Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 209
0 medlemmer og 209 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 26-11-2008, 19:36
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Tøsedreng..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 27-11-2008, 15:55
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
What??

Hmm lars, det handler altså om at båden også skal blive oven vande, og det er det der begrænser motorstørrelsen
Reply With Quote
  #3  
Gammel 11-12-2008, 20:58
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Hvordan gik projektet Anders? fik du anskaffet en ny motor?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #4  
Gammel 12-12-2008, 15:21
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
Ja også er den defekt

Jeg har købt min en 100hk mariner, efter sælger skulle virke perfekt, og fejlifrit, med efter vi havde handler var den helt gal ingen kompresion på 3 cylinder, øhh? hvad vil det nu sige,

Det vil sige der er brændt hul i et stempel, billder kan ses her på linket, nye dele bestilt hos Nytdrev.dk som altis er leveringsdygtige i det man nu mangler ;-)


http://baadgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=819
Reply With Quote
  #5  
Gammel 12-12-2008, 15:50
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Det er godt nok surt at den nye motor også er defekt.

Godt er det, at du selv kan udskifte de defekte dele.

Årsagen til at motoren har brændt hul i stemplet skal findes inden du sejler med båden.

EDIT: Hvad siger ENN som størst mulige fejlmulighed til at der er brændt hul i et stempel ? For mager benzinblanding ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #6  
Gammel 12-12-2008, 15:56
Anders kr's Avatar
Anders kr Anders kr er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
Jeg holder på der er møg i benzin systemet et eller andet sted, benzin filtret bære præg af det i hvert fald, så jeg skille alle kaburatorene ad ig renser den, og går brændstof systemet igennem,

Det er hvad jeg tror det er,
Men kom gerne med andre gode bud, der er ingen underlige svar, kun en flere ting jeg kan kigge efter og udelukke så problemet ikke opstår igen,
Reply With Quote
  #7  
Gammel 12-12-2008, 16:23
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Mager blanding er den hyppigste årsag til at en 2 takter brænder huæ i et stempel så karburatorer bør adslikkes og renses ultralydsrensning er at foretrække

Udo ver blandingen bør du kontrolere tændingstidspunktet og dikre dig det ikke står for højt
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt


Sidst redigeret af ENN; 12-12-2008 kl. 16:42.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Johnson 3.5 Albjerg Motor 12 11-09-2009 08:25
Labrador 14,3 - 140hk opsætning. Lasse D Drev og propeller 1 30-06-2009 20:34
1960 Johnson JH ENN Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 3 12-12-2008 08:32
Fin Johnson 15 hk ENN Salg af motor 0 06-10-2008 17:46
4hk johnson Casper T Salg af motor 12 04-09-2008 17:17

» Statistikker
Medlemmer: 128,009
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Anya126Ma
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:01.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden