Sidste år fik jeg indregistreret en Ohlmeier til danske plader, da var de eneste papirer som skulle bruges var den Tyske indregistrering så de kunne se at den havde været indregistreret i et andet EU land, så jeg slap for skulle bruge en Dataerklæring eller CE mærke.
De synshaller der har en bremse afprøvning til bogie skal normalt ikke have vægt på traileren, der er nogen af de synshaller som der ikke har bremse afprøvning til bogie, der alligevel tilbyder at syne en bogie hvis der er vægt på traileren.
Jeg mener ikke at trailere i UK er indregistreret på samme måde som vi har dem her i DK.
Der følger forøvrigt en lidt længere forklaring vedr. afhentning af prøvepladerne - eller prøvemærker som de kaldes nu, men den får i senere.
Go' weekend
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Så er der et lille video-klip af den 'nye' båd.
Min knægt har filmet, da ham og hans fætter undrede sig over hvad der lige pludselig larmede sådan uden for.
(det er måske derfor lyden til tider er lidt dårlig? )
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Så mangler jeg lige en beskrivelse over hvad de forskellige farver i anhænger-stikket er til?
Sådan som jeg kan læse mig til, behøver jeg et fremadrettet positionslys, da traileren er over 1.6 meter i bredden.
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Så er der sendt lyd til Indespension.co.uk om en evt typegodkendelse til min trailer.
Lad os se hvad de byder ind med
Har forøvrigt lige fået mail om at typergodkendelsen er røget i posten fra england igår.
Spurgte min lokale synsmand om dette stykke papir var nok, men han ville have færdselsstyrelsen ind over, da han ikke kunne syne noget med mindre der var en reg. attest!!?
Fat i færdselsstyrelsen over telefonen, og det havde de da ALDRIG hørt om - kort sagt, min synsmand har hul i hovedet, og har åbenbart ikke en dyt forstand på det dér med trailere.
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Så blev båden 'rullet' af traileren, hvilket var overraskende nemt
Båden hviler på 4 fire gamle bildæk der ligger på 4 euro-paller. Murebukkene på begge sider støtter kun båden så den ikke 'vælter'
Det er godt og vel 15 år siden jeg gjorde det sidst med vores gamle båd.
Et skridt tætterer på syn
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Nej, desværre ikke. Den ligger stadig på paller i indkørslen. Men jeg har fået lavet positionslyset efterfølgende - og det virker på trods af vores 'diskusion' angående farverne på numrene i stikket
Jeg har lovet min kone at det er sidste gang jeg køre med en ulovlig trailer, og ham der skal kigge på bremserne kan først til pinse.
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
I første omgang skal de kun efterses, men der skiftes det der bliver nødvendigt.
Jeg kan jo lige så godt indstille mig på 'worst case senario' og herefter kun blive positivt overrasket jo mindre der skal laves.
Men min erfaring siger mig det altid ender med at være værre end først antaget, frem for den sædvanlige: " det er baaare lige at..."
__________________
/ Seb
Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha
Ja, man bliver overrasket.
Mine bremser var fine da jeg tjekkede dem sidste år, så da jeg skulle skile dem ad for et par måneder siden var det kun endnu en kontrol... nu er alt skiftet ...
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________