» Online brugere: 183 |
0 medlemmer og 183 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

21-10-2013, 10:03
|
|
Ja der er lidt at se til....jeg har allerede brugt 1 1/2 dåse lak....
Jeg sleb hele agterkabinen ned, lakerede det 3 gange med mat lak, var rigtig godt tilfreds med resultatet...
Hvorefter konen sagde "hmmmmm jeg kan bedre lide det med blank lak"...
Nå slibe igen...og 2 gange blank lak senere, er jeg igen tilfreds med resultatet...
|

21-10-2013, 16:51
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Behøver nok ikke at fortælle at jeg fortsat har projekt Flyfish. Har ikke mistet gejsten, men i det sidste års tid har der været et par andre projekter som jeg mente var bedre at få færdig, så der ikke er alt for mange løse ender. De var heller ikke så omstændige som the Flyfish, host host......
Min 1800 Suntop er nu omsider blevet helt som jeg vil ha den. Den nye badebro fungerer rigtig godt og SX drevet er en fornøjelse at sejle med. Men tror at jeg skal have et nyt ekkolod, LCD displayet er ved at være dårligt på det gamle. Åh ja, en V8 motor er selvfølgelig på ønskelisten, men det er ikke bare at bytte V6'eren ud med en tilfældig V8. Jeg vil bygge en "letvægts V8" (rustfri manifolde, alu indsugnings manifold, evt alu toppe og hvad der ellers kan gøre den lettere) Men det bliver ikke nu.
Jeg har et adskilt Volvo 280 drev til at ligge som skal have en ny skrueaksel, samles og boltes på 1700'eren.
Skal nok få vinteren til at gå
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

21-10-2013, 17:00
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Horsens
Indlæg: 204
|
|
Ser heldigvis ikke ud til at jeg får de store projekter denne vinter. Det har jeg ved Gud også haft rigelige af de sidste par år, bla. motoren ud af båden to gange for skift af henholdsvis bundkar og drev.
På min tjekkiske står der "kun" en grundig polering af fribordet, service på drev og maskine, samt at få frisket bundmalingen op. Og så liiiiiige en grundig rengøring.
Så er der ønskelisten, deriblandt ny vandvarmer og lader, så jeg kan få konverteret båden helt til 230 volt. Overvejer stadig en rustfri skrue, men nu må vi se hvad finanserne siger.
__________________
Monterey 262 cruiser
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-)
tidligere båd:
Monterey 2100 CC
Volvo AQ260, DP 290
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
|

21-10-2013, 17:20
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg "vandt" heldigvis midt i sæsonen en ny "lunge og nyrer" til Dollarprinsessen, så de helt store og krævende motorprojekter har jeg ikke med båden i vinterens løb - der er kun lidt småprojekter, som jeg tager ad hoc..
Ordforklaring:
"Lunge" = indsugningsmanifold
"Nyrer" = Topstykker
Åh jo - det skulle lige være bådtraileren. Nøj, hvor den p..... mig af. Vandtætte bremser og lejer - kiss my b....
Det må nok være det som trænger mest til en overhaling i vinterens løb.. 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

21-10-2013, 19:14
|
|
Nu har jeg jo fulgt din og Dollarprinsessens historie i nogle år efterhånden...
Hvorfor er det, at du fortsat holder fast i den båd, og år efter år bruger mange penge på den, og ikke får sejlet ret meget ?
Mit spørgsmål er helt oprigtigt, da jeg ikke helt kan forstå det...
|

21-10-2013, 22:19
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Nu har jeg jo fulgt din og Dollarprinsessens historie i nogle år efterhånden...
Hvorfor er det, at du fortsat holder fast i den båd, og år efter år bruger mange penge på den, og ikke får sejlet ret meget ?
Mit spørgsmål er helt oprigtigt, da jeg ikke helt kan forstå det...
|
Ja der må være en eller anden affektions værdig gemt i den båd 
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

22-10-2013, 05:30
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Nu har jeg jo fulgt din og Dollarprinsessens historie i nogle år efterhånden...
Hvorfor er det, at du fortsat holder fast i den båd, og år efter år bruger mange penge på den, og ikke får sejlet ret meget ?
Mit spørgsmål er helt oprigtigt, da jeg ikke helt kan forstå det...
|
Man kan sige det sådan, at de første år jeg havde båden var det drevet som gjorde unoder. Først blev det repareret i to omgange, og efterfølgende udskiftede jeg det med et fabriksnyt fra min hovedleverandør - årsagen til udskiftningen var, at jeg gerne ville teste et uoriginalt drev, og det har jeg absolut ikke fortrudt.
I år var det så topstykkerne og indsugningen der stod til en udskiftning. Båden er trods alt 21 år gammel med direkte køling, så jeg var godt klar over, at en gennemtæring i topstykkerne/indsugningen var nært forestående.
Da det ene topstykke var gennemtæret og det andet med overvejende sandsynlighed ville gøre det samme inden for nær fremtid, valgte jeg at udskifte dem begge. At indsugningen også blev skiftet sammen med ventilløftere, stødstænger mv., ser jeg - som fagmand på dette område - som en hel normal praksis, når alderen på indsugningen og de andre dele tages i betragtning.
Benzinpumpen gik desværre også i stykker kort efter båden var sejlklar i år, og det er anden gang i bådens tid det sker - jeg har haft båden siden 2004.
Udstødningssystemet er også skiftet for 2 år siden, hvor det erstattede det oprindelige fra 1992.
Så er der skiftet en starter og generator for et par år siden, så efterhånden er motoren "næsten" som en fabriksny..
Det er korrekt at jeg i de seneste år ikke har sejlet meget i båden, men indtil jeg blev selvstændig i 2008 havde jeg heldigvis mange sejltimer og ikke mindst glæder, der langt overstiger de sorger der f.eks. har været med drevet.
Det eneste jeg skal have justeret / ombygget er mikroswitch systemet til gearskiftet. Jeg har varslet en montering af en "kobling", og det arbejder jeg fortsat på.
Jeg havde en periode lidt problemer med, at motoren satte ud. Mange ting blev undersøgt, og fejlen viste sig at være et defekt stelkabel fra batteri til motor.
I år har jeg heldigvis fået sejlet mange timer langs Øresunds kyst. Jeg fik gæsteplads i Snekkersten Havn i juli og august i år, hvor jeg flittigt benyttede enhver lejlighed til at tage på sejltur, når vejret var til det f.eks. til Hven, Sverige eller cruise til København.
Jeg håber at jeg kan have båden mange år fremover og nyde de gode oplevelser på havet.. 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

22-12-2013, 17:33
|
|
Pyyyhhh jeg bruger mange timer i den båd og værkstedet...
Nå man status er:
Agterkabine og fordeler gang er færdig.
Salonen er slebet ned, og jeg er igang med at lakere op. Jeg går hele vejen og har afmonteret samtlige lister og låger, taget dem med hjem, sliber og lakerer dem op...
Nyt ankerspil og rustfri plade den står på, er lavet og monteret. Pladen er hamrende flot virkelig pudset flot op. Under pladen er svejst seks bolte, hvor jeg så har boret huller i dækket, og spændt pladen sammen med dækket. Et vinkel beslag er ligeledes monteret, således at pladen har fat i skottet ind til stævn kahytten også. Så vil jeg mene, at den sidder godt fast :-)
Det nye rat er monteret, meget flot :-)
Jeg synes jeg har lidt udfordringer med at finde en flot lanternemast i træ....de sidder ikke på træerne da, nogle gode ideer ?
Ligeledes er det ikke helt nemt at finde teak træ, jeg skal bruge planker til badeplatformen, nogen der kender til et sted helst i køre afstand fra Kolding ?
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,513
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, AnjaBidenc |
|