|

18-10-2013, 16:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
|
|
Citér:
Originally Posted by Lindegaard
Til sæsonen 2012,skiftede jeg alle motor zinc, 2 på hver, de gamle havde bestemt set bedre tider.
for ca. 3 mdr siden skulle jeg lige checke standen af dem hvilket resulterede i at den ene faldt af bolten den var simpelthen opløst helt oppe ved gevindet, det smallestested naturligvis.
Den anden så faktisk rigtig godt ud uden nævneværdig tæring, så derfor kun en der blev skiftet.
Så her i eftermiddag ville jeg lige checke dem, og igen var det den første der var tæret mest på, det var ligesom lettere grødet det yderste af den, hvorimod den der var ok sidst også var helt fin endnu, ingen ting at se...
hvorfor er det kun på den ene motor jeg har tæring ??
kan det tænkes at den grønne jord jeg har liggende som har kontakt flere steder på motoren og videre rundt ikke længere har helt rene kontaktflader eller hvordan ??
er der nogen der kan komme med et bud??
|
Du skriver den grønne jord er forbundet flere steder? Er det jordledningen fra landstrøm? Den må ikke være forbundet til motoren. Jeg har installeret en galvanisk isolator.Det hjalp på mit tærings problem.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643
Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.
Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.
Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.
14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,625
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Raymondneugh |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:24.