Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 195
0 medlemmer og 195 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 17-06-2013, 08:33
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Tanken lure stadig... Måske lidt mere!

Fruen og jeg snakker stadig om at bygge om til 1.

Prisen på en nyere 6.2V8 Mpi er ikke ret stor + man ville have glæden ved den lækre benzin gang og bravo drev.

Diesel er der selvf. også i tankerne. Nok Nærmere noget Volvo 200Hk med DuoProp. Men så snakker vi os ca. 40-50.000kr mere i byggepris end Mercruiser V8 Benzin.

Jeg har kigget på Blocket.Se

Har i andre steder i kigger efter motorer? gerne World Wide
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #2  
Gammel 17-06-2013, 10:43
LarsG's Avatar
LarsG LarsG er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: København
Indlæg: 114
Jeg købte min nye Mercruiser motor hos http://oss-gmbh.com . Super flinke og de kan godt tale engelsk
__________________
Lars


Båd: Maxum 1900 SC2
Motor: Mercruiser 4,3 MPI
Drev: Alpha one gen II
Reply With Quote
  #3  
Gammel 17-06-2013, 10:52
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Billeder: 11
Husk at benzin ikke forhandles i ret mange havne. Det er en ulempe at du skal sejle rundt med sækkevogn og dunke. Jeg tror heller ikke, at du får en bedre brændstoføkonomi end den du har nu.
Med hensyn til gensalg - prøv at se liggetiden på div. bådsalgssider på nettet, når det drejer sig om benzinbåde i jeres størrelse.
Når jeg kigger på både, ja så springer jeg osse automatisk over benzinerne.
Med henyn til lyden, ja så kan en diesel også godt indgyde respekt...
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
  #4  
Gammel 17-06-2013, 11:07
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Tak Lars Jeg kigger lige.

Jeg syntes Benzin er super mange gange federe at sejle med end diesel.
Og med de sejl måneder vi har hvert år er differencen ikke specielt stor tror jeg. Tvivler på mer udgiften til diesel motor og drivlinje nogensinde vil kunne hive sig hjem.

Nu har vi ikke planer om at sælge båden da den opfylder mange af vores behov i forhold til design og plads.

Tror sejlglæden ville være størst med 1 stor benzin ala MPI hvis jeg skal være ærlig.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #5  
Gammel 17-06-2013, 11:11
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Om brændstof økonomien bliver bedre eller værre tror jeg os godt jeg kender svaret på med en 6.2 MPI - Men det handler om sejlglæde - Service - nemhed - Reservedele.

Jeg havde en slider af en 98' 5.7 V8 Carb i den gamle båd på 2 ton. Selv ved forholdsvis høje omdrejninger var den ganske ok at sejle i. Dengang var jeg på SU

Det handler jo os lidt om at sejle maskinen(erne) med omtanke

Båden kommer i de følgene mange år til at sejle i Roskilde fjord, så det bliver oftest når den skal ud af fjorden og til Svendborg på sommertur at der bliver lukket op for gassen i længere perioder.

har siddet og kigget lidt i USA forskellige google sider. Man kan godt støve 6.2 Mpi med under 5 år på ba'en op til omkring 35.000kr + drev og shipping.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #6  
Gammel 17-06-2013, 18:57
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Finn.no der er et par fine maskiner 200-300 hk

http://www.finn.no/finn/boat/motor/r...TORSIZE_TO=500


Her er maskinen ;-)

http://www.finn.no/finn/boat/motor/o...nkode=41668313

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"

Sidst redigeret af Strøyer; 17-06-2013 kl. 19:04.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,930
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Davidtiz
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:55.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden