Sidste år fik jeg indregistreret en Ohlmeier til danske plader, da var de eneste papirer som skulle bruges var den Tyske indregistrering så de kunne se at den havde været indregistreret i et andet EU land, så jeg slap for skulle bruge en Dataerklæring eller CE mærke.
De synshaller der har en bremse afprøvning til bogie skal normalt ikke have vægt på traileren, der er nogen af de synshaller som der ikke har bremse afprøvning til bogie, der alligevel tilbyder at syne en bogie hvis der er vægt på traileren.
Sidste år fik jeg indregistreret en Ohlmeier til danske plader, da var de eneste papirer som skulle bruges var den Tyske indregistrering så de kunne se at den havde været indregistreret i et andet EU land, så jeg slap for skulle bruge en Dataerklæring eller CE mærke.
De synshaller der har en bremse afprøvning til bogie skal normalt ikke have vægt på traileren, der er nogen af de synshaller som der ikke har bremse afprøvning til bogie, der alligevel tilbyder at syne en bogie hvis der er vægt på traileren.
Jeg mener ikke at trailere i UK er indregistreret på samme måde som vi har dem her i DK.
Der følger forøvrigt en lidt længere forklaring vedr. afhentning af prøvepladerne - eller prøvemærker som de kaldes nu, men den får i senere.
Go' weekend
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Så er der et lille video-klip af den 'nye' båd.
Min knægt har filmet, da ham og hans fætter undrede sig over hvad der lige pludselig larmede sådan uden for.
(det er måske derfor lyden til tider er lidt dårlig? )
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Så blev båden 'rullet' af traileren, hvilket var overraskende nemt
Båden hviler på 4 fire gamle bildæk der ligger på 4 euro-paller. Murebukkene på begge sider støtter kun båden så den ikke 'vælter'
Det er godt og vel 15 år siden jeg gjorde det sidst med vores gamle båd.
Et skridt tætterer på syn
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Nej, desværre ikke. Den ligger stadig på paller i indkørslen. Men jeg har fået lavet positionslyset efterfølgende - og det virker på trods af vores 'diskusion' angående farverne på numrene i stikket
Jeg har lovet min kone at det er sidste gang jeg køre med en ulovlig trailer, og ham der skal kigge på bremserne kan først til pinse.
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
I første omgang skal de kun efterses, men der skiftes det der bliver nødvendigt.
Jeg kan jo lige så godt indstille mig på 'worst case senario' og herefter kun blive positivt overrasket jo mindre der skal laves.
Men min erfaring siger mig det altid ender med at være værre end først antaget, frem for den sædvanlige: " det er baaare lige at..."
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha