Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 128
0 medlemmer og 128 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 04-05-2013, 08:10
kisum kisum er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 50
Er der en som har lyst til komme og kigge på den og lave en kompression test, den ligger i svanemøllen havn i København

mod betaling selvføling .

Mvh

Allan

tlf. 61629676
Reply With Quote
  #2  
Gammel 04-05-2013, 09:30
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Jeg bruger en fra Biltema og den virker fint. Det er ikke så vigtigt at den måler 100% præcist på skalaen, det vigtigste er at den målerr ens hver gang.

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Va...tester-151314/

eller denne

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Va...benzin-151393/

Jeg bruger den øverste.
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #3  
Gammel 04-05-2013, 21:10
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Halløj.

Kissum, det er meget let at lave en komptest selv med der rette instrument. I skal normalt være to til at lave det. en der holder tester til i hullet og en der tørner motor.. udlæsningen på alle cylindre skulle gerne være nogenlunde ens....
Det ville være rart med info om bådtype ,motor og drev etc... :-)

J
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
  #4  
Gammel 04-05-2013, 21:16
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Og alle tændrør skal være skruet ud, ikke?
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
Reply With Quote
  #5  
Gammel 04-05-2013, 21:21
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Fra et andet forum: "Tændrørene ud, helt åben "spjæld", afkobling af tændningen eller jorde den (alt efter hvilken tybe det er), og ja benz tilførelsen blokeres."

Mvh
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
Reply With Quote
  #6  
Gammel 04-05-2013, 21:51
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
halløj

eller tak alle tændhætter at og statr med afmontere et tændrør ad gangen og test. Husk at notere resultatet ned og rækkefølgen.. Ingen tændhætter ingen tænding... Benzin forbrug i forbindelsen men testen.... DET ER LIGEMEGET............. Vi køber bare noget nyt....
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
  #7  
Gammel 04-05-2013, 22:23
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Hmm.

Dét der med tændingen, har jeg lært er ret vigtigt.
Man plejer, i de 'gode gamle dage', at sætte et tændrør på ledningen fra tændspole til strømfordeler, og jorde det rør til stel..... Havde engang et "garagetændrør" hvor der var påsvejset en klemme til stel.

Og så fuld gas ved målingen. (Benzinmotorer. -Diesel'er har ingen gasspjæld)
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
Reply With Quote
  #8  
Gammel 04-05-2013, 22:36
je__ns
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gentag evt. kompressions prøven, men sprøjt lidt motorolie ind i cylinderen med en smørekande, er resultatet væsentlig højere nu, tyder det på slidte stempelringe/cylinder.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 05-05-2013, 08:14
kisum kisum er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 50
hej til jer der har spurgt om hvilken motor er her hvad jeg har på den



Mercrusier motor, 190 hk.,: Ferskvandskølet 4,3L V6 Mercruiser (1991)470 timer. Seneste forbedringer - 2010 : 2 nye topstykker m/rustfrie ventiler

det her er er hvad sælger siger der er skifted

Det er vippearmene eller de små justerskruer, som sidder mellem stødstang og vippearm, der slides og de er skiftet i forbindelse med topstykkerne. Ventiler og ventilfjedre kan også slides, men de er også nye. Motoren har været ude max. 10 gange efter de blev skiftet, så det ville jeg ikke tænke på de næste mange år.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,589
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, www.knocktouch.com
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:53.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden