» Online brugere: 133 |
0 medlemmer og 133 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

18-02-2014, 18:40
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
|
|
Hvordan blev støjniveauet målt ?
Jeg tænker på mikrofonens placering ?
|

18-02-2014, 19:13
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
|
|
|

18-02-2014, 20:27
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Hvordan blev støjniveauet målt ?
Jeg tænker på mikrofonens placering ?
|
Ja, det var jeg lidt overrasket over fordi jeg efterfølgende har læst lidt om betingelserne for at lave støjmåling til syn.
Målingen blev lavet skråt bagfra med ca. 1 meters afstand til bilen, hvor motoren så først kørte i tomgang og efterfølgende blev gasset op til ca. 4000 omdr.min ved stilstand.

18-02-2014, 22:50
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
|
|
Vi vil da gerne høre den gode V8-lyd inden du lyddæmper den. Det er ærgeligt, du er kommet i den situation. Evt en lille burn-out-video ved indkørslen til stikkeren. 
|

19-02-2014, 07:50
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Bopæl: Roskilde
|
|
Rolf - Er det ikke et originalt Kleemann udstødningssystem du har på?
Jeg ville da tror at deres produkter som minimum var TüV-godkendte - og med en sådan godkendelse kan synshallen ikke dumpet systemet.
Jeg har selv haft komplette systemer på nogle af mine biler som gav meget mere lyd, også over typegodkendelsen - men det blev godkendt da systemerne var TüV godkendte.
Og så som Nico er inden på så lyder 107 db som en fejlmåling.
|

19-02-2014, 13:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Rolf - Er det ikke et originalt Kleemann udstødningssystem du har på?
Jeg ville da tror at deres produkter som minimum var TüV-godkendte - og med en sådan godkendelse kan synshallen ikke dumpet systemet.
Jeg har selv haft komplette systemer på nogle af mine biler som gav meget mere lyd, også over typegodkendelsen - men det blev godkendt da systemerne var TüV godkendte.
Og så som Nico er inden på så lyder 107 db som en fejlmåling.
|
Jo, headers / downpipes / katalysatorer er originalt Kleemann - mellempotten er fra BRABUS og sad på bilen da jeg købte den for 4 år siden.
Ja, jeg har snakket med lidt forskellige ang. støjen, og de synes også at målingen foretaget i synshallen er forkert, men jeg så det selv på displayet...Gad vide om db-måleren kan vise forkert eller ikke er justeret korrekt...?
Jeg mener ikke at Kleemann har TÜV godkendelser på deres udstødningssystemer, men er ikke sikker.

19-02-2014, 14:17
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
|
|
Citér:
Originally Posted by Rolf T
Ja, jeg har snakket med lidt forskellige ang. støjen, og de synes også at målingen foretaget i synshallen er forkert, men jeg så det selv på displayet...Gad vide om db-måleren kan vise forkert eller ikke er justeret korrekt...?
|
Hvor langt var udstødningen fra genstande som kan reflektere lyden ?
|

19-02-2014, 14:45
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Citér:
Originally Posted by BrianL
Hvor langt var udstødningen fra genstande som kan reflektere lyden ?
|
Ca. 1 meter målt skråt bagfra.
Synsmanden fortalte, at han tydeligt kunne høre mig komme blæsende op af vejen, da jeg drejede om hjørnet - det fortæller mig, at bilen faktisk larmer mere end jeg selv tror. Fra hjørnet og til synshallen er der ca. 300 meter....
Gad vide om BRABUS har TÜV godkendelser på deres udstødningssystemer - det var da et forsøg værd fremfor at fylde udstødningen med lyddæmperuld og meget andet for at tage lyden.... 

20-02-2014, 09:55
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Bopæl: Roskilde
|
|
Citér:
Originally Posted by Rolf T
Jo, headers / downpipes / katalysatorer er originalt Kleemann - mellempotten er fra BRABUS og sad på bilen da jeg købte den for 4 år siden.
Jeg mener ikke at Kleemann har TÜV godkendelser på deres udstødningssystemer, men er ikke sikker.
|
Gi da lige Kleemann et kald eller endnu bedre kør et smut forbi - det giver jo ikke mening at deres biler ikke kan synes herhjemme. De må da iøvrigt kunne hjælpe med en lydmåling?
"Buldrer" din mere end deres andre biler?
Sidst redigeret af Lars T; 20-02-2014 kl. 10:01.
|

23-02-2014, 18:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Gi da lige Kleemann et kald eller endnu bedre kør et smut forbi - det giver jo ikke mening at deres biler ikke kan synes herhjemme. De må da iøvrigt kunne hjælpe med en lydmåling?
"Buldrer" din mere end deres andre biler?
|
"Buldrer" er nok en individuel vurdering. Ingen tvivl om, at lydniveauet er ændret i opadgående retning...
Det viser sig faktisk, at mellempotten er fra BRABUS, og derfor har jeg spurgt dem vedr. TÜV godkendelse på den - venter spændt på et svar.. 
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |