Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 399
0 medlemmer og 399 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 27-02-2014, 15:50
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by MartinN Se indlæg

Det er sikkert dit kabel som Rolf skriver, men du har ikke gjort noget forkert hvis du skifter dem. Du finder sikkert varene billigst hos nytdrev.dk
Vi en enige omkring vedligehold af motoren, MartinN - tændrør er IMØ en god ting at skifte ved hver sæsonstart uanset, om motoren er med karbutaor, EFI, MPI, GI, GXI, FI eller MPFI system....

Som Vestergaard beskriver problemet, så tyder det på, at "palen hænger oppe på bakken af skiftekonsollen", og dermed halter motoren i omdrejninger ved gearskift - ved gasgivning drukner motoren populært kaldet i benzin, for til sidst at gå i stå. Det ses i perioder på Mercruiser og ofte på OMC motorer - Volvo Penta bruger konus kobling, så her er problemet ikke til stede.

Omkring nytdrev.dk, så er firmaet med virkning fra 01.04.2014 solgt til et andet firma, der viderefører det komplette leveringsprogram både hvad angår reservedele, drev, motorer, propellere, kemi produkter mv. til Mercruiser, OMC & Volvo Penta - der sker også en udvidelse af leveringsprogrammet til outboard motorer. Mere om det pr. pm til dem som ønsker videre information.

Tak for linket til nytdrev.dk - jeg skal kigge på deres hjemmeside ved lejlighed...

Vestergaard: Har du prøvet at Google "trouble shooting Mercruiser gear skift adjustment" ? Der kommer nok en del links frem, vil jeg tro...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 28-02-2014, 13:44
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Nogle større motorer, typisk V8, afbryder strømmen til tændspolen - på et punkt mellem gearskiftet. Det er en måde, at op-bløde gearskiftet. Problemet er, at nogle kaptajner udfører skiftet langsomt - og et længere ophold i død-punktet kan så medføre motorstop. Hvis tomgangen er lav, har man typisk kun 70 ms til, at komme fra frem til bak. Det er altså under 1 sek. Meget irriterende under havnemanøvrer.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 01-03-2014, 08:55
Mand1979 Mand1979 er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2012
Bopæl: Nordjylland
Indlæg: 106
Jeg har en 150 hk mercury påhængsmotor der gør det samme, altså går ud når man skifter fra frem til bak. Kan det være samme problem de har? Havde egentlig en ide om at det er benzin pumpen, der i dette tilfælde er vaakum drevet, der ikke ku gi nok benzin i det tidspunkt hvor den er helt nede i rpm og så pludselig skal trække skruen rundt, altså at pumpen ikke kan levere nok brændstof pga det lave omdrejningstal.
Kan det også bare være en justering af gearkablet der skal til?

Undskyld jeg lige kaprer tråden lidt, men det lyder lidt som de samme symptomer vi døjer med.
__________________
Albatross 26 årg 1976
Perkins 4/108
Fast aksel

Waveline gummiræser
4 hk mariner
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 129,212
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, AracelyPeb
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:05.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden