| 
	
		
			
				| » Online brugere: 380 |  
| 0 medlemmer og 380 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				11-10-2013, 19:14
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Oct 2008 Bopæl: Odenszeee 
						Indlæg: 913
					      |  |  
	
	| 
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Rolf T  der er også tale om to forskellige typer både i denne sammenhæng, imellem din og skribentens - den ene en cruiser, og den anden et stykke "flyvepap"...  |  Naturligvis.... Jeg har heller aldrig påstået andet  
				__________________/ Seb
 
 Nuværende båd:
 Phantom 21/225 Optimax
 Fletcher 199/150 Yamaha
 
 Tidligere både:
 RING 16/90 Yamaha
 Fletcher 199/200 Merury
 Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
 Fletcher 161/100 Mercury
 Fletcher 160/100 Mercury
 Fletcher 199/200 Mercury EFI
 Campion Cortes 165/200 Mercury
 Global 13"/50 Mercury
 Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
 |  
	
	| 
			
			 
			
				11-10-2013, 19:23
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 Bopæl: Horsens 
						Indlæg: 204
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jeg har små tre tons, der skal ud af vandet. Kan forestille mig at det ikke er tilfældet med Campion........... 
				__________________Monterey 262 cruiser
 Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-)
 tidligere båd:
 Monterey 2100 CC
 Volvo AQ260, DP 290
 
 Facts do not cease to exist because they are ignored.......
 |  
	
	| 
			
			 
			
				11-10-2013, 19:39
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Oct 2008 Bopæl: Odenszeee 
						Indlæg: 913
					      |  |  
	
	| 
                  
		Præcis - kun en Fletcher 199   
Det var nu bare for at nævne forskellen på propellerne 
- og kald mig bare Seb (kort for Sebastian  )
				__________________/ Seb
 
 Nuværende båd:
 Phantom 21/225 Optimax
 Fletcher 199/150 Yamaha
 
 Tidligere både:
 RING 16/90 Yamaha
 Fletcher 199/200 Merury
 Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
 Fletcher 161/100 Mercury
 Fletcher 160/100 Mercury
 Fletcher 199/200 Mercury EFI
 Campion Cortes 165/200 Mercury
 Global 13"/50 Mercury
 Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
 |  
	
	| 
			
			 
			
				11-10-2013, 19:45
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by kjaerlarsen  Jeg har små tre tons, der skal ud af vandet. Kan forestille mig at det ikke er tilfældet med Campion........... |  Det er meget skarpt analyseret...    Vi er ude i, at du kan være kandidat til en Master i "skarp analyse"....  
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				11-10-2013, 20:06
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 Bopæl: Horsens 
						Indlæg: 204
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Rolf T   |  Jep! Godt gået af en ingeniør! 
Mangler bare at blive opgraderet fra landkrabbe, konen er lidt skuffet............
				__________________Monterey 262 cruiser
 Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-)
 tidligere båd:
 Monterey 2100 CC
 Volvo AQ260, DP 290
 
 Facts do not cease to exist because they are ignored.......
 |  
	
	| 
			
			 
			
				11-10-2013, 20:12
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Kaptajn af eget skib |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: MidtSj 
						Indlæg: 474
					      |  |  
	
	| 
                  
		cruiser eller ej alu prop er lige som at kører på sommer dæk i snevejr  
stål bedre greb = mere løft 
og det er da lidt  irriterende at den tager luft hver gang man rører  
				__________________Hilsen Kim  
MerCruiser 350mag.mpi ..     med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe   
Yamaha v8 drev
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				11-10-2013, 20:48
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Kim  cruiser eller ej alu prop er lige som at kører på sommer dæk i snevejr  
stål bedre greb = mere løft 
og det er da lidt  irriterende at den tager luft hver gang man rører   |  Iflg. din signatur, så har du sjældent været ude af havnen før en lavtrykspumpe er stået af...   Og dermed må man stille spørgsmålstegn ved din udtalelse om stål kontra alupropel...      
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				11-10-2013, 19:44
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Campion 165(seb)  Naturligvis.... Jeg har heller aldrig påstået andet   |  Nej, men derfor er sammenligningsgrundlaget imellem de respektive propellere heller ikke optimalt i min optik....    
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
		|  |  
 
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,219 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, Aaronvaw |  |