|
|
 |

29-01-2013, 17:55
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
|
|
Tusind tak :-)
Det lyder jo bare alle tiders,Det er da bare skønt at man på et par timer herinde kan få løst nogle af de ting man har grublet over de sidste par mdr, så tak skal i have :-)
Jeg må en tur i havnen og se om jeg kan få lirket den der skive af samt zinkring :-) Ellers lidt sjovt, for da jeg købte zink ringene til propellen i tempo bådudstyr viste jeg dem et af de her billeder og spurgte om der var en ring eller lign man kunne købe for at og sætte på for at den blev jævn i kanten fik jeg svaret nej, efter de var 2 mand høj der havde studeret mit foto. Derfor jeg lige havde lidt svært ved at fange at det faktisk var et stykke der er beregnet til at skifte med mellemrum, noget de jo burde have oplyst samt prøvet at sælge mig.
formoder at der så har været tale om en fejl når den gamle ejer har haft bundmaling på den krans ? for er det en anode skal den vel stå umalet ?
Ang. den der gummi membran så må jeg en tur på hovedet i motorrummet og se om den ser sprød ud, båden var tør da jeg købte den så håber da den er ok
Den der membran der sidder udvendigt på båden og omslutter drev mod skrov, ligner mest en løs flap et eller andet, har den kun betydning for vandmodstanden ?
Sidst redigeret af Hugoianer; 29-01-2013 kl. 18:07.
|

29-01-2013, 18:35
|
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Hillerød
Indlæg: 12
|
|
Ja, flappen rundt om drev-benet er bare limet til skroget og er ganske rigtigt som du skriver blot til at formindske vandmodstand. Ofte ser man disse plader falde af, selv på helt nye både. Kuren er her at lime med Sikaflex på helt rene og ru-slebne overflader, både skrog og flap. Og ja, zinkanoder må ikke males, så forsvinder deres virkning. Og du skal sikre god elektrisk kontakt mellem det nye zink og drevet, igen helt rene overflader, evt. brug lidt silikonefedt til at forsinke saltvandets ødelæggelse af kontaktfladerne.
Hans-Henrik
|

29-01-2013, 18:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
fandt lige et billede, tror det er den du har.
Zinkringen ses som nr. 33
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

29-01-2013, 21:48
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
|
|
|
|

15-02-2013, 10:58
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
|
|
Så har jeg fået skiven af og kan se de 4 skruer, har skruet dem ud men annoden sidder rimeligt fast, så skal nok vente på plus grader før jeg begynder med en hammer.
Mit problem nu er så at når jeg kigger annoder, så er der ganske rigtigt en til 110s med 4 skruer, men ligegyldigt hvor jeg kigger så står der den er til alm propel og jeg har jo en foldepropel ?
Det er jo nok ok at skifte til det der sad på båden i forvejen, men har det været forkert kan jeg jo ligesågodt få det rettet nu hvor den skal skiftes.
Vh Bo
|

15-02-2013, 11:10
|
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Hillerød
Indlæg: 12
|
|
Jeg tror kun at der er en slags anode til 110s-drevet. Jeg tror også, at den gamle anode bare skal have et par dask med en hammer på en stor skruetrækker, slå agterover.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,128
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, WendiDuck6 |
|