» Online brugere: 258 |
0 medlemmer og 258 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |
|
 |

21-10-2013, 17:00
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Horsens
Indlæg: 204
|
|
Ser heldigvis ikke ud til at jeg får de store projekter denne vinter. Det har jeg ved Gud også haft rigelige af de sidste par år, bla. motoren ud af båden to gange for skift af henholdsvis bundkar og drev.
På min tjekkiske står der "kun" en grundig polering af fribordet, service på drev og maskine, samt at få frisket bundmalingen op. Og så liiiiiige en grundig rengøring.
Så er der ønskelisten, deriblandt ny vandvarmer og lader, så jeg kan få konverteret båden helt til 230 volt. Overvejer stadig en rustfri skrue, men nu må vi se hvad finanserne siger.
__________________
Monterey 262 cruiser
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-)
tidligere båd:
Monterey 2100 CC
Volvo AQ260, DP 290
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
|

21-10-2013, 17:20
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Jeg "vandt" heldigvis midt i sæsonen en ny "lunge og nyrer" til Dollarprinsessen, så de helt store og krævende motorprojekter har jeg ikke med båden i vinterens løb - der er kun lidt småprojekter, som jeg tager ad hoc..
Ordforklaring:
"Lunge" = indsugningsmanifold
"Nyrer" = Topstykker
Åh jo - det skulle lige være bådtraileren. Nøj, hvor den p..... mig af. Vandtætte bremser og lejer - kiss my b....
Det må nok være det som trænger mest til en overhaling i vinterens løb.. 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

21-10-2013, 19:14
|
|
Nu har jeg jo fulgt din og Dollarprinsessens historie i nogle år efterhånden...
Hvorfor er det, at du fortsat holder fast i den båd, og år efter år bruger mange penge på den, og ikke får sejlet ret meget ?
Mit spørgsmål er helt oprigtigt, da jeg ikke helt kan forstå det...
|

21-10-2013, 22:19
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Nu har jeg jo fulgt din og Dollarprinsessens historie i nogle år efterhånden...
Hvorfor er det, at du fortsat holder fast i den båd, og år efter år bruger mange penge på den, og ikke får sejlet ret meget ?
Mit spørgsmål er helt oprigtigt, da jeg ikke helt kan forstå det...
|
Ja der må være en eller anden affektions værdig gemt i den båd 
__________________
Hilsen Kim 
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe 
Yamaha v8 drev
|

22-10-2013, 05:30
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Nu har jeg jo fulgt din og Dollarprinsessens historie i nogle år efterhånden...
Hvorfor er det, at du fortsat holder fast i den båd, og år efter år bruger mange penge på den, og ikke får sejlet ret meget ?
Mit spørgsmål er helt oprigtigt, da jeg ikke helt kan forstå det...
|
Man kan sige det sådan, at de første år jeg havde båden var det drevet som gjorde unoder. Først blev det repareret i to omgange, og efterfølgende udskiftede jeg det med et fabriksnyt fra min hovedleverandør - årsagen til udskiftningen var, at jeg gerne ville teste et uoriginalt drev, og det har jeg absolut ikke fortrudt.
I år var det så topstykkerne og indsugningen der stod til en udskiftning. Båden er trods alt 21 år gammel med direkte køling, så jeg var godt klar over, at en gennemtæring i topstykkerne/indsugningen var nært forestående.
Da det ene topstykke var gennemtæret og det andet med overvejende sandsynlighed ville gøre det samme inden for nær fremtid, valgte jeg at udskifte dem begge. At indsugningen også blev skiftet sammen med ventilløftere, stødstænger mv., ser jeg - som fagmand på dette område - som en hel normal praksis, når alderen på indsugningen og de andre dele tages i betragtning.
Benzinpumpen gik desværre også i stykker kort efter båden var sejlklar i år, og det er anden gang i bådens tid det sker - jeg har haft båden siden 2004.
Udstødningssystemet er også skiftet for 2 år siden, hvor det erstattede det oprindelige fra 1992.
Så er der skiftet en starter og generator for et par år siden, så efterhånden er motoren "næsten" som en fabriksny..
Det er korrekt at jeg i de seneste år ikke har sejlet meget i båden, men indtil jeg blev selvstændig i 2008 havde jeg heldigvis mange sejltimer og ikke mindst glæder, der langt overstiger de sorger der f.eks. har været med drevet.
Det eneste jeg skal have justeret / ombygget er mikroswitch systemet til gearskiftet. Jeg har varslet en montering af en "kobling", og det arbejder jeg fortsat på.
Jeg havde en periode lidt problemer med, at motoren satte ud. Mange ting blev undersøgt, og fejlen viste sig at være et defekt stelkabel fra batteri til motor.
I år har jeg heldigvis fået sejlet mange timer langs Øresunds kyst. Jeg fik gæsteplads i Snekkersten Havn i juli og august i år, hvor jeg flittigt benyttede enhver lejlighed til at tage på sejltur, når vejret var til det f.eks. til Hven, Sverige eller cruise til København.
Jeg håber at jeg kan have båden mange år fremover og nyde de gode oplevelser på havet.. 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

22-12-2013, 17:33
|
|
Pyyyhhh jeg bruger mange timer i den båd og værkstedet...
Nå man status er:
Agterkabine og fordeler gang er færdig.
Salonen er slebet ned, og jeg er igang med at lakere op. Jeg går hele vejen og har afmonteret samtlige lister og låger, taget dem med hjem, sliber og lakerer dem op...
Nyt ankerspil og rustfri plade den står på, er lavet og monteret. Pladen er hamrende flot virkelig pudset flot op. Under pladen er svejst seks bolte, hvor jeg så har boret huller i dækket, og spændt pladen sammen med dækket. Et vinkel beslag er ligeledes monteret, således at pladen har fat i skottet ind til stævn kahytten også. Så vil jeg mene, at den sidder godt fast :-)
Det nye rat er monteret, meget flot :-)
Jeg synes jeg har lidt udfordringer med at finde en flot lanternemast i træ....de sidder ikke på træerne da, nogle gode ideer ?
Ligeledes er det ikke helt nemt at finde teak træ, jeg skal bruge planker til badeplatformen, nogen der kender til et sted helst i køre afstand fra Kolding ?
|

22-12-2013, 20:02
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

22-12-2013, 20:34
|
|
Ja det er også den eneste jeg har kunnet finde, jeg synes måske ikke helt, at den er flot nok....
Måske den er flottere irl end på billeder...jeg har faktisk overvejet at køre til Sønderborg i Januar og kigge på den....
|

22-12-2013, 21:28
|
Gast
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 287
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Ligeledes er det ikke helt nemt at finde teak træ, jeg skal bruge planker til badeplatformen, nogen der kender til et sted helst i køre afstand fra Kolding ?
|
Prøv evt. dem her: http://www.gestenbaad.dk/page_contro...=68&menu_nbr=2
De har produceret en del af det inventar jeg har monteret :-)
__________________
LarsH
|

22-12-2013, 22:00
|
|
Jeg prøver at kontakte dem, for at høre om jeg kan købe lidt træ, takker :-)
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,614
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, RamonHiz |
|