» Online brugere: 165 |
0 medlemmer og 165 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

01-11-2013, 12:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
Vi diskuterede faktisk det med om slangen når bunden.
Vi blev enige om at det må være lige gyldigt, da princippet jo er, at undertrykket suger alt op. Vi prøvede med en meget lang slange og det gav ikke et anderledes udbytte.
|
den konklusion forstår jeg ikke ? ? ? Din motor er jo ikke en pose der suges flad, men en hul metal boks. når slangen ikke bunden/olien så kan du lave nok så meget vacum olien kommer ikke med, med mindre du suger motoren flad  
Jeg bruger en tynd og stiv stykke slange og kan mærke når den når bunden af karret.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Sidst redigeret af MartinN; 01-11-2013 kl. 17:10.
|

01-11-2013, 15:28
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Tror det afhænger af olierøret som oliepinden går i ned. Hvis røret går helt ned i bunden af bundkaret, så burde vacuum i olierøret i teorien være nok til at suge olien op.
Jeg har en special bundprop hvor jeg suger olien ud med preluber pumps, så jeg kan tømme motoren for olie.
Men på min gamle båd havde jeg samme problem, hvor jeg sugede olien op, der synes jeg også at det var svært at tømme den helt, i forhold til opgivelserne.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,512
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, IvanBlef |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:38.