer i år. I første omgang min egen skyld, da jeg gik i gang med alt for mange projekter i foråret og først var klar til søsætning omkring 1. juli. Resten af tiden har været en rystende oplevelse med ubeskriveligt dårlige værksteder (autoriserede vel at mærke). Jeg har haft båden hos 2 forskellige autoriserede Mercruiser-værksteder, og der er desværre intet positivt at sige om dem. Den der med at sikre sig ved at købe nyt og have garanti er kun fungerende hvis værkstederne/forhandlerne spiller med på melodien og vedkender sig det de i virkeligheden har solgt. Og det gør de bare ikke.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

13-09-2012, 11:31
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
|
|
Var det ikke hos Stenteq marine du købte motor? og er det så den der er problemer med?
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....
Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
|

13-09-2012, 20:06
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Citér:
Originally Posted by KS1
Var det ikke hos Stenteq marine du købte motor? og er det så den der er problemer med?
|
Jeps, det er korrekt.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
|

13-09-2012, 14:47
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: København
Indlæg: 114
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
Jeg har sejlet 0 timer i år. I første omgang min egen skyld, da jeg gik i gang med alt for mange projekter i foråret og først var klar til søsætning omkring 1. juli. Resten af tiden har været en rystende oplevelse med ubeskriveligt dårlige værksteder (autoriserede vel at mærke). Jeg har haft båden hos 2 forskellige autoriserede Mercruiser-værksteder, og der er desværre intet positivt at sige om dem. Den der med at sikre sig ved at købe nyt og have garanti er kun fungerende hvis værkstederne/forhandlerne spiller med på melodien og vedkender sig det de i virkeligheden har solgt. Og det gør de bare ikke.
|
Jeg kan slet ikke forstå at man kan købe en helt ny drivline (eller hvad det nu hedder) og så ikke bare sejle afsted bagefter uden problemer? det er godt nok surt og ærgeligt for dig 
__________________
Lars
Båd: Maxum 1900 SC2
Motor: Mercruiser 4,3 MPI
Drev: Alpha one gen II
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,108
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, VolkaMMMGap |
|